Dit kan toch niet?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Niveah, 27 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ja nou het zou mijn streven ook zijn om het niet bij mijn dochter te doen hoor. Is het beste. En de pret is er voor haar anders inderdaad vanaf. Ik weet nog dat mijn moeder het ook zo heeft gedaan, ik kan me niets herinneren van een ruzie. Ze heeft het me later wel uitgelegd waarom zij er minder blij mee was.
    Ik wist trouwens ook niet dat het van de week al was gebeurd. Jij kunt er in ieder geval ook niks aan doen

2. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.293
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Nee, dit zou niet mogen kunnen. Het verbaast me dat een juwelier dit zomaar doet zonder aanwezigheid of toestemming ouders? Om maar niet te beginnen over de actie van schoonzus. Hoe 'gewoon' gaatjes in oren ook zijn, het is toch een dubbele open wond veroorzaken, doet pijn en is een lichamelijke ingreep.

Mijn moeder was erbij toen ik 11 was (ik vind zelf 3,5 veel te jong), en ik vond het fijn dat ze er was. Als steun bij het feit dat ik het ook wel eng vond, en omdat ik juist mijn moeder erbij wilde (het is toch een moment dat je niet vergeet).

Wat rot dat dit gestolen is van je TS, zeker omdat jij haar ook nog eens te jong vindt. Sterkte, en ik hoop dat jouw man zelf ook laaiend is op zijn familie (dat zal beter landen bij schoonfamilie). Dit kan ècht niet!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En hoe ga je dat controleren dan? Kind heeft geen Id nodig dus kan de juwelier ook niet controleren of je de ouder bent.

Maar goed, ik zou ook woest zijn! Hier wil ik geen oorbellen bij de kinderen tenzij ze het echt al een tijd willen. Ik geloof trouwens best dat een kindje van 3,5 misschien zegt dat ze oorbellen wil, maar dan is het uiteindelijk aan de ouders of die dat ook willen.

4. tuc

tuc Niet meer actief

ahhhhhhhhhhhh dit kan eeeeeeeecht niet. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.....zo geshockeerd ben ik. Ik had haar aangegeven bij de politie, echt serieus hoor en zowel schoonmoeder als schoonzus mogen nooit van hun leven meer zonder mij bij mijn dochter zijn.

5. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

ik zou woest zijn! Ik ga ook huilen als ik boos ben(helaas). Daarnaast had ik ook zeker de juwelier gebeld.. terugdraaien kan niet, maar hij/zij mag zeker weten wat hij gedaan heeft. Dit MAG gewoon niet!!

Ik vind oorbellen zelf echt leuk. hadden ze zelf ook met een paarmaanden. Maar NIEMAND doet dat bij ons kind, zelfs papa ( of ik alleen) doet dat. Zulke dingen gebeuren met toestemming van papa EN mama

6. tuc

tuc Niet meer actief

o echt....nou ik had haar in bijzijn van de hele buurt compleet tegen de grond gescholden. Ik zou echt compleet over de rooie zijn gegaan. En ik had zoals ik zei serieus aangifte bij de politie gedaan voor mishandeling.

7. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Nee, dit kan echt niet! Ik zou ook woest zijn en dochter (voorlopig of zelfs nooit meer) niet meer alleen laten logeren bij schoonmoeder. En verhaal halen bij die juwelier.

En wat betreft je emoties: ik kan me heel goed voorstellen dat je zat te huilen. Niet zo leuk als dochter erbij is, maar soms kan je dat niet goed inhouden.

8. susy26

susy26 Niet meer actief

Zo echt! Zou niet in me opkomen om zoiets te doen bij een ander mans kind!!
    Echt, zou ze er echt op aanspreken. En de winkel inderdaad.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Jep, dat zou ik ook hebben gedaan denk ik.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik denk dat ik dat ook echt gedaan had.. Wegens mishandeling oid. Dit zou ik iemand nooit vergeven.
    Echt ik ben echt pertinent tegen zoiets.

11. tuc

tuc Niet meer actief

suus en eppo, gelukkig haha. Ja ik zou werkelijk helemaal gek worden als iemand zoiets gedaan had. Dit valt voor mij ook echt niet meer onder de categorie: dit kan niet. Ik vind dit heel heftig.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Mee eens hoor. Voor mij genoeg om (voorlopig) alle contacten te verbreken en ik zou mijn man ook de deur uitgeschopt hebben als ie het niet helemaal met mij eens zou zijn. Dit is een grens die je niet overgaat. Vindt het ook erger dan een tik op de vingers oid.

13. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    WOW!!!! Dit is echt niet normaal :$
    Ik zou ook woest zijn!! En idd raar van de winkel om zonder toestemming van de ouders zoiets te doen. Ik zou zeker contact met ze opnemen en een klacht indienen.

14. Ladybug85

Ladybug85 Niet meer actief

Ja nog even zeg! Zijn ze gek geworden?

15. Mamalove2014

Mamalove2014 Bekend lid

9 okt 2014
    649
    384
    63
    Dat dit nooit had mogen gebeuren zonder toestemming van de ouders staat vast. Ik vind het ook niet acceptabel als de ouders er zelf anders in staan.

Maar ik lees dat haar schoonfamilie Hindoestaans is.. Om die mensen als 'slecht' af te schilderen is ook weer niet nodig, misschien is het in hun cultuur wel normaal dat sowieso elke meid oorbellen krijgt en is het juist bij hun een eer dat ze dit cadeau hebben gekregen?

Ik lees niks over de reactie van de vader? Was hij ook boos of vond het wel ok? Waarom spreekt hij zijn familie niet aan etc?

16. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Oh my gosh en ik dacht dat ik een akelige schoonfamilie had :$
    Ik zou het écht heel erg vinden en ik begrijp 100% dat je boos & verdrietig bent!

17. tuc

tuc Niet meer actief

Precies!
    Ook eens wat betreft man. Die zou eens moeten proberen om hier nog een verzachtend woord over te hebben.

18. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dus....ik weet gewoon niet wat ik hier nou op moet zeggen.

Ik zou in staat zijn om m'n schoonzusje klappen te geven.

19. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Eh?

Woest. Laaiend. Versteld. Onbegrip.

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Herkenbaar; iets soortgelijks meegemaakt in de omgeving. Het kan inderdaad 'echt niet', zonder toestemming. Desalniettemin begrijp ik wel dat het voor die families echt belangrijk is om zoiets aan hun dochters/meisjes/vrouwen te schenken. Dat hoort (in hun ogen!!!) bij hun vrouwelijkheid. Dus vanuit dat perspectief snap ik hun wens wel.

Echter is het nooit oké om dit zomaar te doen, achter de rug van moeder om en zou ik mijn kind daar ook niet meer achterlaten. Gewoon permanent niet ;) En bij vragen om te logeren zou ik zeggen: nee sorry, dadelijk komt ze onder de tatoeages ofzo terug; zolang ik geen gemeend excuses krijg (wat je waarschijnlijk ook echt niet gaat krijgen) komt ze niet. En dat volhouden.

Jij bent de moeder; zij niet!

Deel Deze Pagina