Hallo dames. ik heb nu de miniepil aangeschaft inv met borstvoeding geven. maar waneer moet ik beginnen met die pill te slikken? ik weet dat je hem presies op tijd moet slikken anders werkt ie niet. heb hem vorige week gehaald en de dokter zei dat ik meteen moest beginnen met slikken.. maar in de bijsluiter staat dat je moet beginnen 20 tot 28 dagen na je bevalling... iemand ervaring met de miniepil?
Volgens mij bedoelen ze in de bijsluiter dat je niet veel langer moet wachten dan 20 tot 28 dagen, omdat je anders risico loopt weer zwanger te worden. Ik kan me niet voorstellen dat het kwaad kan om er eerder mee te beginnen.
zo snel mogelijk, als je nog niet begoonnen bent, kun je vandaag beginnen. en elke dag op dezelfde tijdstip en zonder tussenstop.
als je cerazette slikt dat dat strenge op tijd moeten slikken niet meer zo hoor. Is een oud advies. Binnen 12 uur maar op de zelfde tijd is natuurlijk het best. Mijn huisarts is altijd aardig up-to-date en vertelde dit. Het staat ook op de nieuwe bijsluiter maar veel vk en ha weten het nog niet. Ik heb bij de bv van Emma ruim een half jaar de minipil geslikt. Was af en toe een beetje ongesteld, heel onberekenbaar dus dat was wat lastiger.
is het dus niet slecht als je niet menstueert. of ja misschien een beetje.. ben zo bang om dadelijk weer zwanger te zijn.. en dat je dan die pil gewoon doorslikt, ik wil wel nog kinderen maar als de mijne 2 jaar is.. dus ik wil dit jaar dec stoppen en dan zwanger worden.. nu nog niet hahah.. maar ivm borstvoeding moch ik alleen de mini pil.. ben benieuwd of het helpt