uitslag semenonderzoek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door eline2014, 13 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eline2014

eline2014 Niet meer actief

#1 eline2014, 13 aug 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2015
    Vandaag de uitslag gehad van vriend zijn zaadonderzoek.
    We worden toch doorgestuurd omdat het niet helemaal goed was volgens de arts.
    Wil iemand met mij meekijken naar de uitslag??

Volume semen 3,8(waarde) 1,5/-(normaal)

Spermatozoen,agglutinatie: Geen
    Sperma aggregatie : Geen
    Aspect semen: Normaal

Conc. Spermatozoen: 11,4 < 20/-
    Cat a= snel beweeglijk 6 <25/-
    VCM: 21,2

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
    Wij worden dus doorgestuurd naar de gyneacoloog, Wat zou de volgende stap zijn? Iui?

Bijgevoegde bestanden:

2. eline2014

Niemand???

3. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Misschien je berichtje even posten bij het vruchtbaarheidsbehandelingen onderwerp? Denk dat de dames je daar zeker kunnen helpen
    Succes! Hoop dat je snel zwanger bent

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dit zegt mij helemaal niks.

Wij kregen een volume aantal te horen, het aantal aanwezige zaadcellen en de hoeveelheid beweeglijkheid van de zaadcellen.

Bij ons weken de laatste twee duidelijk af.

Hoeveel zaadcellen heeft jou man nou? Ik snap niet veel van dit formulier...

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

En dit is gedaan bij de dokter?

Wij moesten steeds 2 weken wachten op de uitslag..

Voor je een behandelplan krijgt gaan ze eerst het zaad beter onderzoeken, jou onderzoeken en je cyclus volgen. Plus beide bloed prikken.

Dus helaas staat er dan nog een lange tijd van wachten

6. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ik kan je een beetje helpen. Traject achter de rug.
    A kwaliteit plus b kwaliteit ((snel en langzaam zwemmend moet samen 50 zijn, zij gaan hier uit van 25% ieder, nou daar komt ie bij lange na niet aan)
    Minimaal moet je 20 miljoen per ml ejaculaat hebben hij heeft 11.
    Dus 6% van 11 miljoen keer aantal ml is veel te weinig voor goede kans.
    Bij centrum gaan ze anders kijken.
    Hoeveelheid
    A+b
    Morfology (gezonde vorm)
    En daar komt iets uit... Maar denk dat jouw cyclus ook nagekeken gaat worden, en dan wellicht iui. Succes.
    Valt allemaal reuze mee, en ik spoot nog hoge dosissen per dag. Her zijn de wachtweken die het soannend maken.

7. eline2014

Oké..Dus als ik het zo lees is het zaad van mijn vriend dus erg slecht?
    Vind het dan wel heel raar dat de arts zei dat t aantal helemaal goed was,alleen dat ze wat traag zijn....

8. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Je vraagt advies, die krijg je ;)
    Ik ben geen arts, wel ervaringsdeskundige :)
    Voor betere info moet je ook niet bij je huisarts zijn maar bij een gynaecoloog of iemand van een fertiliteitsafdeling (nog beter) mijn dokter zei; zwanger worden wordt super lastig (4% morfology) daarentegen had mijn man toen 67miljoen zaadcellen per ml dn had 5ml ingeleverd. Hiervan zwom 40% prima en goed. Ja morfology was extreem slecht (later nog lager:2%) maar omdat ie zoveel had wat goed zwom toch al 3x zwanger geworden.
    Jouw man heeft een minuscuul kleine uitslag gekregen met onvoldoende info. Maar adv deze info is de uitslag niet goed. Je moet dus alles hebben.
    Hoeveel ml
    Hoeveel per ml
    Hoeveel a+b
    Hoeveel morfology
    Jouw arts onderzoekt de helft... Met alleen de helft kun je niet veel.
    Maar adv deze uitslag zou ik me meteen laten doorverwijzen voor een second opinion in het ziekenhuis.
    Huisarts weet van alles een beetje, en de gynaecoloog van een klein beetje, alles ;) succes

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Huisarts had hier de melding dat m'n man z'n zaad mega slecht was, terwijl de ivf artsen nog nooit zulk goed zaad hadden gezien! 100 miljoen goede zaadcellen van A kwaliteit en ook allemaal goed beweeglijk Per lozing, maar volgens de huisarts was dat mega slecht. Kans was hier dus mega goed, maar hier ben ik het probleem helaas.

Zou inderdaad advies aan je gynaecoloog vragen.

10. eline2014

We mogen inderdaad naar de gynaecoloog :)
    Zal dan daar nog het 1 en ander vragen.

11. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    De uitslag geeft een beetje een vertekend beeld omdat alleen de snel beweeglijke (a) kwaliteit wordt vermeld en niet de b. Terwijl de b wel meetellen in de "eindbeoordeling". Wat belangrijk is in de uitslag is de VCMwaarde, die zie ik wel staan. VCM = Volume x Concentratie x Motiliteit (beweeglijkheid). Aangezien die 21 is vind ik dit echt niet schrikbarend. Zie deze link: St. Antonius Ziekenhuis - Wat is een verminderde zaadkwaliteit?

12. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Morfology tellen veel ziekenhuizen niet meer mee trouwens. Bij ons was deze 1% met een vcm waarde van maar 2. Desondanks moesten we wel eerst IUI proberen, maar uiteindelijk pas met ivf zwanger geraakt.

13. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Morfology was bij ons doorslaggevende factor om iui te gaan doen.
    Professor in Gent zei ook dat alles minder dan 4% echt kleine kans op zwangerschap geeft, tel daarbij op dat mijn bms zonder stimulatie veel te dun wss en kans was 5% per maand...
    Morfology telt niet mee, indien je in de normaal-waardes valt (Gent ziet t liefste 10%) onder de 4 wordt dit wel weer meegenomen omdat het 'slecht' is.....
    Maar een vcm van 21 is niet schrikbarend maar er is niet voor niets dat ziekenhuizen onder de 30 wel behandelen en boven de 30 niet. Bij ons trouwens niet met vcm gewerkt. Gelukkig anders waren we niet geholpen en nu niet zwanger.
    Laat je voorlichten door iemand die ervoor geleerd heeft en die jou ook even onderzoekt. Als jij perfect vruchtbaar bent moet het zonder hulpmiddelen wel lukken maar ket je vcm heb je wel recht op hulp. Succes

Deel Deze Pagina