Na hoeveel dpo kan je testen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by CLO, May 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. CLO

CLO Lid

Mar 20, 2015
    58
    7
    8
    Female
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik zal eerst even uitleggen. Ik ben nu al 15 maanden bezig om zwanger te worden. Ik had nogal een wisselende cyclus en zit nu tussen de 26 en de 33 dagen. Volgens mijn app zal ik dus over 4 dagen ongesteld moeten worden. Deze maand ben ik begonnen met ovulatietest. Deze was 1 dag positief en was precies 10 dagen na eerste menstruatiedag. Ik zit nu al 15 dagen dpo maar ik durf nog niet te testen. Wanneer was het bij jullie raak? En moet ik gewoon mijn NOD aanhouden?

Ik heb wel al last van mijn (.) (.). Maar dat hoeft bij mij niets te betekenen want dat heb ik wel vaker. Ook ben ik duizelig, als ik al opsta van de bank begint het bij mij al.

2. kim2306

kim2306 Fanatiek lid

Mar 23, 2015
    1,534
    142
    63
    Wanneer was de eerste dag van je laatste menstruatie? Want als je 15dpo bent nu zit je op dag 26 of 27

3. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    In principe vind innesteling plaats tussen 6dpo en 12 dpo. Je zou dus volgens mij kunnen testen maar gezien het feit dat je cyclus wat wisselt zou ik misschien toch nog een paar dagen wachten voor de zekerheid.
    Ikzelf heb vrij vroeg positief getest. Op 8 dpo een heel licht streepje. Succes!

4. Marrel

Marrel Actief lid

Sep 10, 2014
    201
    1
    16
    Ik testte alle keren op 9 dpo positief (natuurlijk wel een licht streepje)

5. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    als je ovulatietest positief is 10 dagen na je eerste ongidag zit je op cyclusdag 11 in mijn beleving. Dan springt binnen 24 - 48 uur . Dan springt je ei dus op cyclusdag 12 of 13. Bij een gemiddelde luteale fase ga je uit van 14 dagen. En tel je dus 14 dagen verder en voor de zekerheid neem je de laatste dag dat je ei gesprongen kan zijn. Dus zal cyclusdag 27 je NOD zijn. Wanneer had je je positieve ovulatietest?

6. CLO

CLO Lid

Mar 20, 2015
    58
    7
    8
    Female
    NULL
    NULL
    Ik was 27 april ongesteld. Dus ik ben er nog niet maar ik had de ovulatie op de 6de, 10 dagen na eerste dag ongesteldheid. Ik ga morgen er een test tegen aan wagen. Merk nu met opstaan dat ik steeds meer last krijg van mijn borsten

7. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    als je ovulatietest 6 mei positief was dan springt je ei op 7 of 8 mei! Daar 14 dagen (uitgaande van de gemiddelde LF duur, fase van eisprong tot menstruatie) bij opgeteld betekent vandaag of morgen je NOD ( als je dit leest dus vandaag 22 mei!) Ovulatietesten is accurater dan je vorige aantal dagen van een cyclusduur! Ik duim voor een positest meis!! Hoop op goed nieuws te lezen morgenvroeg!

8. CLO

CLO Lid

Mar 20, 2015
    58
    7
    8
    Female
    NULL
    NULL
    Ik hoop het ook! Ik kan er gewoon niet van slapen! Vooral na het aantal miskramen wat wij hebben gehad, hoop ik gewoon op een zwangerschap. Ik heb nu behoorlijke spierpijn lijkt wel bij mijn borsten. Niet normaal! Dat houdt mij dus ook wakker nu. En nog geen bloed oid gespot wel last van mijn liezen. Dus geen bloed geeft moed! Laat het jullie weten morgen!

9. CLO

CLO Lid

Mar 20, 2015
    58
    7
    8
    Female
    NULL
    NULL
    Aah! Ik weet nog niets! Op het eerste gezicht lijkt mijn test omo wit. Maar zodra ik mijn test in het licht hou staat er een hele lichte steep. Alleen het rare is, hij staat te dicht bij de controle streep dus ik ga er van uit dat deze test negatief is. Hou jullie op de hoogte

10. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

Mar 20, 2015
    4,485
    2,225
    113
    Female
    twente
    Als de streep niet op de juiste plaats staat is de test helaas ongeldig. De meeste testen hebben meerdere testen in 1 verpakking dus wellicht kan je er later vandaag of morgen nog een doen. Kv 2v5 heeft bij de meeste mensen het beste resultaat

11. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    heb je een foto van de test? Kunnen we even meekijken. Wat vervelend dat je nog geen duidelijkheid hebt zeg. Helaas moet ik wel toegeven dat als de streep op de verkeerde plek staat het geen positieve test is..

12. CLO

CLO Lid

Mar 20, 2015
    58
    7
    8
    Female
    NULL
    NULL
    Nee had hem onderop de prullenbak haha. Lekker handig he! Jaa dat dacht ik dus ook. Ik wacht tot vrijdag met testen. En dan kijken we wel weer verder.

13. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    hoe is het nu met je? Nog steeds niet ongesteld?

14. CLO

CLO Lid

Mar 20, 2015
    58
    7
    8
    Female
    NULL
    NULL
    Vandaag was mijn "officiele" NOD volgens mijn app. Nou vanmorgen getest met CB indicator en nog steeds negatief. Zit nu 20 dagen na ei maar nog geen menstruatie. Ik snap er helemaal niets meer van.

15. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    dan kan ik alleen maar als reden verzinnen dat je ei later is gesprongen dan wat jij denkt:)

16. CLO

CLO Lid

Mar 20, 2015
    58
    7
    8
    Female
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd stokstaartje. Nu ben ik al in gedachten al zover dat ik denk van laat die duivels maar beginnen. Ik ga voorlopig niet meer testen en kijk over een week wel haha. Hou jullie op de hoogte

17. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

Jan 4, 2013
    5,299
    1,769
    113
    Female
    ja ik kan ik me voorstellen dan heb je in ieder geval duidelijkheid! Ik ben benieuwd hoe dit afloopt!

18. CLO

CLO Lid

Mar 20, 2015
    58
    7
    8
    Female
    NULL
    NULL
    Gister (donderdag getest) nog steeds negatief. Maar nog geen menstruatie. Wel enorm last van mijn onderrug en menstruatiekrampen. Maar helemaal niets. Ik dacht serieus dat ik vanavond ongesteld werd, maar helemaal geen druppel. Ik ga dinsdag weer testen. Zoals mijn banner eruit ziet ben ik al 6 dagen over tijd. Maar ik durf niet meer te testen pfff ik kan er ook al niet van slapen.

19. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Wat vervelend die onduidelijkheid! Hopelijk weet je gauw iets!

20. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,832
    18,554
    113
    Female
    Zijn er ook dames die pas op of na hun nod positief hebben getest?
    Ik zal nog wel last hebben van het ontpillen maar vandaag is mn nod, denk iedere keer nu ben ik ongesteld geworden maar tot nu toe nog niks..wel super veel klachten.. heb gisteren wel getest maar die was negatief, mag van mezelf pas weer testen als ik een week verder ben en nog niet ongesteld ben.. :p

Share This Page