Onze ketel had de laatste tijd wat kuren. We kregen niet altijd warm water. Gister helemaal niet meer. mijn man kijken en zag dat er wat was gaan lekken en dat er wat verroest was geraakt hierdoor. Wij bellen (gelukkig valt het onder de garantie) en er kwam en man langs. De boel opgelost en we hadden weer warm water. Hij was nog geen uur weg en weer geen warm water. De boel opnieuw opgestart, gereset, maar hielp niks. Weer gebeld en er zou nog iemand komen. 21.00 was er een andere man. Begon al te zeuren over de ketel hoe slecht het merk is en dat het bedrijf waar hij werkt zich moet schamen dat ze die verkopen, maar dat ze alleen maar om het geld geven. (ik dacht alleen maar van laat je bedrijf dit maar niet horen. Nu blijkt dus dat het onderdeel dat erop moet besteld moet worden, hebben ze niet. Hij zo: ja dat kan 3 weken duren, ze gaan natuurlijk niet alleen dit onderdeel bestellen zei hij. Maar meestal is dit niet het geval hoor (nou nou wat een opluchting). Hij bestelde het en zei: ja nu dus even geen warm water en vertrok. Weet dat hij er verder niks aan kan doen, maar heb er wel flink de balen in. Nu merk je waar je het allemaal voor gebruikt: douchen/bad, afwassen, handen wassen, schoonmaken. Hoop toch echt niet dat dit weken gaat duren
Ja vervelend is dat he, wij hadden een tijd meerdere dagen achter elkaar geen water gewoon helemaal niet. Nou dat ga je voelen hoor. Was maar in de weer met emmers water van buiten (kraantjes op straat, woon niet in Nederland).. Wc doorspoelen ermee, ermee dweilen, afwas zo klein mogelijk houden etc etc.. Hoop dat het niet te lang duurt voor je!
Dat was ook mijn gedachte. Maar blijkbaar kunnen ze verder niks doen. Ik ben vooral een beetje geirriteerd over de manier waarop dat gebracht werd. Gewoon zo van: ach geen warm water, geeft toch niks? Snap je die manier. Hoop echt dat het wel snel binnen is en we warm water hebben.
Pfff verschrikkelijk he die ketels! Wij gaan over 2 weken beginnen met een grote verbouwing op zolder, en we willen ook graag een nieuwe ketel.. Die van ons heeft de afgelopen weken ook al flink wat kuren.. Mijn man moet hem dagelijks bijvullen omdat we anders geen warm water hebben, gelukkig hebben we in de keuken een kleine boiler die werkt.. Ik wou vanochtend samen met zoonlief douchen, maar nee weer koud water.. dus heb hem maar in de wasbak gewassen! ik hoop voor jullie dat het onderdeel snel binnen is..
Begrijp ik wel Ellen, lijkt mij ook zeer vervelend. In de huizen hier hebben we ook geen centrale verwarming (klimaat is erg warm) maar mooie boilers in badkamer en keuken, dus kom sowieso nooit zonder warm water te zitten, hoop ik! Maar ik zou als ik jou was er even achteraan bellen, zeker met het weer in Nederland nu wil je toch gewoon warm water hebben? En aangezien het onder de garantie valt, moeten ze wel haast maken vind ik zelf.
Wat irritant zeg! Hoe oud was deze ketel? Hoop niet zo nieuw als hij nu kapot is? Die van ons is van 2010 maar hangt en is dus in gebruik sinds een jaar.
