Als je de draadjes niet meer kan voelen kan het zijn dat hij ergens los rond "zweeft" er moet echt naar gekeken worden hoor. En in dat geval, is het risico op een zwangerschap ietsje groter. Ondanks dat de mirena mss nog ergens in je bm zit en evt hormonen afgeeft. Ps, ik denk te zien dat je de mirena nog niet zo lang hebt, gezien de leeftijd van je jongste kindje. Dan is het ook nog niet gek dat je geen duidelijke cyclus hebt en zo af en toe nog eens bloed verliest.
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar toen ik de foto aan het vergroten was leek dat wel mee te vallen. Heb net even gekeken naar mijn testen van de kv en daar zit ook minimaal verschil in wat betreft de stand van de streepjes. Het stripje hoeft bijv ook maar n mm verschoven te zijn en t oogt al verkeerd...
Ik ben ook m'n spiraal 'kwijt' geraakt toen ik hem ongeveer een half jaar had Ik gebruikte tampons tijdens m'n menstruaties en daar is hij dus in blijven hangen De draadjes waren in de tampon vast komen te zitten en bij het uithalen kwam ook het spiraal mee Je voelt het niet, het insteken is pijnlijk maar het uithalen is fluitje van een cent
Hihihi k moest hier stiekem wel even om lachen hoor Zie t al helemaal voor me... hangt je spiraaltje in eens aan je tampon Maar buiten dat, is t natuurlijk wel slecht dat dit zo maar kan gebeuren. Hadden ze je draadjes mss te lang gehouden? Ik heb zelf 3x de mirena gehad waarvan de eerste keer de draadjes ook te lang waren. De keren er na heb ik nadrukkelijk gezegt de draadjes echt kort af te knippen.
Nee inderdaad nog geen cyclus te herkennen, dat maakt het nog lastiger. Vanmiddag eerst maar eens bij de ha kijken of en waar het spiraaltje is en dan test ik over 2 dagen nog eens.
Toevallig van de week nog van een vrouw gehoord die opeens zwanger is terwijl ze een spiraal heeft. Spiraal is verdwenen zei ze. Kan haar buik ingeschoten zijn en anders misschien verloren op de wc. Dus normaal had ik gezegd het zal wel niet maar ik sta er nu toch anders in.
Hier zelf ook in verwachting geraakt met een spiraal. Hij zat er nog wel steeds maar tegen/vast aaan de wand. Er is toen tegen mij gezegd dat het meestal een miskraam word of dat het kindje er schade aan over houd. (Anders zou dit zijn als het spiraal niet daar nog zou zitten) Hier heb ik na 8 weken de tweeling verloren.
-Matonneke: Daar heb ik ook over gelezen ja, heb net even google doorgespit. Stel dat ik echt zwanger ben is het voor ons sowieso geen optie om het weg te laten halen. De kans dat het dan door een spiraaltje in een miskraam zou eindigen vind ik heel schokkend. Hoop dat de ha mij meer kan vertellen...
Ik ben TWEE keer ongemerkt mijn spiraal verloren . Na de eerste keer (2013) kwam ik daarachter door een zwangerschap. Er werd na de positieve test een echo gemaakt, mirena spoorloos. Ik heb toen gekozen voor een abortus, waar ik nog iedere dag verdriet van heb... Een paar weken later opnieuw een mirena laten plaatsen, want volgens de gyn, zou me dit niet nog eens gebeuren. Wel dus... Iedere maand voelde ik iig 1x of de draadjes er nog zaten. Zo ook in september vorig jaar. Ik voelde niks en schrok me rot. Gelijk mocht ik komen voor een echo. Verdikt slijmvlies en geen spiraal. Ik moest maar even afwachten. Thuis toch gelijk een test gedaan en ja hoor: zwanger. Ik ben erg vruchtbaar, bij mijn andere kids was het ook zo raak. Na deze bevalling laat ik me steriliseren, want 4 kids is wel genoeg
MamaIII: pff heftig hoor! Ik ben denk ik ook zeer vruchtbaar, bij de eerste meteen zwanger en bij de 2e door de pil heen. Daarom ook deze keer voor een spiraal gekozen in de hoop dat dit beter voor mij werkt. Apart dat je die spiraal zomaar kunt verliezen zeg, je zou zeggen dat je dat wel merkt dat ding is niet zo heel klein.
Hihi...moet er stiekem wel om lachen: ongemerkt de spiraal kwijt zijn!!! Dat zou wat voor mij moeten zijn! 😄 bij mij wilde ie er NIET iit afgelopen zomer!! En zat ie vast in m'n baarmoederwand whaha
Mijn zusje is 2 keer door de spiraal heen zwanger geworden. 1 keer kwijt 1 keer verschoven.. Zijn gezonde kids hoor
Net terug van de ha, kon geen spiraaltje vinden... Ik moet nu maandag terug voor een echo om te kijken of het spiraaltje misschien ergens in de buik zit. Ik ben er misselijk van, wat een stress allemaal.
Dat hij kwijt is wil niet betekenen dat je zwanger bent Ff afwachten of de test donkerder wordt de aankomende dagen.
Jeetje wat spannend. Vind je tweede test duidelijker. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen en of je zwanger bent. Mocht je zwanger zijn, hoop ik dat het goed gaat en dat de spiraal niet voor problemen zorgt
Bedankt allemaal Zondag nog maar eens testen en maandag een echo voor het spiraaltje en dan zien we wel weer verder. De onzekerheid is gewoon vervelend.
Wat een spanning zal dit geven. Hoe is je man eronder? Toch raar dat je dit nog vrij vaak hoort, een spiraal die ineens "weg" is. Ik ben benieuwd naar je test van zondag en de echo van maandag voor je spiraal. Ik hoop dat het allemaal meevalt.
Wat naar dat de spiraal niet terug te vinden was! Dan denk je veilig te zijn met je anticonceptie Ben erg benieuwd of je testen oplopen!
Mj89: Ik kan mijn man niet zo goed inschatten op dit moment. Hij wil er niet over praten en is vooral boos. Wel heb ik het gevoel dat hij wel bijtrekt mocht het echt op een zwangerschap uitlopen.