Dit maakt me ...... (vul in) topic!

Discussion in 'De lounge' started by MyMiracle, Aug 26, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Ik snap heel goed hoe je je voelt. Probeer alleen de mensen te spreken/ contact mee te hebben die je wel begrijpen en waar je je wel prettig bij voelt. Negatieve energie kan je nu niet gebruiken. Ik duim voor jullie❤️

JosjeM likes this.
  2. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

Aug 7, 2018
    4,572
    4,043
    113
    Female
    Dit maakt me verdrietig.
    Ben erachter gekomen dat mijn moeder alcoholverslaafd is (in mijn kraamweek). Brief geschreven over dit feit en wat het met me doet. Huisarts opgezocht. Stap 1 gezet. Is ze afgelopen weekend naar een zuipfestijn gegaan in onze stad.. why:cry:

3. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

Aug 7, 2018
    4,572
    4,043
    113
    Female
    Ik wil je even een virtuele knuffel geven! ❤️

JosjeM likes this.
  4. Kwek

Kwek Fanatiek lid

May 16, 2009
    3,206
    1,259
    113
    Centrum België
    Verdrietig... Mijn moeder ligt op sterven. Nu is het wachten op het telefoontje...Donderdag is ze jarig maar betwijfel of ze die dag nog haalt...
    Vandaag komen de kinderen terug van mijn ex - ik ga hen vragen of ze nog afscheid willen gaan nemen, dan wel of ze het laatste beeld van hun oma paar weken geleden willen onthouden ipv een hoopje ellende in bed... Als ze zeggen dat ze willen gaan, rij ik morgenvroeg naar het woon-zorgcentrum. Mijn baas zal het wel begrijpen (zijn moeder overleed 2 weken geleden)

5. Nougat

Nougat Fanatiek lid

May 27, 2018
    2,954
    1,291
    113
    Verdrietig. Ik zit in een depressie en het ging veel beter. Maar nu gaat het weer slechter en het is niet helemaal bekend waarom ik me nu weer slechter voel.

6. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wat moeilijk en verdrietig.. Heel veel sterkte!!

Kwek likes this.
  7. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wat vervelend.. ook jij heel veel sterkte!

8. Treezebees

Treezebees Actief lid

Mar 4, 2023
    310
    427
    63
    Female
    Verdrietig. Man en dochter zijn sinds 3weken bij familie in Marokko. En ik mis hen zo ontzettend hard maar ik ben zo verdrietig voor hun dat ze morgen naar huis moeten komen. Dochter is zo gelukkig ginder. Ook het nooit zeker weten of ze elkaar ooit weer gaan zien blijft moeilijk. Oma is ergens in de 70 en sukkelt al jaren met haar gezondheid.

MyMiracle and Magnolia29 like this.
  9. Nougat

Nougat Fanatiek lid

May 27, 2018
    2,954
    1,291
    113
    Dank je wel.

10. Nougat

Nougat Fanatiek lid

May 27, 2018
    2,954
    1,291
    113
    Wat ontzettend verdrietig. Sterkte!

Kwek likes this.
  11. Ziggi

Ziggi Bekend lid

Feb 8, 2017
    924
    341
    63
    Female
    Oh wat sneu.. ik herken in deze woorden ontzettend mijn eigen zoon. Hij zou precies hetzelfde kunnen zeggen.
    Ik zeg hem altijd dat hij goed is zoals hij is en dat het niet altijd wordt begrepen. Dat situaties soms vragen om even te luisteren.
    Daarnaast benoem ik hem wat er allemaal wél goed gaat, hij is super creatief, heel erg sociaal en heeft altijd energie voor dingen.

MyMiracle likes this.
  12. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,791
    9,309
    113
    Gelderland
    wat verdrietig.. heel veel sterkte

Kwek likes this.
  13. Delacour

Delacour Bekend lid

Nov 25, 2019
    989
    1,263
    93
    Female
    Wat ontzettend heftig. Het is allemaal zo oneerlijk als het niet mag gaan zoals het moet gaan. Lees ook dat het via ICSI is gegaan (hier ook), dat is al een extra zwaarte die je meedraagt en dan ook nog dit nieuws. Ongelofelijk hè hoe mensen reageren? “Je weet tenminste dat je zwanger kan worden”, “Misschien moest je er iets uit leren” of “het heeft zo moeten zijn/alles gebeurt met een reden” zijn ook favoriete uitspraken van anderen in zo een situatie. Heel veel sterkte en ik hoop en duim dat alles goed mag komen met het kindje in jouw buik.

