Wij eten te weinig groente en als we groente eten is het vooral saai en niet uitnodigend. Ik heb vandaag Simpel van Ottolenghi gekocht maar word niet super enthousiast van de recepten. Dochter is niet de makkelijkste eter en ook mijn man is vrij kieskeurig wat het ook niet makkelijk maakt Hebben jullie aanraders als het om kookboeken gaat? En dan dus met de nadruk op groente. Ga dit kookboek morgen ruilen en de andere kookboeken van Ottolenghi bekijken want iedereen is er zo enthousiast over dat ik twijfel of Simpel dan misschien net niet de juiste is.
Ik denk dat je dan van andere Ottolenghi's ook niet vrolijk wordt. Kun je niet bijv inspiratie opdoen in de Allerhande of AH website? Die gerechten zijn vaak wat toegankelijker.
Ik wilde zeggen Ottolenghi's Plenty, maar dan heb je t dus wel over relatief ingewikkelde (maar zalige) recepten. Dus ik heb het idee dat je dat niet zoekt.
Boeken die wij veel uit de kast halen: De vegabijbel De groentebijbel Veg van Jamie Oliver Groente voor kids (vreselijke titel maar wel makkelijke en toegankelijke recepten) Bowls of goodness De bomvolle oven van boven De wereldse bakplaat
Ingewikkeld is niet erg maar heb het idee dat hij in al zijn boeken als basis wel een beetje dezelfde ingrediënten gebruikt. Ga plenty en plenty more morgen even door bladeren
In ben in shock als echte Ottolenghi fan Die man is een tovenaar met smaken in het algemeen en groente in het bijzonder! En dan is Simpel imo nog zijn meest toegankelijke boek vanwege een wat simpelere bereiding, makkelijker voor te bereiden of minder ingrediënten. Maar wat misschien dan beter bij je past is de groentebijbel en Spice wise green In die laatste staan eigenlijk vooral recepten met kruidenmixen, passend bij bepaalde groentes, dus bv preimix, bietjesmix etc. En dan daarbij voorbeeld recepten erbij. Maar je kan ook makkelijk zelf ermee aan de slag. Al is het bv alleen maar de groente omscheppen met de juiste mix en roosteren in de oven.
Ik heb ook de groentebijbel voor als ik Toos Inspiratieloos ben Dat zit altijd wel wat in. Maar eerlijk, het meeste haal ik gewoon aan vegetarische recepten van de AH website
Ik snap je hoor! Ben ook een beetje teleurgesteld dat het dus geen match is na alle lovende verhalen. Maar recepten met pijnboompitten, noten etc hoef ik niet mee aan te komen hier en hij gebruikt in een hoop recepten best pittige ingrediënten wat dochter voor haar darmen weer niet kan eten. Het moet hier gewoon allemaal niet te culinair zijn voor die 2
Ik denk eigenlijk op basis van wat je schrijft dat spicewise green dan ook te “exotische” uitstapjes bevat vooral. En alleen gewoon groente met extra specerijen ook niet is wat je zoekt (de andere kant van spicewise green). Maar misschien zie ik het verkeerd. Ik ben zelf groot Ottolenghi fan, dus in shock dat die het niet is voor je . Maar ik zou dan eerder aanraden om naar VEG van Jamie Oliver te kijken. Ik vind zijn gerechten over het algemeen heel toegankelijk. En dan heb je een boek gericht op vegetarisch eten en daarmee ook automatisch meer groenten.
Ik ben erg fan van lenna omrani. Zij kookt plantaardig dus sowieso veel groente maar heel makkelijk en toch erg smaakvol. Vlees/vis kan je altijd toevoegen als je dat graag wil.
Kijk anders ook eens naar het nieuwe kookboek van Albert Heijn, Nederland op z'n lekkerst. Gerechten op basis van seizoensgroenten, en blijft in of vrij dicht bij de Nederlandse keuken. Ook info over technieken en ingrediënten, en niet te ingewikkeld. Ik heb het toevallig vandaag aan dochter (11) gegeven die eens per week wil gaan koken.
Ik heb alle kookboeken van Smakelijck. Je zou eerst eens op haar website kunnen kijken www.smakelijck.nl of haar recepten wat voor je zijn. Met de meeste recepten ben je in zo'n half uur klaar en ze bevatten veel groenten. En soms voeg ik zelf nog een extra wortel of paprika toe.
Ik ben momenteel helemaal fan van Yvette van Boven, alles is goed te krijgen en veel heb ik zelfs al in huis. Het zit ook war dichter op producten die in Nederland makkelijk te krijgen zijn, waar ik bij ottolenghi vaker wat meer op zoek moet. - Jaarrond van Yvette van Boven - Een pan, plaat, planeet of de moderne vegetarische keuken van Anna Jones - Een ode aan groenten van Alice zaslavsky Ik snap wel wat je bedoelt met Ottolenghi, maar al zijn boeken zijn wat dat betreft wel hetzelfde omdat het toch geïnspireerd is uit de zelfde keuken.
Ja dat viel mij inderdaad ook wel op, dat je bij Ottolenghi echt wel op zoek moet naar bepaalde ingredienten. Ik ga zo weer even terug naar Donner en ga alle kookboeken doorlezen die als tip zijn gegeven
Ja dit is absoluut meer wat ik zoek! Thanks, ik sla 'm op als favoriet en ga er komend weekend wat recepten uitpikken om te proberen.