Hallo! Ik ben bijna 7 weken zwanger en sinds ongeveer 6 weken en 2 dagen krijg ik bijna niks weg.. Wat ik de afgelopen dagen heb gegeten is; beschuit, soepstengels, soep, yoghurt, fruit en wat peperkoek. Helaas vult dit gewoon allemaal niet zo en heb ik na een uur weer erge honger, dat ik bijna flauwval.. Ik heb bijvoorbeeld wel zin in chocolade croissants, kaasbroodje van AH enzo, maar daar kan je toch niet weken op leven? Als dat zo door gaat.. Ik moet serieus echt niet aan aardappelen denken, pasta, bami, en nasi/rijst.. Als ik eraan denk ga ik gewoon over mijn nek, hoe doen jullie dat nou? Ik word echt gek haha...
Ik deed altijd koken waar ik het ''meeste trek'' in had. Probeerde toch altijd wel een paar hapjes te eten. Wat je bijv. ook kan doen is een kiwi of banaan door je yoghurt? Krijg je toch vitamines binnen en vooral met banaan vult het wat meer. Soms zijn het periodes en ik hoop snel dat het voor je voorbij is meid!
dankjewel voor je reactie.. ik eet op een dag wel 4 kiwi's en 1 banaan.. en citroenyoghurt apart wel.. en echt ik heb serieus echt nergens zin in qua warm eten? behalve een mc chicken ofzo weet je wel.. maar dat gaat gewoon niet.. heel vervelend.. wat voor avond eten gaat er bij jullie zoal in? en zomer; gefeliciteerd met jou zwangerschap! hoop dat dit wondertje lekker mag blijven plakken bij je..
Heel herkenbaar. Warm eten lukt me eigenlijk niet. Maar kaasbroodjes inderdaad! Heb ik ook. Hoewel, na een paar dagen daar aan toegegeven te hebben was ik dat ook zat. Iedere dag is anders. Gisteravond at ik zes beschuitjes met vruchtenhagel. Een paar dagen geleden acht cracottes met pindakaas. Of ineens twee appels achter elkaar. Het is iedere dag anders. De ene dag alleen maar hartig, andere dag weer veel behoefte aan zoetigheid. Rond een uur of negen in de avond begin ik met eten. Tot die tijd kost het me vooral heel veel moeite. Tsja, ik hoop maar dat het bij twaalf weken minder wordt (ben nu negen weken en twee dagen). En ik probeer vooral echt genoeg te drinken. Optimel bevalt me goed, minimaal 1 glas roosvicee laxo per dag. Verder beetje proberen en maar eten waar ik zin in heb. Anders komt niks binnen. Dus, heel herkenbaar! Zoek goed uit wat je kunt hebben. En tsja, als dat nu een kaasbroodje per dag is. Het zij zo.
@ ronja; nou inderdaad, ik was na 3 dagen soep eten het ook beu! heel lastig.. elke dag maar even wat boodschapjes en kopen waar ik zin in heb ja.. hopen dat het maar snel over is.. dit is echt 10x niks maar ja zoals je al zei; het zij zo.. ben gelukkig toch niet de enige, die warm eten echt voor geen meter naar binnen krijgt.. ik zal ook eens cracottes halen ja, wel een goed idee trouwens.. tips en ervaringen altijd welkom!
ik probeer afwisselend te koken (arme man van mij, hij wil al een week lang spitskool maar ik heb er geen zin in) en waar ik me op dat moment naar toe kan zetten. ene dag aardappels, dan eens pasta, dan eens rijst, dan eens oosters/mexicaans. het gebeurd dus ook wel dat ik met het eten na vier happen niet meer hoef. we gaan nu proberen om later op de avond te koken (ik krijg vaak na half 9 pas honger), kijken of dat beter werkt. probeer verschillende dingen uit, eet kleine beetjes verspreidt over de dag en kook afwisselend.
Anders een soepje ofzo.. Of lekker bouillon pakken smiddags. Stokbroodje... Misschien lekker toastjes anders iets waar je echt zin in hebt.. Ik at in mn zwangerschap regelmatig frikandellen, en had ik weer een misselijkheids dag dronk ik de hele dag lekker bouillon. met een beschuitje.
@ melindy; aardappelen, pasta gaat hier echt niet in.. dat gaat echt niet werken.. t voelt net of ik griep heb, dus bijna niks kan verdragen.. heel vervelend. thnx voor je reactie! wel eet ik echt om het uur, 2 uur wel wat ja.. maar word er zo moe van, dan ook niet echt ergens zin in, alles helemaal beu gegeten.. @ spikkel; bouillon is ook wel een idee inderdaad.. en anders toch maar regelmatige verse kaasbroodjes en chocolade croissant halen haha.. dat gaat goed.. zo gek, groente en aardappelen lukt niet, maar dat weer wel.. gelukkig eet ik fruit
soepstengels! als je je ook maar een beetje misselijk voelt, al is het midden in de nacht, meteen een soepstengel, ookal gaat het tegen je gevoel in. En een slok water erachteraan.
