Ik wil graag even mijn verhaal kwijt zoals de meesten hier op het forum. Ca. 4 maanden na mijn zwangerschap heb ik een mirena laten plaatsen. Dit beviel echter niet (bleef lang ongesteld, voelde hem zitten door verzakking en man had er last van). Na 8 maanden heb ik hem eruit laten halen en ben ik weer overgestapt op de pil. Na ca. anderhalve week aan de pil, kreeg ik weer enorme last van migraine-aanvallen. Zo veel veelvuldig, dat mijn gevoel zij dat het door de pil kwam. Dus na ca. 2 weken pilgebruik ben ik weer gestopt met de pil. In die 2 weken hebben mijn man en ik onveilig gevreeën, omdat de pil nog niet betrouwbaar was en we verder niets hebben gebruikt. Ook na het stoppen met de pil hebben we nog een paar keer onveilig gevreeën. Door het verwijderen van het spiraaltje ben ik gaan bloeden. Ik dacht dat dat onderdeel van mijn cyclus was. Echter na het stoppen met de pil, ben ik ook weer gaan bloeden, dus heb ik dat maar weer aangehouden als aanvang cyclus. Daarvan uitgaande, had ik ongeveer vlak voor afgelopen weekend mijn eisprong moeten hebben. Ik produceerde ook meer cervixslijm, wat in lijn lag met mijn gedachte. Nu bedacht ik mij dat ik voor de zekerheid maar weer ovulatietesten zou gaan gebruiken als anticonpceptie. Deze blijven echter maar oplopen.... Wat niet overeenkomt met mijn berekeningen. Al een paar dagen heb ik weer erg veel trek in melk (was een craving tijdens mijn zwangerschap) en heb ik af en toe last van gevoelige borsten. Ook voel ik van alles rommelen in mijn onderbuik. Ik weet even niet meer wat ik moet denken en waar ik vanuit moet gaan. Even voor de duidelijkheid. Mijn man wil graag voor een brusje, ik twijfel vooral vanwege onze werksituatie en (stom excuus) ik wil niet dat ons kindje jarig is in of rond de decembermaand. Echter, sinds een paar dagen houdt het mij enorm bezig allemaal. Mocht ik zwanger raken/zijn is het meer dan welkom. Ik weet dat ik meer duidelijkheid heb/krijg door gewoon mijn menstruatie af te wachten, maar ik krijg het allemaal niet uit mijn hoofd Een zwangerschapstest die ik gratis bij mijn ovulatietesten had gekregen, wees overigens negatief uit....
Je zwangerschapstest is negatief, dus helaas komen je klachten daar niet vandaan. Dan zou je HCG aanmaken en was je test ook op zijn minst lichtpositief.
Als je nu al klachten hebt van hcg (wat enorm vroeg is als je nog geen week na je ei zit) dan moet dat nu al toonbaar zijn op een test Aangezien de test negatief was, komen je klachten (nog) niet van hcg. Ik zou daarom over 3 dagen nogmaals testen. Als het dan weer negstief is dan ben je niet zwanger en komen de klachten waatschijnlijk omdat je hormoonhuishouding van slag is door de wisseling/stoppen van ac