Ik kan mijn dochter altijd prima helpen met haar rekensommen (groep 8). Maar ik weet nu even niet hoe ik onderstaande sommen duidelijk aan haar uit kan leggen. Is er een makkelijke manier voor dit soort sommen; 0,05 x 0,006= 0,004 x 0,07= Vooral omdat de getallen verschillen in aantal decimalen weet ik ff niet hoe je dit handig moet aanpakken.
Hoe wordt het in de klas en in het handboek uitgelegd? Ik zou denken dat je die methode aanhoudt, voor de duidelijkheid?
5x6=30 en die komt achter alle nullen achter de komma, dat zijn er hier dus 3... Dus 0,0003 4x7=28 met alle nullen is dat dus 0,00028
Mijn dochter krijgt altijd losse blaadjes huiswerk mee. Geen rekenboek dus. En ik kom de klas nooit in (niet cool!) dus kan niet even in het rekenboek spieken. Maar met de uitleg hierboven komen we er wel. Ik dacht te moeilijk na. Bedankt dames!
Vergeet niet je dochter ook de logica uit te leggen achter al die nullen. Je dochter kan al uitrekenen: 6x10 6x1 6x0,1 Ziet ze wat er verandert in de antwoorden? Hoe komt die verandering? Ga daarna nog eens terug naar de opgaven die je noemde. Die kun je op dezelfde manier leren begrijpen.