Eens. Echt als iemand dit bij mijn dochter zou doen zou de Hel losbreken! Zo'n onnadekende randdebiel zou ik niet meer in de omgeving van mijn dochter willen dus dat zou einde contact betekenen. :x Sterkte TS, hoop dat je meisje er geen last van krijgt.....
Jeetje wat een verhaal, bizar! Dat mensen dit doen, ik heb er echt geen woorden voor. Ik zou ook echt woest zijn en mijn dochter zou daar niet meer heen mogen gaan. Dit kan inderdaad echt niet in mijn ogen.
Waaat? Dat kan echt niet. Ik zie het al voor me dat ik m'n nichtje mee zou nemen , zus zou me in het water gooien denk ik..
Schiet me een vraag te binnen: Voor degenen die er redelijk coulant over denken. Zou dat ook zo zijn als het om oorbel(len) schieten bij een jongetje zou zijn?
Dan zou ik minder coulant zijn. Vooral omdat het totaal ongepast is en buiten het 'normale' valt zeg maar. Bij mijn dochter zouden gaatjes passen omdat ze nou eenmaal een meisje is en het daarbij 'hoort' en bij mijn zoon niet.
Serieus �� zo die heeft lef. Echt belachelijk!!! Ik kan me er echt niets bij voorstellen dat mensen zich dat bedenken. Geen woorden voor...
Nou bij een meisje zou ik al niet zo coulant zijn en bij een jongetje al helemaal niet! Als er iets is wat ik vreselijk vindt is het een oorbel bij een jongen haha.
Zowel mijn schoonzus als de winkel zouden een probleem hebben schoonzus zou ze kinderen niet meer alleen te zien krijgen en de winkel zou ik een klacht indienen en misschien wel via de politie...
Misschien moet ts maar blij zijn dat ze een dochter heeft en geen zoon. Dan had ze hem misschien zonder voorhuid terug gekregen. Besnijden is ook heel normaal in sommige culturen. 😝 (Al zou een zoon van ts en haar vriend misschien sowieso besneden worden omdat haar vriend Hindoestaans is en hij heeft daar natuurlijk ook een visie op maar het gaat om het voorbeeld.)
Ongepast?? Daar denken hele volksstammen anders over. Ik vind oorbellen bij zo'n klein meisje even erg als bij een jongen van die leeftijd. Maar het gaat er gewoon om dat iemand je kind verminkt.
Ik vind oorbellen niet schattig en totaal overbodig bij zo een klein meisje. Wij hebben samen afgesproken dat ze ze pas mag zodra ze er tijdenlang om vraagt. En dus niet in een kinderlijke opwelling. Ook zodra ze weet wat de risico zijn en bewust er van af blijft. Als iemand dat ons zou flikken zou die een aardig groot probleem hebben. Ik zou er echt maar dan ook echt niet blij mee zijn. Terwijl ik zelf ook meerdere piercings heb gehad. Als je schoon zus bijna 20 is vind ik wel dat ze moet weten dat dat echt niet kan. Daarbij denk ik ook dat de juwelier aardig wat steekjes heeft laten vallen. Ik zou dus wel even een paar vragen gaan stellen. Voor het zelfde geld heeft hij wel gevraagd of ze de moeder was en heeft ze ja gezegd. Denkend is ze schijnbaar niet. Als dan nog blijkt dat juwelier in ze gebreken is gevallen. Dan kan je daar natuurlijk verdere maatregelen aan verbinden mocht je dat willen. Maar dat zou ik niet op voorhand al doen. En op de vraag of jongens erger is als meisjes; nee in mijn ogen niet.
Uiteraard denken hele volksstammen er anders over, hun goed recht. Maar ze vroeg antwoord te geven als je wat meer coulant op deze situatie zou reageren, zoals ik. En voor mij geldt, dat ik het bij een jongetje minder gepast zou vinden.
Ag, kom op zeg. Het is in dit geval alleen verminking als zowel moeder, als dochter zeer ernstige bezwaren zouden hebben tegen oorbelletjes. Wat in het geval van TS dus niet aan de orde is. Ik vind het woord verminking ook wel een beetje dramatisch/ overdreven gekozen, maar misschien ben ik toch iets te nuchter voor zulke termen. Maar goed: ik denk dat dat ook ligt aan hoe je staat tegenover oorbelletjes bij jonge kinderen. Het blijft nou eenmaal een onderwerp wat hevige en gemengde gevoelens op zal roepen. Al kan ik wel blijven benadrukken dat schoonzus in dit geval een heul groot probleem zou hebben gehad. Maar dit heeft geenszins met eventuele verminking te maken en alles met principe. Zoiets doe je gewoon niet bij andermans kind. Oorbellen/ kapsels en andere grote uiterlijke wijzigingen hoor je niet te laten doen, zonder dat dit in goed overleg met de ouders is gegaan.
Nou, ik ben echt flabbergasted!!! En voor mij zou het dan helemaal klaar zijn met de schoonfamilie! Als ze zo grensoverschrijdend bezig zijn en zich er overduidelijk helemaal niet schuldig over voelen, dan hoefde ik ze nooooooit, maar dan ook nooit meer te spreken. Stelletje randdebielen!
Voor mij is het ook zeker verminking. Ik vind oorbellen bij kleine kinderen echt vreselijk. Dat iemand ongevraagd twee gaten in de oren van je dochter laat schieten vind ik bizar. Ik begrijp dat je ze er in laat ts, maar ik weet niet of ik dat zou kunnen. Voor mij zou het ook het einde van het contact betekenen.
Maar mag je als ouders dan wel zo maar gaten in de oren van je kind laten schieten, valt dat dan ook onder mishandeling ( vind ik zelf absoluut niet) Dat je kind van 3 toestemming geeft geld niet , die kan de gevolgen niet goed overzien.
Meen je dat? Dat is echt niet normaal. Ik zou echt woest zijn als iemand zoiets zomaar doet bij mn kids. Kan echt niet!! Hoe reageerden ze er zelf op?