Ik ben er dan weer niet moeilijk in en zou het wel nog eten. Het heeft al die tijd in de vriezer gelegen, dus er is niks speciaals mee gebeurt ofzo. Als ik het zo lees, mag ik dan ongeveer een kwart van mijn diepvries gaan leegkappen "volgens de richtlijnen". Ik koop of krijg immers geregeld vlees of vis dat dan soms tijden blijft liggen. Vriend is zelfs ooit kwaad geworden omdat ik vis wegsmeet die we gekregen hadden van zijn moeder en er al minimum 3 jaar in stak (maar nog hij, noch ik waren echt zot van die vis en dus bleef hij maar altijd steken). Ik had iets van "als het na 3 jaar niet op is, zal 't wel nooit opraken en mag het weg - bovendien nam het toch alleen maar plaats in in onze vriezer". Maar partner vond het dus je reinste verspilling.
Euh... Wij hebben vanavond ook een gourmetschotel van ongeveer een jaar oud opgegeten Was prima te doen! Wij hebben de vriezer op -20 °C staan, trouwens. Iets dat langer dan een jaar is ingevroren zou ik niet opeten. Dit is bij mij echt de grens.
Ik zou er waarschijnlijk niet eens bij na hebben gedacht hoelang die al in de vriezer ligt en gewoon op hebben gegeten . Het kan prima hoor het vlees wordt alleen wat droger maar je zult er echt niet ziek van worden
Nee, ik zou het niet doen. Vlees heeft ook een bepaalde houdbaarheid, ook in de vriezer. Kip mag er geloof ik maar 3 maanden in bewaard worden, zo ook ander vlees. Als je het echt wilt weten kun je kijken op de site van het voedingscentrum. Zelf zou ik het risico niet nemen.
Oh nee moet er niet aan denken! Je zal er vast niet ziek van worden maar het idee!! Inderdaad zeg tegen je vriend. ' is goed schat! Als je hem helemaal op eet dan wagen we het erop loop ik even naar de appie eh haal ik een schotel voor mezelf!'
Ligt denk ik ook aan je vriezer en hoe koud hij staat. Als je vlees lang wil in vriezen moet je vriezer behoorlijk koud staan. Ik zou het risico niet nemen en weg mikken.
ik zou het niet doen, omdat ik er dan niet van geniet. dan vraag ik me bij elk stukje af of er toch niet een rare smaak aanzit.... waarschijnlijk zul je er niet ziek van worden hoor, zal heus nog wel goed zijn, maar minder lekker. maar omdat ik er dan minder van geniet zou ik een nieuwe kopen.