Wel of geen eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sterree, 19 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterree

Sterree Bekend lid

19 dec 2016
    676
    135
    43
    Hallo allemaal

Ik ben sterree en helemaal nieuw op dit forum. Wij zijn nu een half jaar bezig voor ons eerste kindje. Na 14 jaar aan de pil te zijn geweest was ik bang dat alles niet op gang zou komen. Dit leek eerst ook zo te zijn maar heb de laatste 3 keer een cyclus gehad van ongeveer 40 dagen. Nu hebben we elke keer ongeveer 14 dagen voor mijn NOD geklust maar helaas werd ik toch elke keer ongesteld. Ik zit nu op dag 26 van mijn cyclus en zou dus rond of in mijn vruchtbare dagen moeten zitten. De ovulatie testen geven niets aan. De vorige maand ook niet. Ook voel ik weinig verschil aan de stand van mijn baarmoedermond.
    Zou ik wel een eisprong hebben? Wie heeft er tips of soort gelijke ervaringen?

2. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    En wat bedoel je dat de ovulatietesten niets aangeven?
    Heb je er geen knaller tussen zitten?
    Het kan ook zijn dat je een snelle LHpiek hebt en dat ie weer snel daalt.
    Dat heb ik ook.
    Vorige ronde had ik bv geen lhpiek waar genomen, maar wel oplopende ovulatietesten( maar geen knaller) en daarna binnen 2 dagen weer helemaal wit.
    En zie mijn banner ;)
    Ik moet echt vaker op de dag testen om een knaller te krijgen.

3. Sterree

Sterree Bekend lid

19 dec 2016
    676
    135
    43
    Bedankt voor je reactie. Ze zijn afwisselend wit of een heel vaag streepje maar het loopt niet op op op o.i.d goed om te horen dat er ook een snelle piek kan zijn. Ik zal morgen eens twee keer testen kijken wat dat oplevert.
    Gefeliciteerd trouwens!

4. Mhov

Mhov Bekend lid

1 mrt 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Misschien gaan temperaturen?

5. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Het kan zijn dat je lf, fase na de eisprong, korter duurt dan 14 dgn en je dus later een eisprong hebt.
    Ik heb bijv een eisprong rond dag 27/28 en een cyclus van rond de 35 dgn. Dus maar een lf van 7 dg.
    Daar kwam ik achter door te temperaturen en door te testen met ovulatietesten.
    Dus advies: doorklussen en testen en volgende cyclus temperaturen.

6. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Het kan ook dat je cyclus nog niet echt op gang is, dat er nog geen eisprong plaatsvindt, etc.
    Ik zou ook tempen om te kijken of je iets duidelijker een patroon kunt ontdekken in je cyclus. En verder gewoon afwachten en lekker doorseksen als je zin hebt; het kan wel een jaar duren voor je voldoende ontpild bent.

7. Sterree

Sterree Bekend lid

19 dec 2016
    676
    135
    43
    Bedankt voor jullie reacties. Volgende ronde idd maar temperaturen.
    Dat van die lf fase wist ik ook niet. Toch maar wat langer door testen en klussen 😉

Deel Deze Pagina