Zoe1976 in de MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zoe1976, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hallo allemaal,
    Mijn man en ik zitten sinds kort in de mmm. Bij mij zijn geen rare afwijkingen gevonden, behalve dat mijn uistrijkje niet goed was. Daar heb ik afgelopen donderdag een vervolgonderzoek voor gehad en de uitslag daarvan krijg ik over twee weken, maar volgens de arts zag het er goed uit.

Mijn man heeft 1x zijn zaad ingeleverd en daaruit kwam naar voren dat er te weinig beweging was. Eind oktober moet hij het nogmaals inleveren en aan de hand daarvan zal worden gekeken wat het vervolgtraject zal zijn als die nodig is.
    Tot dusver best spannend allemaal, maar we zijn positief gesteld, er is zaad gevonden wat goed is maar wat wat hulp nodig heeft.

Nu belde een tante van mijn man ons vorige week (zus van zijn moeder) hoe het was in het ziekenhuis. Zij en haar man hebben ook de hele medische weg gevolgd en uiteindelijk via icsi 1 zoon gekregen.
    Maar zij heeft ook veel miskramen gehad en na chromosomen onderzoek blijkt dat er translocatie voorkomt in de familie. Een andere zus heeft dit ook en haar zoontje ook.
    Kans is dus groot dat mijn man ook drager is.

We hebben een brief gehad van haar waarmee mijn man ook onderzoek kan laten doen.
    Nu komt dat uiteindelijk mijn vraag (het duurt even...) Is het logisch dat wij onderzoek laten doen bij de kliniek waarvan wij die brief hebben of moet dat via het LUMC waar wij onder behandeling zijn.
    Ik heb net gebeld met het LUMC, maar zij zei dus dat ik moet wachten tot de arts mij belt met de uitslag van mijn onderzoek (10 oktober) en het bij haar kan aankaarten.
    Maar ik heb liever dat er gelijk naar gekeken wordt, want volgens mij duurt het wel even eer je de uitslag heb van het onderzoek...

Volgens mij zijn hier meerdere meiden die te kampen hebben met Translocatie, toch?

2. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi Zoe,

je hebt gelijk, ik ben er één van die ook te kampen heeft met een chromosoomafwijking.
    Ten eerste wat fijn dat jullie tante het heeft aangekaart, dat bespaart je hopelijk nog meer leed.
    Niets zo fijn als je weet waar je aan toe bent.

Bij ons zijn ze achter de translokatie gekomen na 2 miskramen, toen werd het chromosomenonderzoek ingezet.
    Mijn zussen hebben vervolgens via de afdeling klinische genetica ook het onderzoek laten doen.
    Dus zonder dat er een andere arts aan te pas is gekomen.
    Als het goed is, is die brief voldoende voor onderzoek.

Ik kan me voorstellen dat je niet wilt wachten tot 10 oktober.
    Je moet er gewoon op staan om dit onderzoek eerder te laten doen.
    De uitslag "kan" namelijk 3 maanden duren.
    Laat je gevoel spreken als je de gyn of de afdeling klinische genetica belt, en hoe belangrijk het voor je is, om dit zo snel mogelijk te laten onderzoeken.
    Als blijkt dat je man een translokatie heeft, is dit waarschijnlijk de verklaring voor het slechte zaad.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is: ze zoeken het misschien in de verkeerde richting, terwijl dit mogelijk "de oorzaak" kan zijn.

Meid, sta op je strepen, kom voor jezelf op, je kunt het!
    Laat me weten als het gelukt is.

Liefs Hope

3. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Idd, hier ook problemen met een translocatie bij mijn man. Omdat we na een jaar proberen nog niet zwanger waren, zijn we naar de gy geweest. We moesten verschillende onderzoeken laten doen, waaronder de chromosoomonderzoeken. Toen is gebleken dat mijn man een translocatie 13:14 heeft. Nu zijn we dus aangewezen op ICSI met PGD.
    Het duurt idd even voor je de uitslag hebt van het onderzoek, ik dacht dat het bij ons zo'n 6 à 8 weken geduurt heeft.

groetjes, en veel succes nog!

4. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hallo meiden,
    Heel erg bedankt voor het reageren. Ik wist dat ik het hier op het forum al eerder was tegengekomen, maar ik wist niet bij wie.

Hope: aan jou onderschrift te zien zijn jullie al lang op weg, en hebben jullie al veel meegemaakt.
    Trek je het allemaal nog?

Timmoneke: Zijn jullie net begonnen met behandelen?

