Wij zijn bezig voor ons 2e kindje! Super leuk en spannend natuurlijk, alleen snap ik niks meer van mijn cyclus. Vorige maand had ik 9 dagen na m'n menstruatie ineens weer heel licht bloedverlies. Dit duurde maar anderhalve dag. op dag 30 van mijn cyclus werd ik weer gewoon ongesteld. Prima dus. Nu was m'n ongi van 19-25 mei.. En gisteren (een week na m'n menstruatie) overdag verloor ik een paar druppels bloed. 's avonds was dit weer weg en hebben we sex gehad. Nu heb ik sinds net ineens weer bloedverlies.. meer dan vorige maand en het is vrij helder. Wat kan dit zijn? Herkennen jullie dit?
Ja, ik herken dit maar al te goed. Had dit de maanden voor ik zwanger werd ook. Naar de HA en de gyneacoloog geweest (eigenlijk 2 gyns geraadpleegd) en omdat ze niets zagen aan de bm (ze hebben een echo gedaan) gingen ze er van uit dat het hormonaal was. Ik was altijd heel stipt, om de 28 dagen maandstonden dus kon dit moeilijk geloven. Vandaar dat ik een tweede gyn geraadpleegd heb maar die zei hetzelfde. Ik kon progesteron nemen, dat zou het bloeden stoppen maar omdat ik zwanger wou worden mocht ik dit enkel nemen vanaf mijn eisprong. Uiteindelijk heb ik dit niet gedaan, vond het geen wijs idee om met hormonen te gaan spelen en ben diezelfde maand zwanger geworden. Het is lastig, maar het wou dus niet zeggen dat ik niet kon zwanger worden. Toch zou ik altijd wel eens naar je gyn gaan, gewoon om zekerheid te hebben.