Hoe reageren?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Brinta, 28 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Hoi,

Mijn zoontje heeft een Surinaamse vader en ik ben Nederlandse, hierdoor heeft mijn zoontje dus een tintje en ben ik zelf blank.
    Nu heb ik al 2 keer de vraag gekregen van 2 kleine meisjes in de flat hoe het kan dat mijn zoon bruin is en ik wit.

Beide keren heb ik gewoon gezegd dat zoontje een bruine papa heeft en dat hij daardoor ook bruin is, maar nu vroeg ik mij opeens af of dit wel een goed antwoord is? Aangezien het nog jonge meisjes zijn (ik denk rond de 5 jaar) weten ze waarschijnlijk nog helemaal niet hoe een kindje ontstaat.
    Is er misschien een beter antwoord op deze vraag?

Bedankt!

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Waarom zou dat een fout antwoord zijn? Dat is toch de reden waarom hij getint is? Kinderen lijken op hun ouders, dat weten de meeste kinderen wel (en krijgen ze zelf waarschijnlijk ook wel eens te horen of juist dat ze er niet op lijken), ook als ze niet weten hoe een kindje ontstaat.

3. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Mijn zoontje is 4,5 en die zou jouw uitleg prima snappen. Hij weet dat een baby door een papa en mama wordt gemaakt. Dus dat het bruine kleurtje van jullie baby van de papa komt zou hij goed kunnen volgen.

4. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Fijn om te lezen dat het gewoon een goed antwoord is! Ik was al bang dat de ouders thuis gelijk werden overvallen met allemaal vragen waar ze helemaal niet op zitten te wachten :D.

5. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Haha, dat snap ik wel. Maar kinderen van die leeftijd horen overal 'nieuwe' dingen, op school, van vriendjes en vaak ook van oudere broers/zusjes van vriendjes. En het is alleen maar goed dat ze dan thuis komen met vragen.

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ja hoor, prima uitleg.
    Zij zullen zelf ook al weleens horen ' dat heb je van je vader!'

7. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Hahah, daar heb je inderdaad helemaal gelijk in!
    Maakte mij gelukkig dus druk om niks. Ik heb om mij heen geen oudere kinderen en mijn zoontje is pas 19 maanden dus ik had geen flauw idee hoe zo'n kindje het eigenlijk op zou pakken.

Deel Deze Pagina