Ben hem (de advertentie) helaas vaker tegen gekomen, dus ik denk het wel Een hond is toch geen ruilwaar?? Je weet toch als je een Rottweiler koopt dat het een grote hond word, en dat je enigzins stevig in je schoenen moet staan..
Zit die hond niet gewoon in de pubertijd? Heb zelf 3 jaar op cursus gezeten met mijn parson russel terrier (dat vw-hondje) en dat deed ik ook voor mezelf. Om te leren: hoe train je een hond. Ik ging altijd lopend er heen (4 km lopen ongeveer), waardoor hond zijn energie kwijt was en heel goed kon luisteren. Daar ligt de sleutel ook: zorg dat je hond zijn energie kwijt kan, dan luisteren ze een stuk beter is mijn ervaring. Ik begon pas met cursus toen mijn hond 4 was, omdat ik er via via hoorde van de cursus. Het was zo leuk, mijn hond kon en snapte zo veel! Rottweilers zijn hele slimme, leergierige werkhonden (schaapsherders honden). Als je de tijd en moeite in ze steekt krijg je er iets heel leuks voor terug in de regel! Is er nou niemand in haar omgeving die haar dit kan vertellen?! Zo jammer!
Hij zit in de puberteit of hij kan zijn energie niet kwijt.. Onze eerste hond begon op een gegeven moment ook te slopen omdat ze haar energie niet kwijt kon (werkten toen beide veel) Toen ik minder ging werken en dus meer tijd voor haar had was het slopen ook over. En ik neem aan dat je als je een rashond aanschaft eerst gaat verdiepen in het ras. Heb zo het gevoel dat dit een impulsieve aankoop is geweest
Ha ha ha nou ik zat er wel aan te denken, maar wat ik zeg is iets van DEUH! Zal ze toch zelf ook wel weten? Denk dat ze gewoon de energie er niet in wil steken en wat iemand anders zei: impulsieve aankoop! Ik weet bijna wel zeker trouwens dat ze veel pb'tjes krijgt met wat ik schrijf. Kan niet anders toch? Heel veel hondenliefhebbers op MP dacht ik zo....
Als ze een wasmachine willen kopen dan gaan ze Googlen welke wasmachine het best bij hun situatie past, maar een hond wordt maar zo direct aangeschaft zonder in het ras te verdiepen of het ras wel bij hen past en of een hond überhaupt wel past in hun leven.
Oh mijn god. Welke gek gaat er nu zijn hond ruilen? Het word echt tijd dat er eens zwarte lijst komt voor huisdiereigenaren.
Heb een tijdje geleden al gemaild. Krijg je niets op terug. Het is geen tapijt dat je koopt en toch niet helemaal bevalt! Heb aangegeven dat ze maar de fokker op de hoogte moeten stellen dat ze de hond niet meer aankunnen. Als het een beetje een goede fokker is, met hart voor zijn dieren en de nakomelingen, neemt deze de hond terug en zoekt naar nieuw baasje. Stiekem hoop ik ook dat de fokker de advertentie ziet en de hond terughaalt.
Echt triest Voordat je aan een hond begint verdiep je je toch in het ras...en dan te ruil aanbieden...breng 'm dan terug naar de fokker...er van uitgaande dat het een goeie fokker is, want ook die kunnen hard zijn. Nee, hier gaan m'n haren rechtovereind van staan :x
Ten eerste.... Willemijn moet nooit maar dan ook nooit meer een hond nemen/willen/krijgen. Of überhaupt aan een hond denken. Ten tweede...... Triest voor het beestje. Ik hoop dat er een liefdevol gezin voor het dier is. Ten derde..... Wat een prachtige hond om te zien.
Stiekem hoop ik dat er meer gemaild hebben. De advertentie is bijna 200duizend keer bekeken! nu nog hopen dat dit pracht beestje een geweldig baasje krijgt.
Super triest zeg dit. Zo komen al die asiels vol met dit "soort" honden. Die hebben eenmaal veel energie en veel beweging nodig. Wij hebben 2 staffords. Denk je dat die genoegen nemen met 3x per dag uit? Lees je eens in over t ras. Kan zo boos hier om worden. Arm dier.