Nee, wij wonen hier nu 4 jaar, en wij hebben heb iig niet vervangen! Het is een hele vreemde situatie, het is een leaseketel, maar nergens is ooit een leasecontract geweest ( ook niet bij de vorige bewoonster) dus iets klopt er niet.. Maar ik zit nu ook in een ijskoud huis! Ik zal manlief zo eens bellen om te vragen hoe ik dat ding weer bijvul.. Iig de ketel is vast al vele jaren oud haha.. tijd voor een nieuwe
Wat belachelijk! Sowieso omdat het nog onder de garantie valt maar zeker ook omdat je met dit weer nou ook niet echt zonder warm water kan.. Doet de ketel het verder wel? Verwarming enzo? Ik zou iedere dag bellen! Is toch van de pot gerukt.. Moet dat onderdeel uit China komen en nog gemaakt worden ofzo?! Dat zullen ze toch zeker wel gewoon bij de groothandel of importeur hebben?
Wat raar zeg! Er kan ook kwa garantie ed niks gedaan worden! Hoop dat het je zelf lukt bijvullen, niet lekker nu in een koud huis. Zo warm is het niet.
Gelukkig wel kachel (weet helaas ook hoe dat is zonder kachel, niet lang maar toch) Mijn man heeft net gebld. Het onderdeel is besteld en als het op voorraad is dan komt het vannacht aan zeiden ze. Dus maar hopen dat het er is. En anders moet het uit Italie komen zei de monteur (dan zou het dus lang gaan duren). Morgen gaan we zeker weer bellen als we s morgens nog niks vernomen hebben
Het is nog geen hele dag maar wordt er nu al schijtziek van. steeds een ketel water koken. En net 3x want moest afwassen. En was een pan bij met boter. Afspoelen met heet water kan ook niet. Gadsie mis het nu al heel erg!
Wij zaten gisteren ook zonder CV en dit keer was het gelukkig een kleinigheidje. Maar 3 jaar terug ofzo, ook 4 a5 dagen zonder CV gezeten omdat het onderdeel niet op voorraad was. Verschil was alleen dat het toen echt erg vroor... Met alleen een elektrisch kacheltje en kaarsen redt je het dan niet meer. Ik hoop dat het onderdeel er snel is!
Gadsie zeg! Zijn jullie toen veel bij familie en vrienden geweest? Hier zaten we zonder kachel net toen de winter begon. 2 dagen was dat, maar duurt dan echt lang. Dat was bij de oude ketel. Die was toen ook kapot en niet meer te redden. Was ook een oudje toen. Gister opgelost dus gelukkig?
Nou hoop maar dat het niet te lang gaat duren.. Goed dat jullie bellen! Maar wat voor een ketel is het dan dat die monteur zegt dat het een slechte is?
Ow wat een drama! Weet wat je hebt, ik heb precies hetzelfde gehad. Wekenlang had ik telkens geen warm water, was óf de waakvlam uit óf hij had geen goede verbinding met een of ander. Dan moest ik eerst de CV omhoog doen totdat die aangaf dat hij ging branden, vervolgens stekker eruit trekken en weer erin. Dan warm water aandoen en dan de kachel weer uit.. ging weken goed (al is het irritant) totdat ik hem dus echt niet meer aankreeg. Vorige week kwam er ook een man en die zei: oh ik zie al wat het probleem is. Expansievat kapot, dus een nieuwe erop gezet. Vervolgens zei hij: hmm oude ketel, dus je moet een nieuwe. En o, er zat een of andere verbinding niet goed dus heeft meneer draadjes aan elkaar gekoppeld zodat er extra stroom kwam bij het gasklepje. Maar dat mocht eigenlijk niet dus hij zou gelijk voor een nieuwe ketel komen. Maar mijn man geloofde hem niet zo erg, dus die heeft de draadjes weer losgemaakt en hij doet het gewoon nog steeds. Meneer is nog wel langs geweest maar hamert erg op Nefit. We gaan eerst maar eens orienteren op andere merken en ook of het eigenlijk wel nodig is. Succes en blijven bellen!! Je kunt gewoon niet zonder warm water, daar kom je supersnel achter.
Agpo is het. Op internet lees ik zowel goede als slechte verhalen erover. Het is een goedkopere ketel (een dure zat er sowieso niet in)