Benauwd en hartkloppingen..klemmend gevoel onderste ribben

Discussion in 'Zwangerschap' started by ikke1979, Apr 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikke1979

ikke1979 Lid

Oct 12, 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo..

Ik had een vraagje...sinds vrijdag heb ik het mega benauwd als ik 's avonds op bed lig en 's ochtends opsta..slapen wil er ook bijna niet meer door. Ben 30 weken zwanger.. Helemaal kortademig en dan een klemmend gevoel rondom mijn onderste ribben..en tja dan slaat mijn hart over en bij mij de paniek toe...help wie weet wat dit kan zijn..ons kindje ligt nu nog in onvolkomen stuit en erg hoog..gadverdarre zeg..sorry voor het zeuren maar voel me erg beroerd...

2. Tienus26

Tienus26 Actief lid

Sep 29, 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi....

Wat vervelend zeg. Ik herken het wel...
    Ik denk dat het komt omdat het kindje erg hoog ligt en in stuit... Ons kindje ligt ook in stuit en ik heb dat ook. Mijn ribben doen erg pijn...
    En ik slaap daardoor erg slecht omdat ik niet weet hoe ik moet liggen...
    Maar als je het niet vertrouwd moet je natuurlijk gewoon je verloskundige bellen.. Vinden ze helemaal niet erg hoor!
    Want als je je druk gaat maken daar heb je niks aan. Kun je beter even gerust gesteld worden.. Sterkte in ieder geval!

3. rose83

rose83 Bekend lid

Nov 26, 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het ook. Vooral rond de 30 weken er erg veel last van gehad. Je baarmoeder bereikt bijna de max en dat zorgt er ook voor dat je snel buiten ademen bent. Wat bij mij helpt is ademhalingsoefeningen. Vooral adem halen vanuit je buik. Misschien heb je dit ook wel gehad met yoga of zwangerschapsgym (mocht je dat gevolgd hebben). Het heeft bij mij er voor gezorgd dat ik niet te snel in paniek raakte want dat gevoel kreeg ik vaak wel al ik merkte dat ik benauwd werd.

En mocht echt heel erg worden dan contact opnemen met verlos/huisarts. sterkte!

4. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

#4 Sabrine1984, Apr 2, 2012
    Last edited by a moderator: Apr 2, 2012
    Hier ook last van hartkloppingen en benauwd gevoel. Werd zo kortademig dat ik er draaierig van werd. Dood eng! Gelijk m'n vk gebeld en die zei dat dit echt iets is van dit termijn. Ukkie drukt op m'n longen, hart moet harder werken door het extra bloed wat je nu hebt enzo.
    Wat bij mij helpt is om even rustig te wandelen. Dat komt m'n hart weer een in 'normaal' ritme. En kort in ademen en lang uit ademen. Sterkte meid!

5. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,817
    10
    38
    Hier hetzelfde al een paar weken kindje ligt heel hoog en diep (weinig buik naar voren.
    Sinds gister heb ik ook hele zware armen erbij krijg ze amper omhoog.
    Hoop dat hij snel een beetje indaalt en neem meer rust.

6. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! Ons meisje lag in een stuit tot in ieder geval week 33 en met de controle in week 35 was ze gedraaid en ingedaald en dat merk ik nu heel goed! Niet meer benauwd, geen last van mijn ribben en kan weer een beetje bukken haha! En ik kan weer normaal eten zonder na elke hap naar adem te moeten snakken.

Share This Page