Sinds een tijdje heb ik een Mirena, handig dacht ik, mijn libido is weer normaal, ik voel me beter, kan hem niet vergeten (ik en pillen mja... nee ben te slordig ermee) alleen merk ik nog dat ik dagelijks prikkende steken heb en ben in die 6 weken nog vaak aan het bloeden, met alle ongi-klachten erbij... hoelang duurde dit bij jullie? krijg over een paar weken een echo, had ik al moeten hebben, maar was weer eens ongi, dat vind ik zelf zeer onprettig en de gyn is er vast ook niet zo happy mee. verder heb ik ook geen klachten, vraag me af of een echo wel nodig is... verlies heel weinig bloed en echt enorm pijnlijk is het ook niet. alleen het prikt steeds wat en heb steeds met afvegen bloed...
Controle echo is bij mij na plaatsing direct gedaan en hoef voor de mirena de komende vijf jaar niet meer heen. Bloedverlies maakt voor echo niet uit en voor de gyn zelf ook absoluut niet! Na 6 weken na mirena plaatsing nog wat bloedverlies hebben is niet vreemd. Mijn gyn zei dat als het langer dan drie maanden aan zou houden, de mirena wellicht voor mij niet de goede keuze is. Ik zou die echo dus even afwachten en dan de gyn advies vragen.
Gynaecoloog vindt het inderdaad geen probleem als je ongesteld bent. Controle echo is wel nodig om te kijken of de mirena goed zit, als hij niet goed zit hoef je niet persé klachten te hebben, dus dat is wel belangrijk. Bloedverlies de eerste 3 maanden ofzo is normaal, heb ik ook gehad. Daarna zo goed als niet meer, dus dat is heel fijn! Wil geen kinderen meer dus de tweede mirena zit er nu in en al die jaren niet ongesteld geweest. Ben dus erg blij dat ik heb doorgezet Bij de eerste mirena na een paar weken de controle echo gehad, bij de tweede meteen.
lees jullie reacties nu pas, nou we wachten het af, lijkt me zo geweldig, geen hoofdpijn meer, niet elke maand die bloederige troep... ik heb nu de afspraak gewoon vast gezet en klaar, ze hebben al zoveel dingen gezien zeiden ze, maarja ook voor mezelf, al ik net 1 a 2 dagen echt ongesteld ben dan heb ik al pijn enz, dus ben blij dat ik het verzet heb
Wanneer heb je hem gekocht? Net een topic over geopend, maar wellicht ook voor jou van toepassing. Tienduizenden spiraaltjes teruggeroepen | NOS
Hmm ik had dat ook. Allemaal echo's gehad en uiteindelijk dat ding laten verwijderen na een jaar. Ik bleef namelijk buikpijn houden, bloed verliezen en ongemak en steken voelen. Daarna was het over...
Echo laten maken! Je hebt gezien recente plaatsing kans dat hij niet goed zit. Zie link in reactie hier boven. Heb hem ook van die batch, maat gelijk controle echo gehad en bij mij zit hij goed gelukkig.