MyMiracle and JosjeM like this.
  14. Sophie122

Sophie122 Lid

Aug 4, 2021
    96
    117
    33
    Female
    Misschien een kleine “opsteker”: herstel van depressies of Burn out gaat met dips gepaard. Ik ben zelf herstellende en herken wat je zegt. Soms gaat het even voor je gevoel goed of vooruit en dan ineens voelt het alsof je 3 stappen achteruit bent gegaan.

dit heb ik destijds ook besproken met psycholoog en dat hoort er blijkbaar helemaal bij.

maar los daarvan is het gewoon ruk. En heel pittig om te herstellen. Heel veel sterkte.

MyMiracle and Paardenbloem like this.
  15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,628
    5,656
    113
    Wat naar :( veel sterkte. Is het misschien mogelijk vanavond nog langs te gaan? Helaas is mijn ervaring ivm werk dat mensen vaak in de nacht overlijden.... zou voor je willen dat je kinderen nog heen kunnen als ze willen

MyMiracle likes this.
  16. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

Dec 13, 2011
    2,439
    372
    83
    in een huis
    Ik voel mij onzeker...en twijfelachtig.

Vorige week een sollicitatiegesprek gehad. Volgend week loop ik een dag mee.
    Ik ben echt heel erg klaar met mijn werk en echt de behoefte aan iets anders. Maar ik hou zoooo niet van veranderingen en onzekerheid.
    Op mijn werk nu kan ik ze 3 dagen van school halen en ben ik redelijk flexibel qua uren mocht een kind ziek zijn/ vakantie hebben. Hoe mijn uren eruit gaan zien als het door gaat weet ik nog niet. En kunnen ze ook nog niet precies vertellen. Er gaan een aantal met pensioen en het word pas januari dat ik daar evt ga beginnen. Ik werk op mijn huidige plek al 14 jaar. Je weet alles en straks moet je alles opnieuw weer leren. Heb de neiging om toch de heleboel af te blazen:oops:

17. Nougat

Nougat Fanatiek lid

May 27, 2018
    2,954
    1,291
    113
    Dank je wel. Dat stelt me toch gerust.

jij ook sterkte!

MyMiracle likes this.
  18. Paardenbloem

Paardenbloem Bekend lid

May 31, 2022
    761
    1,229
    93
    Female
    Ik heb hier ook ervaring mee helaas.
    Ik ken je situatie natuurlijk niet maar misschien helpt het om te bedenken dat het een tijdelijke dip kan zijn en dat je herstel met pieken en dalen gaat.
    Sterkte!

19. Paardenbloem

Paardenbloem Bekend lid

May 31, 2022
    761
    1,229
    93
    Female
    #99 Paardenbloem, Aug 28, 2023
    Last edited: Aug 28, 2023
    Gefrustreerd..

Omdat ik nu al 2 dagen half ziek van moeheid ben.
    We hadden zaterdagavond hier een verjaardag inclusief bbq voor de familie.
    Ik ga dan vanaf 3 dagen van tevoren als een razende tekeer om alles perfect te hebben in en om het huis en qua inkopen en taarten bakken. En op de avond zelf moet iedereen het geweldig naar zijn zin hebben.
    En achteraf blijk ik weer zo hard over mijn grenzen te zijn gegaan dat ik dagenlang moet bijkomen.
    Zo stom dat ik nooit op tijd mezelf af kan remmen..

Nu ik erover nadenk en de andere berichten lees over depressie etc. ben ik toch ook wel weer blij dat ik weer zover ben dat ik van tevoren wel zin heb om dit allemaal te doen en dit überhaupt weer kan (al is het dan met een vervelende nasleep). Een jaar geleden zat ik er heel anders bij. Toen was een rustige dag met alleen mijn eigen gezin me al teveel.

20. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat verdrietig!
    Dikke knuffel en heel veel sterkte.

Share This Page