Goedemiddag! Wilde dit toch even delen, ik weet niet wat er aan de hand is, maar mijn hond is toch een partij vervelend vandaag! Sinds vl naar zijn werk is jankt ze aan een stuk door, blijft maar heen en weer drentelen door de woonkamer keuken en gang zonder pauze, en ze staart zo naar me! Echt ze probeert de hele tijd oogcontact te maken, ik word er zelf enorm onrustig van! Soms wilde ik echt dat dieren konden praten, buiten wil ze ook helemaal niks. Normaal als ik alleen met haar ben merk ik haast niet dat ze er is de hele dag, dan ligt ze alleen maar te knorren op haar plaats. Ik hoop niet dat dit een aankondiging is, wilde echt pas over 2 weekjes bevallen (lang verhaal, familielid in het buitenland). Ben er echt helemaal nerveus van ineens. Meerdere mensen dit gehad met hun huisdier? Poeh.
Wilde net zeggen. Misschien ga je bevallen Kindje nog beweeglijk? Niet dat ze merkt dat er iets mis is? Nee toch? Wil geen angsten aanjagen maar dat schoot even te binnen. Wat nog kan; je lijf bereid zich voor op de naderende bevalling. Misschien veranderd je hormonenhuishouding of geur/gedrag heel subtiel wat ze oppikt? Kan er ook totaal niks mee te maken hebben natuurlijk. Helpt even een lekkere wandeling niet? Waar je haar een beetje mee uitput? ( veel laten rennen, stokken gooien etc.)
Honden zijn super intuïtief! Het is wetenschappelijk bewezen dat een hond voor een test, dokter en bloedprik kan ruiken dat je zwanger bent. Het zou me dus ook niet verbazen als hij weet dat er nu wat op komst is. Ik weet niet als hij de bevalling nu voor jou aankondigt of niet... Als je baby beslist van nu te komen kan je er toch weinig aan veranderen ook al wil jij graag pas binnen 2 weken bevallen! Zou wel geweldig zijn moest je hond dit voelen of merken! Ik ben benieuwd als je hond het je vertelt of als er gewoon wat anders is!
Hier was het de hond (Duitse herder) van m'n ouders die nog voor de test heeft verraden dat ik zwanger was dat beest ging ineens zo raar beschermend doen en ze zat steeds naar me te staren... Dus ik geloof zeker dat de intuïtie van met name honden op dit gebied heel sterk is!
Baby beweegt goed, wel minder heftig sinds ze helemaal vast ligt. Nou ze wil dus niet naar buiten, ze wil de hele tijd terug naar binnen! Volgens mij heeft ze zichzelf zo uitgeput met dat zenuwachtige gedoe dat ze nu eindelijk echt helemaal knock out ligt, ze ligt ook gewoon te snurken. Ik heb wel rugpijn en een beetje gevoelige buik. Ben heel benieuwd de aankomende uren. Zij moet namelijk sinds ik zwanger ben haast niks van me weten, de dag dat ik zou gaan testen duwde ze ineens haar neus in m'n buik en liep ze met een heel vies beledigd hoofd weg hahaha. Dus zou wat zijn zeg als ze nu gewoon voorspelt dat mijn bevalling gaat beginnen. Ze heeft me wel nerveus gekregen haha.
Mijn hond staart me ook al een paar daagjes aan, maar ze is altijd een beetje vervelend ze wil sinds ik zwanger ben wel altijd bij me liggen en dan voornamelijk bij mijn buik. Dieren kunnen dat wel aanvoelen hoor
Zou het niet ook met het weer samen kunnen hangen? Het waait hard en morgen gaat het stormen. ik merk altijd dat de honden van de buurvrouw daar ook heel onrustig van worden en meer gaan janken enzo. (ik weet verder niets van honden hoor dus misschien klets ik wel uit m'n nek. )
Tsja ze voelen feilloos bepaalde situaties aan. Het was ook door mijn hond dat ik dacht, goh zal ik eens een test doen, die deed ook zo raar toen. Ik ga dit topic even volgen, ben heel benieuwd of je hond het aanvoelt!