Sorry dat ik zoveel vraag, maar ik zou zoveel mogelijk willen weten. Mijn man is meer een afwachter, die gaat zich erin verdiepen als het zeker is dat hij drager is. Ik verdiep me er liever van te voren in, kan ik wennen aan het idee, en komt het niet heel keihard aan... (hoop ik)

Zijn jullie allebei met PGD ( heb geen idee hoe ik deze zin moet opbouwen;)) bezig?
    En kan dit in combinatie met IVF en ICSI?

Denk dat ik morgen maar zo snel mogelijk een afspraak ga maken bij de kliniek, heb een beetje heel veel vragen geloof ik...

Hoewel ik het niet zo bedoel, toch vind ik het fijn dat er meer meiden met dit probleem kampen. Ik hoop de lange weg voor jullie allebei zo snel mogelijk eindigd met een heel mooi babietje...

Heel veel succes!

5. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi Zoe,

het is idd "fijn"om lotgenoten te hebben die precies weten waar je doorheen gaat.
    Ik ben ook zo iemand die graag alles voor wilt zijn en dus geen afwachtende houding aanneemt.
    Dus ga ervoor morgen, bel en maak die afspraak. ;)

We hebben idd al een lange weg gehad en hoplijk is het einde ( een baby) nu langzaam in zicht.
    Trek ik het nog? tja soms wel, soms niet. Maar wat wil je?
    opgeven iig nog lang niet ;)

PGD kan idd met IVF en met ICSI.
    De 2e poging bij ons was met IVF ( goed zaad)
    de 3e poging was met ICSI ( slecht zaad)

Ik hoop dat ik een paar vragen van je heb kunnen wegnemen.

Liefs Hope

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi Zoe,

Ik wil je even heel veel sterkte en succes wensen in het hele proces.

Liefs Zora

7. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Dank je wel Zora, wens jullie ook heel veel succes, hoop dat je uitslagen goed zijn.

Ik heb net gebeld naar de afdeling klinische genetica. We krijgen volgende week een brief met een afspraak gepland.
    Omdat we al op het ziekenhuis lopen, zijn we waarschijnlijk sneller aan de beurt, dus dat is mooi.
    Het wachten is weer begonnen....Ik heb niet vooraan gestaan toen het geduld werd uitgedeeld, maar dit is een goede oefening...

Hope: bedankt voor je info, we wachten nu eerst maar af of mijn man wel of niet drager is. Het heeft dan ook weer geen zin om zorgen te maken voor iets wat nog niet zeker is....
    Ik hoop dat jullie weer snel verder kunnen. Heb je al een datum wanneer jullie voor de volgende poging kunnen?

Ik ga jullie iig ook allemaal volgen.....

Succes allemaal

8. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    hahaha :) ik moest wel lachen toen ik dit las.
    Ik heb ook niet vooraan gestaan, maar helaas leer je dit wel in de MMM.

Wij hebben idd weer een nieuwe datum, maar die houden we nog even voor ons zelf.

Succes maar weer.

Liefs Hope

9. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Nou iig heel veel succes jullie, ik hoop dat het lekker snel is en dat het allemaal lukt!
    Zal voor jullie duimen en ik ik zal je volgen!

He, je bent trouwens net zo oud als ik, ben je pas 32 of wordt je dit jaar nog 33?
    Ik ben in aug 32 geworden...

10. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Ik heb (nog) geen ervaring met translocatie, maar de navelstreng van mijn zoontje van begin april zijn opgestuurd en ik heb momenteel nog steeds geen uitslag. Als daaruit blijkt dat het om een trisomie afwijking gaat, willen ze gericht onderzoek bij mij gaan doen. Geduld? Het is en blijft een schone zaak...maar voor chromosoomonderzoek heb je wel heeeeel erg veel geduld nodig en de gegevens die ik kreeg waren dat de onderzoeken idd gemiddeld tussen de 3 en 6 maanden duren. Overigens kreeg ik wel groen licht om mijn pogingen voort te zetten. De kans dat het echt om een erfelijke translocatie gaat is niet zo heel erg groot.

Hopelijk wordt het onderzoek bij jullie snel opgestart!
    Heel veel succes!

11. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Zoe, ik ben van juni 32 jaar jong ;) :) .
    Mijn man is 42, maar die doet het nog als één van 18, hahahaha :) :) :)

En jou man?

12. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Nou dan zijn we echt even oud, leuk...maar ik voel me ook nog 25...maar dan met 7 jaar ervaring.

