Pijn in zij na buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Miskraam' gestart door Ano003, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ano003

Ano003 Lid

17 mei 2013
    8
    0
    0
    NULL
    Ruurlo
    Hallo dames,

Ik ben nieuw hier op het forum en zal daarom in het kort mijn verhaal doen. Ik ben een gelukkig vrouw met lieve man en moeder van een gezonde mooie dochter! Zoals zo velen hebben wij ook een grote wens voor een tweede wonder.

In november heb ik een miskraam gehad met 9 weken. Ik vond het een heel heftige periode want zoiets overkwam niet mij.. Uiteindelijk samen een plekje kunnen geven en klaar om het opnieuw te proberen.

Opnieuw zwanger jn februari. Dolgelukkig waren we maar helaas kwam er van het een of andere moment een grote schaduw over het zwanger worden. Op 8 maart ben ik namelijk met spoed geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Helaas hebben ze daarbij mijn rechter eileider moeten verwijderen. tijdens de operatie gezien dat ik veel verklevingen had bij de linkereileider. hebben ze zo goed als mogelijk weg gehaald. 4 dagen na de operatie was ik al weer ongesteld. Hoe confronterend is dat. Het zwanger zijn is definitief voorbij..

Na 6 weken nog niet weer opnieuw ongesteld en aangezien dat op de dag af regelmatig is, toch maar even een testje en ja hoor.. Zwanger! Hadden toevallig diezelfde dag Nacontrole afspraak bij de gyn en die kon het zich haast niet voorstellen zo snel.. Wij ook niet na 1 keer gemeenschap. Hoe dan ook, we moesten het even in de gaten houden en ja hoor een week later nog steeds positief. We mochten opnieuw komen voor een echo en bloedprikken op hcg. Niks gezien op de echo dus even voor de zekerheid door bloed prikken. Konden eind vd middag bellen voor de uitslag maar na een uur belde de gyn zelf al.. De hcg was toch wel erg hoog en het feit dat er helemaal niets te zien was op de echo was toch wel een beetje verdacht. Ook al was de kans op een tweede bbz onwaarschijnlijk klein..
    Volgende ochtend opnieuw echo en bloedprikken, weer niets te zien.. Ze hebben me toen opgenomen omdat ze me toch in de gaten wilde houden. Volgende ochtend opnieuw bloedprikken en echo en ja hoor.. Er was nu wat te zien in mijn linkereileider. Opnieuw geopereerd en inderdaad weer een bbz en ook mijn overgebleven eileider verwijderd. Betekent dat we nu automatisch in het traject van IVF zijn gekomen.

Nu, bijna 3 weken na de laatste operatie heb ik nog veel pijn in mijn linkerzij. Het zit een beetje in mijn zij en trekt door naar mijn rug en voelt soms ook in mijn buik. Vooral met inademen als er druk op lijkt te komen. Het stomme is dat ik het niet meer 200% zeker weet of ik dit na de eerste operatie ook aan de rechterzijde had. Het is allemaal zo snel gegaan dat ik sommige dingen gewoon niet eens meer weet..
    Heeft iemand ervaring met een bbz en soortgelijke klachten na de operatie? Ik ben er al mee naar de dokter geweest maar die geeft de operatie als reden.. Het lijkt me alleen zo onlogisch. Pijn in mijn zij/rug maar geopereerd in mijn buik. Na de afgelopen weken heb ik alles behalve vertrouwen in mijn eigen lichaam dus maak me toch wat zorgen ook alweer ik dat ook die stress een oorzaak zou kunnen zijn van eventuele pijnklachten.

Maar, het is het proberen waard op het forum..
    Wellicht herkent iemand dit, dan hoor ik het graag!

2. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    vind het verschrikkelijk voor je dat het 2 keer achter elkaar gebeurt is dat is mijn grootste angst ben mijn linker ei leider jan kwijt geraakt door bbz was 10,5 weken zwanger.
    ik had er ook last van maar er word een soort gas in je buik gedaan met de opperatie om er beter bij te kunnen en daardoor voelt het zo ongemakkelijk ook met ademen die gas heeft tegen organen gedrukt.

sterkte

Deel Deze Pagina