Yannick had een heel goed schema, maar het viel ons op dat we hem 's ochtends echt wakker moesten maken voor zijn fles. Dus vandaag eens laten slapen. Hij heeft 1.5 uur langer geslapen dan normaal en toen hebben we hem ook wakker moeten maken. nu had ik hier op het forum eens een formule gelezen van hoelang baby's maximaal achter elkaar mogen slapen ivm de bloedsuiker spiegel. Yannick is nu 11 weken en weegt (2 weken geleden 5.7 kg) 6+ kg. hij krijgt 5X180+6 voeding. hij kreeg zijn laatste fles om 22.00 en zijn eerste weer om 6.00 waarbij we hem dus echt wakker moesten maken. wie o wie kan mij helpen aan die formule
Ik meen me te herinneren dat het maximaal aantal uren dat baby's achter elkaar mogen slapen 2 x hun lichaamsgewicht is... maar ik weet het niet zeker! Wij hebben er nooit rekening mee hoeven houden want Dennis slaapt overdag max. 2/3 x 2 uurtjes en 's nachts nooit langer dan 7 uurtjes achter elkaar.
Klopt, 2x zijn gewicht dus dat zou voor jullie nu 12 uur zijn. Lekker laten liggen die slaapkop dus . Of flesje vd avond vervroegen?
Ja ik zou ook het flesje van de avond vervroegen! En anders lekker laten liggen hoor! Van genieten zou ik zeggen. Let er dan wel goed op dattie goed wakker is alert is niet versuft. Maar dat zit wel goed denk ik!
Hier ligt ze gemiddeld van 7 tot 6! Geen probleem hoor, het is vaker bij pasgeboren baby's en een laag gewicht dat je goed moet opletten. Je kindje mag je nu gewoon lekker laten slapen
bedankt voor de antwoorden! het was inderdaad het plan zijn laatste flesje te vervroegen, aangezien 6.00 uur een goede tijd is voor zijn eerste fles, ook als ik straks weer moet werken half augustus. vandaag willen we zijn laatste flesje om 21.00 uur geven en dan morgen weer kijken hoelang hij slaapt. hij was vanmorgen trouwens helderder na de fles dan normaal. Na de eerste fles (als we hem dus wakker gemaakt hebben) is hij veel slaperiger. Vandaag hield ik hem nog recht op en hij was veel meer aan het lachen en aan het rommelen met zijn hydrofiel, dus was het eigenlijk alleen maar positief. Ik was wel bang dat hij nu niet meer wilde slapen, maar meneer ligt al weer vanaf 8.45 heerlijk te slapen