Hoeveel afgekolfde melk geven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MamaLe, 9 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hoi dames,

Even de vraag wat jullie aanhouden voor de berekening van hoeveelheid afgekolfde melk. Bij mijn oudste heb ik (op advies van cb) altijd de 150 ml x gewicht / aantal voedingen berekening aangehouden. Deze berekening zie ik ook op borstvoeding.com terug.
    Echter de la leche league zie ik een andere berekening hanteren, deze start met 150 ml maar bouwt per maand af tot 100 ml vanaf 6 maanden.

Ben zelf geneigd die 150 ml weer aan te gaan houden maar wordt de behoefte naar mate ze ouder worden minder?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik zou de formule van lll aanhouden. Mocht nou blijken dat je kindje et niet genoeg aan heeft kan je de flesjes altijd groter maken. Het is altijd zoeken naar de juiste hoeveelheid. Als je nu al grote flessen geeft heb je ook kans dat je er niet tegenop kunt kolven.

De groei gaat ook steeds minder hard zoals je in de curve kunt zien. Dus is wel logisch dat je dan ook iets minder hoeft te drinken.

3. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Mijn dochter heeft nooit grotere flessen gedronken als 120cc. Soms had ze een paar dagen behoefte aan meer en gaf ik 150cc maar dan ging ze altijd heel snel weer terug naar 120cc en liet ze de rest staan. Maar die behoefte zal voor ieder kindje anders zijn denk ik. Ik heb haar gewoon altijd gevolgd.

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Dank jullie wel voor de reactie. Ik zal eerst eens het schema van lll aanhouden. Mijn oudste dronk op gegeven moment zelfs flessen van 200 cc maar die dronk ook altijd beide borsten volledig leeg (grap altijd dat ze een voor en hoofdgerecht nam ipv het toetje aan de 2e borst). Deze dame is al een heel ander verhaal. Soms drinkt ze maar 1 borst en anders vaak maar paar slokjes aan de 2e. Zal eens gaan kijken of ze voldoende heeft bij het schema van lll en anders kan ik het inderdaad altijd wat aanpassen.

5. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Mijn dochter dronk ook altijd maar aan 1 kant, soms nog een paar slokjes aan de andere, maar meestal niet. Vandaar wsl ook de kleine flesjes ;)

6. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hoe vaak dronk jouw dochter dan per dag? Ik zit de laatste 2 dagen op 6 voedingen aangezien ze al 2 nachten heeft besloten om van 11-7 te slapen. (mij hoor je niet klagen hoor). Overdag laat ik er maximaal 3-4 uur tussen. Voed dus meer op schema dan op verzoek (uiteraard ga ik niet onnodig rekken als ze eerder honger heeft).

7. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Mijn dochter heeft heel lang 6 en daarna 5 voedingen per dag gehad (ik voedde ook meer op schema omdat mijn dochter bijna niet sliep en ingebakerd moest worden) Met 9 maanden ben ik actief af gaan bouwen omdat mijn lichaam het niet meer trok. Ik ben toen vrij snel terug gegaan naar 2 voedingen per dag en uiteindelijk tot 2 jaar nog 1 x per dag in de avond.

8. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Oké, wel mooi dus wat betreft voedingen. Ik zat bij onze oudste al na 5 weken op 5 voedingen en ben toen vanaf 6 maanden gaan afbouwen. Uiteindelijk wilde ik eerst de ochtenvoeding behouden maar die droogde op toen ze bijna 8 maanden was. Nu is mijn streven weer 6 maanden en kijk dan hoe het gaat (ook met mezelf), gaat het heel goed dan ga ik door of bouw ik enkele voedingen af.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Klopt, het kan per kind wel echt verschillen.
    Mijn dochters waren van die snack-types, zoon was een echt vol-tank-type.
    Tot de laatste druppel :D
    En dat zag je ook terug in de flessen die hij dronk, beduidend meer dan zijn zusjes. Die namen genoegen met minder.

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik kreeg van kdv ooit de vraag of de fles niet groter mocht (was toen 120 ml) want ze kwam 'zo snel' voor de volgende (lees: ze liet er geen 4 uur tussen) ;).

Ik weet dat ik nog zei je mag het proberen, maar ik wens je veel geluk! Heel af en toe dronk ze 150 ml, maar meer dan dat is er nooit, en dan ook nooit ingegaan. Meestal was 120 ml wel echt genoeg, dus ik maakte de afspraak dat ze flesjes van 120-130 ml kreeg en als ze dan nog hongerig was mocht ze nog 30 ml erbij krijgen, maar anders niet (nadat ze een aantal keren melk moesten weggooien :$). Ze waren dus best 'druk' met het voeden van mijn kind, maar ja... Daar betaal ik ze voor.

Mijn beide dochters waren overigens 'snack' typjes, hebben heel lang minstens 10 voedingen per 24 uur gevraagd. En dat deden ze met flesje dus net zo, vaker kleinere hoeveelheden.

Deel Deze Pagina