Dit klopt toch niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Meral, 21 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Een hele goedenavond,

Een vriendin van me heeft een vriend. Zo op het eerste gezicht een vrij stabiele jongen die zijn zaakjes prima op een rijtje heeft.
    Echter.... hij loopt al een tijdje bij een praktijk. Die praktijk heeft een soort apparaat van de nasa, die scant je en die kan je precies vertellen wat voor een mankementen je in de toekomst gaat krijgen. Hiervoor schrijft hij, uiteraard voor veel geld, medicijnen voor.
    Hij heeft al pillen tegen hartaanvallen, bloedproppen en weet ik veel. Ook mag hij niet drinken van hem en ook niet werken :(
    Die man van die praktijk heeft ook gezegd dat haar vriend uiteindelijk de praktijk wel over mag nemen. Echter, laatst was hij er en er was een andere jongen waar hij dat ook tegen zei, waar die vriend dus bij was. Hij kwam letterlijk in tranen thuis.

Nu whappte ze me net dat hij toch maar niet meer met haar samen wilde wonen want dat had hij ook gezegd, die man van die praktijk dus :( Dus hij mag ook al geen relatie meer en die jongen laat zich zo beïnvloeden dat hij er naar luistert ook.

Geweldige timing ook, ze heeft in februari haar studie afgerond en heeft meteen een vaste baan bij haar stage adres aangeboden gekregen. Maar hij is de hoofdbewoner van de studentenflat en gaat dus echt niet weg.
    Ook wel fijne timing 3 dagen voor de kerst :(
    Nu wilt ze wat van die pillen en drankjes laten testen op echtheid. Waar zou ze dit kunnen doen? Weet iemand daar meer van? Want de jongen in kwestie is echt wel heel lief, alleen vertrouwen wij die man van die praktijk voor geen meter. Geldklopperij!!! Wij willen dit stoppen voor hij meer slachtoffers maakt.

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Vaag verhaal..
    Wat voor praktijk is dat dan?

3. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Ja ze doen een bodyscan en dan een enzymbehandeling op basis van de resultaten, ik weet het ook niet precies, het klinkt vrij vaag.

4. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Je kan dan met die bodyscan binnen 2 minuten ALLES in je lichaam scannen, hart, bloedvaten, werking hersenen, ademhalingsstelsel, gewoon alles. Het heet iets van de Es teck complex bodyscan. Misschien dat er hier iemand zit die er meer van weet?

5. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Klinkt als een grote oplichterij als je het mij vraagt. En die jongen trapt er met open ogen in. Er zal ongetwijfeld iets zijn als een body scan, maar om preventief allerlei medicatie voorgeschreven gekregen te hebben lijkt mij erg gevaarlijk en naïef om daar blindelings in te geloven. Kan je vriendin met dit verhaal niet terecht bij de huisarts? Ook de belofte over het overnemen van de praktijk en het afraden van de relatie vind ik erg eng en typerend voor een oplichter. Snel aan de alarmbellen trekken!!!!

6. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Ja je hebt helemaal gelijk en van de huisarts is zeker wel een hele goeie van jou, zal het morgen meteen tegen haar zeggen.

7. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Als er zoiets zou bestaan, dan zou dat toch wereldwijd bekend zijn?
    Alle ziektes kunnen voorspellen die je gaat krijgen in de toekomst?!!!
    Lijkt mij een grote oplichtingstruc of die 'arts' is zelf niet helemaal gezond (psychisch).

8. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Dit is gewoon oplichterij. Als je googled op es teck komt al naar voren dat volgens de fda het apparaat niet gebruikt mag worden voor diagnostische doeleiden.

9. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    grote oplichter.. ook raar dat jullie dit nu pas gaan denken..

en ik zou echt NIET willen samen wonen, of een relatie hebben met iemand die zo gemakkelijk in te palmen is... wat heb je daaraan dan?

10. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Sommige mensen zeggen "dit gebeurt mij nooit" maar kijk is naar het programma opgelicht Hoe lekker mensen gemaakt worden zodat ze het toch gaan geloven. Ik zou alles even na laten checken inderdaad misschien om te beginnen even googlen? :)

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Dit klinkt als een verhaal wat zo in Undercover in Nederland kan. Grote oplichterij. Daarbij moet ik er niet aan denken om met zo iemand een relatie te hebben.

12. Vigi

Vigi Niet meer actief

Doet me denken aan een sekte! Zieke bedoelingen zeg

13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Zeker de huisarts inschakelen. En er moet toch een controle-orgaan zijn die dit soort medische praktijken checkt. Daar kan je bij de GGD vast navraag naar doen.
    En ik zou alle tv-programma's als opgelicht, undercover in NL, radar, etc etc aanschrijven.

14. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Wat een vaag verhaal.
    Dat lijkt me ook niet betrouwbaar zoiets. Niemand kan jou voorspellen wat je in de toekomst voor ziektes gaat krijgen. Oplichterij dus...

15. winnietje

winnietje Niet meer actief

Heel bijzonder verhaal. Vind het heel erg dat er mensen zijn die daar in geloven en zo een hoop geld afhandig worden gemaakt. Ik weet geen oplossing sorry

16. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
  17. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Apparaat van de NASA? Als het niet zo triest was zou ik hier bulderen van het lachen...

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Klinkt als hersenspoelen.

19. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Vrij kort door de bocht, deze reactie. Dat gaan wij niet nu pas denken hoor, maar zij is verliefd op hem en hij heeft ook zeker zijn leuke kanten. Zo zwart-wit is het allemaal niet.
    En ze heeft heel lang geprobeerd om hem om te praten, daarom heb ik hier die pillen nu ook liggen, omdat we ze wilden laten testen.
    Om hem op die manier te laten zien waar hij zich mee inlaat, maar goed, dan komt nu in ene dit erbij.
    Verder zou je het niet echt zeggen als je hem ziet, als je een trillerige zwakhals met angstogen voor je ziet dan kom je bedrogen uit, want het tegendeel is waar.

20. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Nou, wij gaan vandaag eens actie ondernemen.
    Hij heeft trouwens wel een hele professionele praktijk, en hij is zelfs bij zo'n gezondheidsprogramma van rtl4 ooit geweest, maar goed, evengoed geloof ik er absoluut niet in.

Deel Deze Pagina