Welke geweven draagdoek

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sunnie, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Onze eerste dochter heb ik veel gedragen in een Tricot Slen en daarna een Manduca. Nu de tweede geboren is wil ik graag een geweven doek erbij aanschaffen. Ons tweede meisje is begin maart geboren dus de geweven doek zal veel in de zomer gebruikt gaan worden (als er nog een zomer komt ;)). Wel wil ik deze ook nu al kunnen gebruiken dus het mag ook niet te dun zijn.

Er zijn vast ervaringsdeskundigen hier op het forum die mij kunnen helpen. Ik heb namelijk mijn oog laten vallen op 3 doeken:

- Hoppediz Pune Pink
    - Vatanai Maruyama
    - Girasol Hanami

Wie heeft 1 of meer van deze merken in bezit en wat zijn de ervaringen?

Groetjes

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb de pune geprobeerd. Hij is heerlijk zacht en dun. Hij was mij alleen te fel van kleur. Ben uiteindelijk voor een das leichte gegaan.
    Als het koud is kun je evt met 3 stoflagen dragen (banden uitgespreid).
    Met de andere doeken geen ervaring.

3. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij lijkt mij ook wel aardig fel inderdaad..

4. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik heb zelf een Bykay denim en ben er tevreden over. Was wel even wennen omdat het stugger is.

5. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    De Pune heb je ook in paars/groen, die is veel minder fel, maar wel net zo dun en zacht. Hij is wel wat gladder.

De Vatanai staat bekend als geschikte zomerdoek die je ook nog met wat grotere kindjes kunt gebruiken.

De Girasol is de 'dikste' van de drie, maar ook die kun je in de zomer goed gebruiken.

6. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Kan de Vatanai ook met dit weer gebruikt worden? Ik gebruik mijn rekbare draagdoek nu ook buiten, maar dan gaat er nog een jas grotendeels over. Vind de Vatanai de mooiste.

Ben alleen bang dat deze ook het moeilijkst te knopen is van de drie. Iemand ervaring met de Vatanai?
    Ben zeker nog niet mega ervaren in het knopen.

7. rums

rums Niet meer actief

Ik heb de hoppediz en erg tevreden erover. Alleen even opletten welke kleur je koopt want die van mij week sterk af qua kleur.

8. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ja hoor, de vatanai kun je ook met dit weer gebruiken. Met een halfopen jas zou je je kindje nog een extra vestje aan kunnen doen.

Misschien is een draagconsult wat voor je?

9. Sunnie

Sunnie Actief lid

14 jul 2010
    474
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit ook erg te denken over een consult. Maar vaak zie ik op die sites staan dat een pasconsult weer net iets anders is als een knoopconsult. Dat laatste kan ik denk ik nog wat beter gebruiken ;).

10. Leentje2

Leentje2 Nieuw lid

21 sep 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook lang getwijfeld tussen Girasol en Hopp pune en heb uiteindelijk eerst de Girasol aangeschaft en maandje later de Pune erbij gekocht.

Girasol is erg fijne doek, makkelijk te knopen en idd. wat dikker dan Pune dus ook bij kou goed te gebruiken. Pune is wat dunner, gladder. Het voordeel van deze laatste vind ik dat hij twee verschillende naden heeft (bv. groen en blauw of roze en oranje) waardoor je snel ziet of de doek op je rug gedraaid zit.

Maar alletwee prima aankopen, ik gebruik ze dagelijks!

Deel Deze Pagina