Wel heel bijzonder als je nu werkelijk zou gaan bevallen! Maar ik hoop voor je dat ze nog even blijft zitten. Misschien ben je zelf onbewust wel een beetje nerveus? Dat je hond dat oppikt?
Ik ben ook zeer benieuwd, moet zeggen dat ik vandaag ook anders ben opgestaan als normaal. Mijn rug en bekken doen echt wel zeer eigenlijk vandaag en meer harde buiken/steken down under (heb ik al weken af en aan dus telt niet helemaal mee). Misschien voelt ze dat inderdaad wel dat ik me niet op me gemak voel, de aankomende storm zou ook nog kunnen, maar we wonen aan het strand en hier waait het al dagen echt heel hard. Als ze uitgeslapen is begint ze weer met janken en drentelen, zoals nu, ze slijt bijna een spoor in mijn laminaat geloof ik. Ook op haar plaats constant een beetje piepen. Probeer er geen aandacht aan te besteden want heb het idee dat ze dan nog meer haar best doet de dramaqueen. Dalijk beval ik pas met 42 weken, zou toch wat zijn he hahaha.
Zal vast wel met hormonen te maken hebben denk ik. Heb nu al een week of 2 dat ik m'n katten heel vervelend vind doen! Denk combinatie van mijn irritatie hormonen naar hun toe, en m'n katten die reageren op m'n hormonen.
Misschien even met je hond naar de dierenarts gaan.. Als je hond zo blijft doen. Ik heb 2 honden en als 1 van mijn dieren zo loopt te janken en onrustig is dan zou ik eerder denken dat er iets mee aan de hand is eerlijk gezegd.
Onze hond heeft ook wel eens dit soort streken, maar dat komt omdat het een mannetje is en er loopse teefjes in de buurt zijn Hij wil dan juist constant naar buiten en jankt als een wolf. Maar omdat je het over een haar hebt zal het wel een teefje zijn? Wie weet is het toch iets wat ze aanvoelt van jou! Spannend! Gewoon zelf lekker relaxen, misschien relaxt ze dan straks lekker met je mee
Mijn hond doet al raar sinds de eerste dag van mijn vorige zwangerschap. Is nooit meer helemaal overgegaan helaas. Zeuren maar dan niet uit willen, mij aanstaren, niet meer op schoot willen, de hele dag waken. Hij is gezond maar wel oud. Het is erger geworden sinds ik weer zwanger ben, erg nerveus en gespannen.
Misschien een beetje simpel gedacht, maar ze is zelf niet ziek? Ik heb dat met onze kat wel meegemaakt, die was vreselijk onrustig en een dag later hield ze ineens op met eten en lag ze de hele dag voor pampus. Bij de dierenarts bleek ze hoge koorts en een infectie te hebben.
Oooh gelukkig ben ik niet de enige met zo'n crazy ass dog! Ik heb dagen dat ik helemaal gek word van dat gejank, piepe, rondlopen als een leeuw op jacht, staren en op mn buik liggen. Maar ik ben (pas) 15 weken zwanger..hoop dat ie beetje gaat chillen de komende weken haha. Succes met de laatste loodjes
Nee hoor aan de hond zelf mankeert niks, ze eet en drinkt goed, kwispelt als ik haar aanhaal. Voelt niet warm aan en plast en poept normaal. Als ze ziek is zie ik dat altijd meteen aan haar maar dat is het echt niet. En inderdaad is het een beetje het gedrag van een reutje die een loops teefje ruikt, maar dan andersom hahaha! Na nog flink wat meters gespannen rondjes lopen om onder andere mijn salontafel ligt mevrouw weer voor pampus in de bench (de baas komt zo thuis). Dus ik denk dat ze gewoon een beetje doorheeft dat de rangorde thuis binnenkort gaat veranderen ofzo en dat ze daardoor zo nerveus wordt. VL is namelijk haar grote liefde, en dit gedrag begon toen hij wegging en houd nu pas weer op nu hij alweer bijna thuis is... Allemaal giswerk natuurlijk, voel me nu net een hondenfluisteraar.
Oh dat kan zo irritant zijn. Misschien toch de combinatie storm en haar grote liefde? Hier wist de hond ook eerder dan wijzelf dat ik zwanger was. Maar ook dat er met 1 wat mis was.