Nog even slapen voor de wekker?

Discussion in 'De lounge' started by Jebb, Sep 2, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Goedemorgen,

Ik werd wakker om het kwart voor 5. Ik lag wat te draaien en te woelen en uiteindelijk ben ik om kwart over 5 maar naar beneden gegaan. Om half 7 zou mijn wekker gaan en ik denk dat als ik nog in slaap zou vallen dat ik nog geen uur zou slapen en dus alleen maar moe en chagrijnig wakker zou worden door de wekker. Mijn nachtrust is me heilig overigens, maar wilde het waaaa-wekker-gevoel voorkomen.

Want doen jullie als je wakker wordt, (ruim) voordat de wekker afgaat? Blijf je in bed liggen om (al is het maar een half uur bijvoorbeeld) nog even te slapen of ga je er alvast uit?

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Ik ga nooit eerder mijn bed uit dan strikt noodzakelijk. Als ik wakker ben vóór de wekker (zoals nu) dan ga ik ff op zp ofzo. Heerlijk nog even rust voordat alle drukte vd dag weer begint. En soms dommel ik nog ff in, geen probleem. Voelt dan als uitslapen.

3. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,824
    3,611
    113
    Heerlijk juist, nog een uurtje slapen/doezelen, ik was lekker blijven liggen.

Ik zet m'n wekker zelfs standaard wen kwartiertje te vroeg, zodat ik nog een kwartiertje kan blijven liggen....

4. vlinder257

Mar 1, 2016
    80
    14
    8
    Ik blijf ook altijd liggen todat de wekker gaat (dan ga ik meestal piekeren over dingen die waarschijnlijk nooit zullen gebeuren haha). Alleen het vervelende eraan is dat ik vaak een paar minuten voordat de wekker afgaat weer in slaap dommel waardoor ik mij meer moe voel dan voordat ik in slaap viel.

5. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Als het meer dan drie kwartier duurt voor de wekker gaat probeer ik nog te slapen, anders sta ik op. Dan kan ik toch geen volledige slaapcyclus meer maken en word ik alleen maar groggy wakker.

6. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

Jan 24, 2015
    1,841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik werd vandaag om 6.14 wakker, mijn wekker ging om 6.15 dus die heb ik vlug uitgezet xD ik vind het vreselijk als ik al/net wakker ben en de wekker gaat. Als ik veel eerder wakker ben dan de wekker blijf ik lekker liggen, soms doezel ik verder, en anders doe ik een rondje sociale media en stap rond de tijd dat mijn wekker zou gaan mijn bed uit.

7. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Hier om kwart over 7 de wekker en dochter werd 10 voor 7 wakker. Ik begin mijn dag alvast. Lekker op mijn gemakje de boel klaarmaken voor school, een bakje koffie op mijn dooie akkertje. Ook wel eens lekker :p

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Sinds de kleine terrorist er is, is het nog niet voorgekomen grrr. Als het wel zo was moet je bovendien stil doen want zelfs van de trap wordt ie wakker

Maar daarvoor bleef ik altijd suffen of op mijn telefoon idd

9. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Meestal blijf ik liggen, maar als ik echt klaarwakker ben ga ik me alvast klaarmaken voor de dag.

10. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    ik blijf altijd liggen tot 5 minuten na de wekker ;) ook al was ik vanmorgen al om 5.45 wakker, en de wekker ging pas om 7 uur. Beetje suffen in bed, langzaam wakker worden, op telefoon kijken, heerlijk! In het weekend hou ik dat prima vol tot 9 zelfs ;) af en toe ff indommelen.

11. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Ik blijf altijd nog heerlijk liggen. Als het een kwartiertje is dan pak ik vaak wel de telefoon erbij maar alles daarvoor lekker met ogen dicht.

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,766
    18,911
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik val vaak niet meer in slaap, maar meestal lig ik dan nog even in bed met de iPad te spelen (spelletje. ZP, boek lezen) Heerlijk!

13. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Heel snel weer gaan slapen haha!

14. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik blijf altijd liggen tot de wekker gaat
    Als de wekker om 07:00 gaat en ik word wakker om 06:55 dan blijf ik nog even heerlijk liggen!
    Maar word ik om 5 uur wakker slaap ik gewoon weer verder hoor, geen probleem :p

15. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Een tip: DRAAI JE WEKKER OM
    Normaal keek ik altijd op de wekker als ik wakker werd, en ik kon dan nooit meer goed in slaap komen. Nu ik de wekker om draai en dus geen tijd meer zie (en nee ook niet op je telefoon kijken) en gewoon weer omdraai en ga slapen tot de wekker gaat ben ik veel uitgeruster.

16. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    Ik zou me omdraaien en denken, haa heerlijk nog even verder slapen! :D

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik ga nog even slapen

18. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik blijf liggen tot mn wekker gaat 😋

19. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    10-15 minuten voor dat mijn wekker zou gaan zorg ik ervoor dat ik niet meer in slaap val. Ik doe wel mijn ogen dicht maar dommel dan wat maar wil dan niet meer slapen. Langer dan 15 minuten wil ik nog wel gaan slapen.

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

No way dat ik dan het bed al zou verlaten. Ik zou gewoon blijven liggen. Dan maar woelen en draaien. Ik geniet dan nog wel van de stilte en rust die nog heerst in huis en blijf lekker liggen.
    Soms ben ik wel een half uur voor het afgaan van de wekker al wakker. Dan word ik eerst rustig wakker en daarna ga ik alvast het nieuws kijken op mijn telefoon. :) Maar ik sta pas op als de wekker is gegaan.

Share This Page