@delta: ik probeer aardappels, maar ik krijg ze zelf ook echt niet weg hoor maar wel gewoon proberen. je krijgt dan altijd wel wat voedsel binnen namelijk (en niet zoals mij doen, alles er direct weer uitgooien)
ja soepstengels werken hier ook ... rijst met wortelen en doperwten neeee dankje haha.. @melindy; precies, dat is wat ik niet wil, iets eten tegen mijn zin, omdat ik eigenlijk weet dat ik het er weer uit gooi.. en de rest van de inhoud in mn maag dus ook.. daarom doe ik dat echt niet...
Gewoon lekker eten waar je zin in hebt... Ik had ook elke dag wel weer zin in iets anders als je wel je vitamines pakt geeft dit niet hoor. Het is heel vermoeiend idd moest in het begin ook om het uur eten omdat ik dan alweer honger had. En geen zin in avond eten heeft bij mij tot 15/16 weken geduurd. Succes en probeer te genieten van je zwangerschap!
@ ukkie; oke.. ja ik krijg alleen fruit weg en zoet beleg op beschuit, jam, muisjes, vlokken.. groente lukt niet... gelukkig eet ik kiwi's en bananen.. ga eens op de markt kijken voor lekker fruit.. bedankt hoor.. denk ook niet dat de kleine wat tekort komt.. ik eet waar ik zin in heb idd, anders komt het er weer uit en dat is ook niet de bedoeling.. thnx!
eten waar je trek in hebt!! ( ik had bij de eerste een enorme behoefte aan frikandellen en hamburgers) Stond ik op mijn werk tijdens mijn slaapdienst zelf de frietpan aan te zetten en lekker te bakken om 2 uur 's nachts. Na een week of 12 wordt het allemaal weer wat normaler. Soms had ik opeens zin in iets nam dan een hap en hoefde toch niet. Neem een multi-vitamine voor zwangeren en het komt allemaal goed
ik leef al een paar weken op bolognese pizza's van de AH en opkikker kip van maggi en ik slik multi vitamine's en probeer zoveel mogelijk te drinken. Mijn arme man krijgt voornamelijk kant en klare maaltijden van de supermarkt, en hij bakt ook nog zijn eigen vlees, want koken/bakken lukt mij echt niet!! Ik heb al van alles geprobeerd om te eten, maar niks blijft binnen! Dus ik hou het voorlopig maar bij de pizza en zal zo af en toe iets anders proberen!!
ik heb alleen smorgen echt honger dan moet ik echt iets eten ander gaat het niet goed.de rest van de dag eet ik gewoon wanneer ik zin heb,en waar ik dan zin in heb dat pak ik gewoon.heb een paar dagen lekker tosti gegeten en heel veel fruit.nu ben ik aan de melk drink normaal nooit melk vind het echt smerig.ook warm eten is wat minder ik eet wel maar veel minder dan anders.ook slik ik multivitamine met extra foliumzuur en vit d.van vsm en dat was prima zij de verloskundige.de we gaan gewoon zo door.bij mijn dochter begon ik met 12 weken echt veel honger te krijgen.en ben toen in totaal 20 kilo aan gekomen,en bij mijn zoon at ik eigen lijk normaal en ben ik 12 kilo aan gekomen. gewoon doen waar je zin in hebt.en vooral genieten van het wonder dat in je buik zit.voor de rest komt het allemaal wel goed
ik heb bij beide zwangerschappen aan t einde last van erge misselijkheid. Ik leef al weken op yoghurt, droge crackers, droog brood sn maaltijdsalades. Vitamines probeer ik via vruchtdnsappen binnen te krijgen. Kijk gewoon even per dag waar je zin in hebt, waarschijnlijk is het over een paar weken over
Ik kan ook al weken niet normaal eten. Wisselt per dag. De ene dag krijg ik 6 happen avondeten weg en de andere eet ik een pot doperwten leeg als avondeten. Over de hele dag eet ik het liefst fruit en crackers van Lu. Moet niet aan brood denken! Voor verse jus d'orange kun je me wakker maken. Tip voor de fruitgekken! Koop een doosje aardbeien, frambozen, rode besjes en blauwe bessen. Gooi alles door elkaar na het schoonmaken en in stukjes snijden. Naar behoefte scheppen suiker erdoor. Doorroeren en even in de koelkast zetten en smullen maar!
Vervelend he ik vind dat je nog aardig wat eet hoor ik eet op een dag; 1 appel, 1 grapefruit en n half pak soepstengels. daarbij probeer ik n glas melk te drinken zodat k nog iets van zuivel binnenkrijg verder alleen thee.. Andere dingen of meer eten lukt niet, dan ga k vrijwel direct over me nek