Mijn man is 5 jaar jonger, dat is grappig scheelt gewoon 15 jaar met jou man...Maar ik merk er niets van dat hij jonger is (misschien heeft hij iets meer energie;)). Dus dat kan betekenen dat hij oud is voor zijn leeftijd of ik jong... Denk dat het het laatste is!

13. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Dank je wel Sens,
    Dat duurt lang zeg eer je de uitslag krijgt, en wel heel naar wat je allemaal hebt meegemaakt!
    In iig heel veel succes met je verdere pogingen en ik hoop dat je heel snel de uitslag krijgt!

Ik weet niet of het bij ons ook zo lang zal duren, ze weten tenslotte al waar ze moeten zoeken...Eigenlijk heb ik geen idee hoe lang het duurt...Maar zoals je al zei al het wachten duurt lang, zal nu wel geen uitzondering zijn!

14. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Hoi Zoe, bij ons is het onze eerste icsi behandeling, inderdaad gecombineerd met pgd. Ze willen icsi doen en geen ivf, om zoveel mogelijk eicellen te bevruchten. Volgens hen zouden dit er meer zijn door icsi dan door ivf.
    veel succes nog!

15. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Hoi Zoe, weet je al wat meer? Weet je al wanneer je man getest kan worden? Is spannend allemaal, dat wachten. Zeker omdat je nog niet weet waar je aan toe bent.

liefs, Timonneke

16. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hai,
    We hebben 20 oktober een afspraak bij de Klinisch geneticus (of hoe die beste man ook heet)
    Vind ik opzich wel vrij snel. Ben echt zo benieuwd wat er uit gaat komen. Las in het boekje dat het 3 tot zes maanden kan duren voor je de uitslag hebt.
    Ik hoop echt niet dat dat het geval is, ik word echt nu al gek van het wachten! En dit is nog maar het begin.

Echt respect voor alle vrouwen die in de MMM zitten, wat zijn jullie toch krachtige super vrouwen!

Gelijk even een vraagje terug, stel dat we idd aangewezen zijn op PGD, klopt het dat dat alleen in Maastricht en Groningen wordt gedaan!
    Hoe doen jullie dat in vredesnaam? Of wonen jullie dichtbij?
    Denk dat zowel groningen als Maastricht voor ons anderhalf tot twee uur rijden is...
    Kijk wat moet dat moet, maar het zal het niet makkelijk maken!

Bisous

17. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Geen idee. Wij wonen in België en ziojn in behandeling in Leuven. Voor de bloednames en de follikelmetingen, mag ik wel naar het ziekenhuis hier in de buurt, de resultaten worden dan naar leuven doorgestuurd. Wij moeten dus enkel voor de punctie en de eventuele terugplaatsing naar leuven. Misschien dat dit bij jullie ook zo kan? Dat maakt het in ieder geval een heel stuk makkelijker.

18. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi,

ik dacht dat maastricht de enige is in Nederland.
    Ik hoor wel verhalen van anderen, die de FM, punctie enz. in hun eigen ZH doen en voor de PGD de embryo`s naar Maastricht worden gebracht.

Laten we maar eerst hopen dat jou man het niet heeft en jullie een mooie toekomst wacht met gezonde kinderen. ;)

Liefs Hope

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hey meid,

succes en sterkte met alles.

Liefs Zora

20. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Jeetje lief zeg jullie berichtjes... Ik struin hier al een jaar rond, niet heel veel gepost, maar nu vind ik het eigenlijk heel erg prettig...En ook super lief dat er meiden zijn die je verhaal willen lezen en je succes willen wensen.
    Heel erg bedankt!

Gooi er gelijk een vraagje in, had 'm al gepost (ja ja ik begin er bedreven in te raken) bij "symptomen" maar wil toch weten wat jullie ervan vinden...

Ik weet dat het eigenlijk niet kan, maar ik had vorige week zondag mijn eisprong en ik had woensdag ineens bloedverlies. Ik heb echt nog nooit tussentijds bloed verlies gehad.
    Gelijk gaan alle radaren draaien...
    Maar voor een innestelling is dat toch veel te vroeg?
    De donderdag ervoor heb ik wel een baarmoederonderzoek gehad waar twee hapjes zijn genomen. Maar ik had alleen vrijdag bloedverlies en daarna niet meer....

Ik weet het, ik zou het stadium van jezelf vanalles in beelden lang en breed voorbij moeten zijn, maar het blijft maar in mijn hoofd zweven...En nu duurt het nog een week tot mijn NOD...

Mag ik alsjeblieft een paar emmers geduld van iemand ontvangen?

Deel Deze Pagina