Nieuwe Zwangerschap na buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Miskraam' gestart door knutselsmurf, 3 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knutselsmurf

knutselsmurf Bekend lid

14 mrt 2015
    621
    9
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

Vorig jaar mei heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad.
    Afgelopen maandag had ik voor het eerst weer een positieve test in handen. Superblij natuurlijk, maar ook wel een beetje angstig...

De maanden sinds de bbz heb ik elke keer als er hormonen in het spel waren, dus tijdens eisprong en menstruatie, steken gehad in mijn linkereileider (waar de buitenbaarmoederlijke zwangerschap zat).

Nu heb ik dat ook en vandaag het ergste tot nu toe.
    Het kan natuurlijk de toename van hcg zijn (mijn test vanmorgen was duidelijk donkerder dan die van maandag), maar ook een nieuwe bbz.
    Ik ben als de dood dat het weer verkeerd zit.

Zijn er andere dames die dit herkennen van een nieuwe zwangerschap na een bbz?

Dankjewel!
    Knutselsmurf

2. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Hoi Knutselsmurf. Allereerst gefeliciteerd!

Ik heb 2 keer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, in maart en mei. Daarna heb ik ook tussen eisprong en menstruatie veel last van mijn buik gehad, maar bij mij rechts. Ik heb daar ook geen eileider meer. In december heb ik weer positief getest. Ik heb ook toen wel last gehad, maar niet zo heel erg. Bij mij bleken het vooral mijn darmen te zijn. Helaas is het bij mij een miskraam geworden, maar het zat wel op de goede plaats.

Het vervelende is dat je zo in spanning zit, maar echt niets kan doen. Heb je snel een echo?

3. knutselsmurf

knutselsmurf Bekend lid

14 mrt 2015
    621
    9
    18
    NULL
    NULL
    Dankje!
    Ik heb volgende week dinsdag een afspraak bij de gyn. Maar eerlijk is eerlijk, de stress werkt het ook niet echt in de hand zo.
    Heb net de vk een mail gestuurd of ze niet eerder (voor dit weekend) al iets kunnen zien...

4. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Ik herken het! Na buitenbaarmoederlijke zwangerschap ook meer last, en vooral aan de kant waar eileider verwijderd is. Een te vroeg een echo geeft misschien veel meer zorgen dan nodig.. Spannend is het helaas door je ervaring toch wel :(

Ik ga duimen dat je gewoon gezond zwanger bent en snel mag gaan genieten er van!

5. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ja precies, dan is weer een kans dat ze nog niets zien en maak je je daar weer zorgen om. Ze zeggen dat stress miet goed is als je zwanger bent, maar ik wist eigenlijk niet hoe ik daar voor moest zorgen. Voel je veel, maak je je zorgen, voel je niets, net zo goed... Succes!!

Deel Deze Pagina