Verkeerde anticonceptiepil

Discussion in 'Anticonceptie' started by Angie85, Jan 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angie85

Angie85 Actief lid

Dec 27, 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Een vriendin van mij geeft borstvoeding en ze vertelde mij dat haar voeding productie afnam.

Dus ik vraag haar wat voor soort pil heb je gekregen? Nou die en die.
    Ik zei tegen haar dat ik Cerazette gebruikt die is speciaal voor borstvoeding gevende mama's.

Ze heeft de bijsluiter niet eerst gelezen, dit kwam niet in haar op want ze heeft een duidelijk gesprek met haar huisarts gehad waarbij ze dus ook aangaf dat zij borstvoeding geeft.

Nu blijkt dus dat haar huisarts de verkeerde pil heeft gegeven!

Zijn er gevolgen voor haar kindje?

2. verplaatst naar het goede forumonderdeel.

3. Lady C

Lady C Bekend lid

Jan 19, 2007
    516
    1
    18
    Volgens mij heeft het geen invloed op haar kindje. Het is wel belangrijk dat ze zsm overstapt naar de Cerazette lijkt me, omdat door de hormonen van de andere pil haar productie afneemt en dat is niet de bedoeling. Hopelijk kan ze het weer goed op gang brengen als ze de cerazette gebruikt.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik geef ook bv en ik slik ook een gewone pil (dus niet Cerazette). Ik heb na m'n bevalling eerst Cerazette geslikt, maar daarbij kreeg ik doorbraakbloedingen. In overleg met de ha ben ik toen op microgynon overgestapt. De gewone pil heeft geen negatieve gevolgen voor je kindje als je bv geeft (aldus mijn ha, het cb en een kinderarts, ik ga er dus vanuit dat mijn info klopt ;)), maar kan wel negatieve gevolgen voor je bv-productie hebben (bij mij is dat overigens niet het geval).

5. Angie85

Angie85 Actief lid

Dec 27, 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    bedankt voor jullie reacties!
    Ik zal het doorgeven.

6. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Door de cerazette kwam bij een vriendin vanmij bij haar dochtertje bloed bij de ontlasting!
    De arts zei dat dat kwam omdat er toch wel wat hormonen in die pil zitten en dat alsnog invloed kan hebben op je baby.

e is direct gestopt met die pil (helemaal geen pil meer genomen) en heeft er geen last meer van

Share This Page