Hallo meiden, Graag jullie advies/mening. Wij zitten in ronde 1 voor een 1e kindje. Ik heb sterk het gevoel dat ik onlangs mijn eisprong heb gehad, maar de ovulatietesten zijn volledig negatief, niets te zien. Nu heb ik niet elke dag getest omdat we er eigenlijk blanco in willen, maar toch een paar testjes gedaan.. Ma- en do avond een test gedaan rond 21.00 uur. Vrijdag de hele dag krampen gehad linksonder en die dagen ervoor last van hoofdpijn, moeheid en stemmingswisselingen, savonds rond 19.00 uur een test gedaan.. Alle testen negatief! Omdat we nog niet zo lang bezig zijn herken ik alle verschijnselen nog niet precies, maar de krampen had ik in de vorige cyclus ook en 13 dagen later begon mijn menstruatie. Volgens mijn "berekeningen" zou het heel goed kunnen zijn dat ik 19dec mijn eisprong had en dan 31 december mijn nod kan verwachten... Als ik 19 december mijn eisprong zou hebben gehad kun je dan op die dag negatief testen omdat ie al gesprongen is? maar had ik dan die do avond wat moeten zien? Wel gezellig gemaakt rond die tijd dus het is afwachten, maar ik begrijp de negatieve tests niet terwijl ik zo'n sterk gevoel heb bij een eisprong..
Vaak voel je niet het springen van het ei maar het groeien. Het is sowieso niet betrouwbaar om af en toe een test te doen maar ik zou zelf ook langer doortesten. Voor nu weet je eigenlijk niks en zou ik het ook zeker nog gezellig blijven maken. Hoofdpijn en stemmingswisselen zijn voor mij geen bekende symptomen van een eisprong trouwens.
Tja moeilijk te zeggen. Wat ik wel weet dat ik en ook een vriendin van mij ook de Action gebruikten en dat ik soms en zij nooit een knaller kreeg van een test. Ik temperatuurde erbij dus ik kon op die manier zien dat ik dan wel een eisprong had gehad. Ben maar overgestapt op andere testen. Echter als je het goed wilt doen moet je wel iedere dag testen (sommige meiden testen zelfs twee keer op een dag) om te zien of ze oplopen.