Dit moet ons weer overkomen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cinderella1978, 24 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Heel veel sterkte meid, jeetje dat is schrikken zeg, zeker na jullie voorgescheidenis. Neem vooral de rust die ze je hebben voorgeschreven! Hopelijk blijft die kleine nog lekker wat weekje bij mama zitten.

2. danip

danip Niet meer actief

Oh wat schrikken :( Hopelijk blijft jullie kindje nog in ieder geval een paar weekjes zitten. Sterkte!

3. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    He bah wat naar, wat zal je onzettend geschrokken zijn.
    Ik hoop dat ze snel wat gaan doen zodat het allemaal goed komt!

4. dream4

dream4 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.749
    0
    0
    Wow heftig. Dit wil je inderdaad niet nog eens meemaken. Ik ga dan ook heel hard voor je duimen dat de kleine sowieso tot de 32 weken blijft zitten. Heel veel succes de komende tijd en ik hoop dat alles goed komt !

5. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Jeetje sterkte. Vreselijk, zeker na wat je allemaal mee hebt gemaakt :(
    Ik duim voor je.

6. Jeetje meid wat eng weer! Heb je geen cerclage? Kunnen ze die niet alsnog omdoen? Ik hoop enorm dat dit kleintje nog een tijdje lekker blijft zitten! Sterkte meid

7. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat jullie kleintje nog een beetje langer blijft zitten. Je mag niet wanhopen hoor! Dit kleintje is al een paar weekjes ouder en sterker dan jullie meisje.
    Ik zal heel hard duimen!

8. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Jeetje wat heftig zeg!
    Ik leef heel erg met jullie mee, en duim heel hard!
    Heel veel sterkte, hopelijk blijft de kleine langer zitten.

9. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Dit vroeg ik me ook af, of je geen cerclage hebt.

Ik wil je in ieder geval enorm veel sterkte wensen en ik hoop dat je kindje nog lang bij je in de buik mag blijven zitten.

10. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Sterkte met rust houden hoor. Ik ben net twee weken thuisgeweest wegens longinfectie en enorme benauwdheid. Ik hoefde geen strikte bedrust maar vond het zo ook al zwaar. En net toen ik vrijdag weer een paar uur naar kantoor zou gaan (nooit geweten dat ik daar zo naar uit kon kijken!) kreeg ik een bloeding. 2 dagen ziekenhuisopname. Gelukkig is het over, maar wat vond ik het vreselijk om op bed te moeten blijven terwijl ik mij prima voelde! Dus veel sterkte gewenst de komende weken met wachten...

11. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    Nee heb ik nog niet gehad ik geloof dat ze dat ook alleen maar doen als je braamoedermond verkort is en omdat volgens hun die van mij nog binnen de marges zit heb ik die nog niet gehad, misschien gaan ze dat morgen wel doen maar ja dat is giswerk.

We moeten afwachten en zint het me niet kan ik altijd nog een second opinion aanvragen in een accademisch ZH.

12. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heel veel sterkte!!

13. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    sterkte meis!!

14. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    Nou we zijn nog thuis mijn baarmoedermond zit op 2,9 cm dat is al weer iets korter als vrijdag en volgens deze gyneacoloog is er geen reden om ons zorgen te maken, want de slijmprop zit er nog en ik heb geen verandering in mijn afschijding.

Ik snap er niets meer van :(:(:(

15. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    inderdaad logisch dat je het niet meer begrijpt..ik zat even mee te lezen, en had wel verwacht dat je bedrust zou moeten houden op z'n minst. anders vraag je nog een second opinion aan als je het toch niet vertrouwd.
    Sterkte verder, ik hoop voor je dat dit keer alles goed komt!!

16. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    jeetje meis! Sterkte!

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hij stelt je nu gerust na vorige week gehoord te hebben dat je meteen direct wordt doorverwezen. Snap dat je het nu helemaal niet meer kan volgen.

Misschien de assistente bellen en vragen hoe het nou precies zit, dat je je toch zorgen maakt?

Of evt idd een second opinion, als je zelf wil.

Maar deze woorden zijn wel geruststellend van vandaag? Moet je wel blijven rusten tot aan de bevalling denk ik?

18. Dana

Dana Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat dat verwarrend is, is er verder geen advies gegeven? Moet je nog weer terug komen?

19. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo,
    Wat een heftig verhaal en wat rot wat je nu weer moet meemaken. Ik vind het we'll gek dat je ook geen rust voorgeschreven heb. Of proluton! Of krijg je al proluton? Mijn dochter is met 27 weken geboren. En bij mijn 2e zwangerschap kreeg ik proluton en het advies om rustig aan te doen. Ik kreeg ook bmh metingen de laatste rond 26 weken en toen was mijn bmh zeker nog ruim 3 cm. Ik zou een second opinion aanvragen! En uit voorzorg vanuit jezelf zoveel mogelijk bank/bed hangen en niet tillen of huishoudelijk werk doen. Ook niet even stofzuigen oid. Het is erg zwaar die rust nemen. Ik heb dat bijna 6 maanden gedaan. Een hoop complicaties (funneling weeen uitieindelijk rond 34 weken ook ontsluiting) maar mijn zoon is pas bij 38 weken geboren! Oh en mijn dochtertje deed het ook erg goed. Ik had geen longrijpers oid gehad dus ze heeft we'll een hele poos ondersteuning gehad en de gebruikelijke premature problemen maar verder niks. Geen infecties oid. Ze was 1kg en enom sterk!! Ik hoop natuurlijk dat jou kleine lekker blijft zitten!! Mij is trouwens verteld dat ze geen cerlages meer zetten na de 24 weken. Miss per ziekenhuis anders maar in het AMC doen ze dat niet. Heel veel succes! En laat je niet afwimpelen! Zeker niet als jij je ongerust voelt. Gewoon doorvragen en net zo lang op je strepen staan tot jij tevreden bent. Daar zijn ze voor!

20. Cerclage is toch juist om te voorkomen dat je baarmoedermond korter en weker gaat worden. Anders heeft het geen nut meer! Normaliter wordt het tussen 12-14 weken zwangerschap geplaatst zodat de kans op een vroeggeboorte met een flink percentage omlaag wordt gebracht.

Ik zou echt om een second opinion vragen. Als je verschil in afscheiding krijgt (met bloed) kan dat het begin van de bevalling inluiden, en dat is juist niet bedoeling! Dit kindje moet bij je blijven dus zou echt het academische ziekenhuis bellen hiervoor. Als je bmm korter dan 3 cm is wordt de kans op een vroeggeboorte alleen maar groter en wordt het plaatsen van een cerclage ook alleen maar moeilijker, dus bel zsm.

(sorry als ik dwingend overkom hoor, maar maak me best wel zorgen, en vind de arts erg laks!)
    Hier nog wat info over de cerclage: GezondVGZ - Cervicale cerclage

Deel Deze Pagina