Cryo in kunstmatige cyclus, 'bijwerkingen' Utrogestan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door samkids, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samkids

samkids Niet meer actief

Hi all!

Gisteren heb ik een cryo terug geplaatst gekregen in een kunstmatige cyclus. Dat houdt dus in dat er eerst mbv estradiolpilletjes een baarmoederslijmvlies is opgebouwd, maar door gebrek aan eigen eisprong en daarna dus eigen progesteronproductie moet ik nu de welbekende Utrogestanbolletjes inbrengen. Voor een kunstmatige cyclus is gekozen omdat door polycysteuze ovaria er geen goede eirijping was.
    Maar goed, ik breng nu dus 3x daags 2 bolletjes Utrogestan in maar ik merk echt helemaal niets. Normaal heb ik in tweede helft cyclus altijd wel wat 'kwaaltjes' zoals pijnlijke borsten of vaak naar het toilet, maar nu dus allemaal niet. Normaal had ik ook een eigen eisprong, dus dat is het verschil. Maar door het uitblijven van die kwaaltjes ga ik nu twijfelen of die Utrogestan zijn werk wel doet.
    Ik heb ook het gevoel dat de helft er weer uit loopt na een tijdje en vraag me af of oraal gebruik niet veel efficienter is. Waarom moet je die dingen in gods naam vaginaal gebruiken en doen ze het wel zo?!

Ben benieuwd naar andere ervaringen, specifiek in een kunstmatige cyclus.

Thanks,
    x

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi DrewB,

Maak je geen zorgen, ik merkte ook vaak helemaal niets van die utrobollen hoor (behalve dan inderdaad die troep dan :)). Je kunt er allerlei kwaaltjes van krijgen, maar dat hoeft dus niet en dat betekent dat niet dat ze niet werken. Dat (meer dan...) de helft er weer uit lijkt te komen is normaal en helaas onvermijdelijk. Je kunt de bollen ook oraal nemen, maar het schijnt dat ze dan minder goed werken (moet de dosis misschien omhoog?) en dat je er veel meer last van kunt krijgen en ook misselijk van kunt worden. Dus vaginaal geeft wel meer troep, maar is uiteindelijk toch fijner denk ik. De progesteron wordt nu direct opgenomen daar waar het ook z'n werk moet doen.

Ik hoop dat straks blijkt dat je het allemaal niet voor niets hebt hoeven doen. Succes!!

3. samkids

samkids Niet meer actief

Hey Nana,
    bedankt voor je reactie.
    Ik begrijp uit je reactie dat jij bij meerdere zwangerschappen die bollen hebt gebruikt? Dat was ook bij een zwangerschap in kunstmatige cyclus? En dat is ook goed gegaan?

Liefs.

Deel Deze Pagina