Feminist laat baby na 5 maanden weghalen omdat het een jongen is - ForestFeed Heb er koude rillingen van, dit kan toch niet waar zijn!
Ziek wijf zeg. Jakkes. Ze vergeet even dat ze een man wel nodig had om zwanger te raken. Ik vind het echt walgelijk.
Tja, ik kende het verhaal al en vind het zo jammer dat ze er dan weer zo duidelijk in zetten dat het een feminist zou zijn . Het gaat om een vrouw met een vrij traumatisch verleden en ongetwijfeld velen issues. Dat zij die baby heeft weggehaald heeft waarschijnlijk alles met haar issues te maken en helemaal niets met feminisme. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het meer dan verwerpelijk is om een gezonde baby weg te laten halen alleen vanwege het geslacht . Ik vind het oprecht jammer dat feminisme door dit soort sensatiekoppen weer eens in zo'n slecht daglicht wordt gesteld.
Ze heeft een slechte ervaring met mannen? Maar wil kennelijk wel gebruik maken van een man z'n "dienst" om zwanger te worden. Bah misselijkmakend. Wat een gestoord mens
Het is vooral heel triest. Als je zo beschadigd bent is het ook bijna onmogelijk om goed een dochter op te voeden. Hoe leer je haar omgaan met de wereld en mannen als je dat zelf zo duidelijk ook niet kan? Ik vind het zo triest. Het heeft trouwens niets mrt feminisme te maken! Ik ben overtuigd feministe, maar ben ongelooflijk verzot op mijn knullen!
Waar is abortus in de vijfde maand dan toegestaan (voor zo'n reden). Feministen hebben oa ook gezorgd voor stemrecht, scholing, voorbehoedsmiddelen en werken na het huwelijk. (waar ik de dames nog altijd dankbaar voor ben)
Gezien het feit dat het 'artikel' totaal geen diepgang heeft, geen enkele achtergrondinformatie biedt, en slechts spreekt over 'een blogger' (en me zelfs halverwege gebiedt dat ik het artikel moet 'liken' alvorens verder te mogen lezen) geloof ik graag dat dit inderdaad niet waar is, of in elk geval niet in de simplistische context als waarin het geschreven is. Als er ook maar een kern van waarheid inzit denk ik dat de betreffende 'dame' beter maar helemaal geen kinderen op de wereld kan zetten, om het even welk geslacht...
Helemaal dit. Overigens vind ik het niet zo onvoorstelbaar dat er abortussen plaats vnden om het geslacht, in veel landen is het zowat aan de orde van de dag En dat is een heel complex probleem, die vooral ligt bij de maatschappij. Jongens worden in veel landen gezien als een zegen, meisjes als een last. En als ouders meerdere dochters krijgen, dan kunnen zij ten prooi vallen aan spot en zelfs geweld. Voor ons niet voor te stellen, gelukkig. Al is er in het Westen een tendens te zien die meisjes de voorkeur geven boven jongens. Maar dit artikel is zo slecht onderbouwd en sensatiebelust, dat ik niet geloof dat het waar is. En als het wel waar is, dan zal er waarschijnlijk een hele trieste voorgeschiedenis aan vooraf gaan. Niet iets om over te oordelen, maar ik heb vooral medelijden met dit soort vrouwen en in het bijzonder voor de kinderen die niet geboren mochten worden. Deze vrouwen (die echt een heel kleine minderheid zullen zijn) hebben geen idee hoe bijzonder het hebben van een zoon is (of dochter) en dat je van je kind zal houden, welk geslacht het ook heeft.
En ondanks het feit dat ik voor mezelf nooit kan voorstellen die keuze te zullen maken ben ik dolblij met de mogelijkheid. Maar abortus mogelijk maken is iets heel anders dan een jongen aborteren omdat hij een jongen is. Feministen geloven in de gelijkwaardigheid van man en vrouw. Abortus omdat het een jongen is, hoort niet in die levensvisie.
Het is internet, niet alles geloven wat je leest. https://sites.google.com/site/dehoaxwijzer/hoaxes/hoaxfeministeaborteertbabyomdatheteenjongenis
Ik vind het echt lachen dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Zelfs nadat er geschreven is dat het een hoax is.