Ken je dat? Dat je tv zit te kijken, en dat er weer eens reclame komt tussen je favoriete serie door? Vervelend, toch? Behalve als het een reclame betreft welke hilarisch is, waar je nog meer om moet lachen in 3 minuten dan in een complete cabaretshow van Youp van het Hek. Ik hoor je denken: "Eh, en welke reclame is dat dan?" Nu zul je denken dat ik Centraal Beheer bedoel. Maar nee, deze reclames zijn al zo achterhaald joh, niets meer aan, pff. Maar welke dan wel? Het is blauw en het logo lijkt op een mislukte vlieger. Nou? Nou? Juist, De Albert Heijn! En dan, dan zit je tv te kijken, en de reclame dient zich aan. Een nieuwe reclame van de AH. Je gaat er voor zitten en kijkt wat er nu weer gaat gebeuren in de meest complete, mooiste en netste Albert Heijn van Nederland (onze Albert Heijn is namelijk bij lange na niet zo netjes en uitgebreid als die op de reclame). Je ziet de welbekende manager het beeld in lopen. En dan, dan komt het verontrustende bericht... "Ik neem afscheid" hoor ik de kale man met zijn blauwe pakje zeggen, al staande naast een stelling tissues. Wat?Huh? Nee, wat bedoel je? Je hoopt dat hij zegt: "Tot volgend jaar" Maar nee... Hij gaat weg! De man, de man waar ik altijd naar keek bij de reclames. De man die me kon laten lachen om een pak Sinaasappelsap, de man die de reclames nog leuk maakten. Hij is er straks niet meer!. Nou ja, op tv dan. Welke debiel zullen we ervoor terug krijgen.Een saaie 18 jarige puber die denkt de kwaliteiten te kunnen evenaren van deze magistrale manager. Hou zou een 18 jarige een pak tissues zo mooi kunnen presenteren zoals de oude vertrouwde meneer. Hoe? Vertel me, HOE? Niet! Nee, dat kan niet nee. Geen enkele 18,20,25,50 of 60 jarige zou dit kunnen. Waarom? Waarom Albert Heijn? Waarom snijden jullie jezelf in de vingers? Moet het van Ahold? Gaat het om bezuinigingen? het kabinet? Anders starten we een giro actie, geen probleem hoor, maar haal alsjeblieft niet de man van de televisie af die mijn reclame momenten nog leuk maakt. Of wil hij het zelf? Ik kan het me niet voorstellen. Waarom Albert Heijn? Ik neem aan dat jullie ons, het publiek van Nederland, wel laten weten wat de reden is, dit zijn jullie aan ons verplicht! Aan ons, de consument, welke enkel naar jullie toe gaan omdat jullie de allerleukste reclame van alle supermarkten hebben. Want laten we eerlijk zijn, jullie prijzen zijn natuurlijk niet echt goedkoop te noemen, toch? Maar goed dat terzijde. Welke supermarkt moet nou jullie "ding" overnemen? De PLUS? even serieus, de PLUS? Welke een tent opzetten in de winkel zelf, welke zogenaamde kelders hebben in de winkel waar je je "goedkope" boodschappen kan plaatsen? Laten we even eerlijk zijn, dat slaat nergens op natuurlijk. De Dirk van de Broek? Welke een doodsaaie reclame hebben, lees: Een witte achtergrond met een tros druiven erop geprojecteerd en de prijs eronder. Saaahaaaai. Of de C1000, met de bekende acteurs welke reclames elk jaar hetzelfde zijn en waarbij je in het "echt" aan de vloer vastplakt en je maar 4 producten van de Euro aanbieding mee mag nemen? Bij jullie kan je hele karren volladen met 35 pakken PAGE wc papier voor 8 euro per 40 rollen. Serieus, in Juni heb ik bij jullie een aantal pakken meegenomen en ik heb ze nog steeds, in december! Dat is toch geweldig? Ik kan mijn reet nog steeds afvegen met een wc rol die omgerekend (8 euro voor 40 rollen, 200 vel ) 20 cent kost! Dat is 1 cent per vel. Dit vind je nergens anders. Afijn, terug naar de manager. Albert Heijn, ik vind dit gewoon niet leuk van jullie. Echt niet. Gewoon echt jammer dit. Ik keek uit naar 2015 maar door jullie is dit gewoon verpest. Echt verpest. Albert Heijn, bedankt he! Edit: Albert Heijn, ik hoorde dat hij dit zelf heeft besloten. Sorry voor mijn scam op jullie, alhoewel jullie nog steeds niet de goedkoopste zijn natuurlijk, behalve bij de Hamsterweken. Waarom hebben jullie er niet alles aan gedaan om hem te houden? Jullie laten hem zomaar gaan? Dit kan gewoon niet, echt niet! Hij is al 10 jaar jullie boegbeeld, al 10 jaar zorgt hij ervoor dat ik bij jullie kom. Of..... Of is hij misschien weggegaan omdat hij erachter is gekomen dat het bij de Jumbo of de Lidl toch goedkoper is allemaal? Ik las namelijk dat hij alleen maar bij jullie boodschappen mocht doen en ja, dat hakt natuurlijk behoorlijk in je salaris. Misschien kunnen jullie de helft van zijn boodschappen betalen die hij bij jullie doet? Toch? Lijkt mij een redelijk voorstel. Die paar honderd euro is voor een concern zoals jullie natuurlijk verwaarloosbaar, en als dit ervoor zorgt dat er 2 miljoen mensen bij jullie boodschappen blijven doen lijkt mij dit niet meer dan normaal. Toch?
Inderdaad heel jammer! Maar hij heeft zelf besloten te stoppen, was niet te combineren met toekomstige werkzaamheden... Reclame-icoon Piekema na 10 jaar weg bij Albert Heijn - AD.nl
Jammer hè. Las dat hij wilde stoppen, omdat hij andere dingen wilde gaan doen. Toneelspelen en regisseren. Staat op NOS nieuws.
Ooh dit is idd erg jammer! Wij (vooral man) moesten altijd erg om hem lachen! De pepersaus over de kalkoen en eventjes de oven in klinkt nog altijd in onze oren!
Ik kan mij wel voorstellen dat hij eens wat anders wil... Een ander leven dan die man van ah reclame. Maar wel jammer.
Heel jammer! Het was inderdaad de enige reclame die echt leuk was en je aan het lachen kon maken. En dan eigenlijk alleen om hem! Hij deed het zo leuk en droog! Een vervanger zullen ze niet snel vinden, dat zal alleen maar op een slap aftreksel lijken van Harry Piekema.
Sorry even ordinair het topic bevuilen (het spijt me)... En ik wil nu niet overkomen als een zure muts. Want ik vind dit echt super leuk geschreven, maar ik kan me een discussie herinneren van nog geen half jaar geleden waarin werd aangegeven dat 'weblog-achtige' items door het beheer niet werden toegestaan in het forum gedeelte. Dan ben ik toch wel reuze benieuwd (beheer en mods), waarom de topics van TS mogen blijven staan? En die van mij toen de tijd zonder pardon werden verwijderd, terwijl het heel verwerpelijk nog eerder een situatie-schets was dan een weblog. Andere leden (zoals Joycey) schrijven hierdoor eigenlijk nog weinig topics, om deze reden en zij zich aan de regels wilt houden.
Ik kan me je reactie voorstellen hoor Warboel. Alleen is dit niet echt als weblog of column bedoeld, meer als een actueel iets dat die man ineens weggaat van de tv. Ik kan dan wel neerzetten: De AH manager gaat van de tv af, echt erg, wie vind dat ook? maar ik vind het leuker om het zo te omschrijven. Maar ik begrijp je.