Spannend (onzeker)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama van 2 meiden, 27 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Even een vraagje van een toch weer onzekere moeder.
    Oudste is net 2 jongste net 2 weken.
    Ik ben eigenlijk nog niet alleen met ze geweest omdat man een maand verlof heeft 8)
    Nu heb ik papa laten liggen; hij heeft de nachtvoeding gegeven, dus hij kan nu tot 10u uitslapen.
    Dochtertje ligt in de box te slapen en ik ben aan t kleuren met de oudste. Maar..wat als Evi wakker wordt...ze moet nog tot 10u tot de volgende voeding en ik kan toch niet een uur met haar op schoot zitten als de oudste hier rondloopt?
    Hoe doen jullie dat? Vind t opeens een beetje spannend allemaal :)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    vraag ik me ook af!

Papa moet hier na 1 dag weer aan het werk en krijg maar 3 uur kraamzorg op een dag gemiddeld ivm de vakantieperiode, dus zie er redelijk tegenop.

3. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    hier geen ervaring mee maar ik denk dat het in het begin lastig is, maar het gaat vanzelf makkelijker denk ik. hier maar 1 kindje maar in het begin wist ik ook niet wat ik moest als manlief avonddienst had. wist gewoon niet hoe ik voor mezelf eten moest gaan maken en eten want wat moest ik dan met mijn meisje, maar het gaat vanzelf goed , dus denk dat je gewoon even handigheid erin moet krijgen.
    succes

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ah joh, komt goed. Gewoon je oudste lekker zelf laten spelen en anders ff de tv aan.

5. mama van 2 meiden

tv staat nu aan en de jongste slaapt..hihi.
    Ik snap wel dat ik bv onder t voeden t mezelf makkelijker moet maken en de oudste even voor de tv kan zetten, maar dat vind ik eerlijk gezegd geen optie als de kleinste een uur wakker is en de oudste zo lang tv kijkt.

6. adi

adi Niet meer actief

Tja, aan wennen denk ik. De oudste zal nu ook moeten leren dat ze de aandacht moet delen en wat meer zichzelf bezig moet houden. Met 2 jaar kan zij toch wel een half uur alleen spelen? Dan heb jij een half uur met de baby.
    Daarna kun je de oudste betrekken bij de verzorging van de baby, dat ze mee'helpt'.

Dit zal overigens steeds meer zijn. Je zult een balans vinden tussen het constant op de schoot houden van een wakkere baby (wat niet zal lukken) en constant de oudste vermaken (wat ook niet zal lukken).

7. mama van 2 meiden

Hihi...zit ik te klagen....jij met n drieling; petje af!!
    Oudste kan erg goed alleen spelen, maar uiteraard doet ze dat niet als ik met de jongste bezig ben...ze moet nog wel wennen hoor aan de nieuwe situatie.

8. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hier heb ik mij al een paar keer precies hetzelfde afgevraagd, maar moet zeggen dat het elke keer wel goed komt. De oudste vermaakt zich toch wel en als dat even niet het geval is zet ik hem aan het kleuren, zingen we een liedje of geef ik hem kleine "opdrachtjes" zoals gooi jij dit eens weg. Dan voelt hij zich belangrijk en dat gaat tot nu toe prima. Dus mijn advies niet te druk om maken en van 1x iets langer voor de tv krijgen ze ook niks van. Dat ritme komt dan vanzelf wel.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb de eerste 2 maanden Lisa ongeveer continue bij me gehad, ging eigenlijk best prima (ideaal is het niet ;)). Je zal in het begin toch wel heel vaak je baby'tje bij je hebben, waarom kan dat niet als de oudste rondloopt? Je zal haar dan af en toe wel even moeten weg leggen, maar ik had Lisa dus ook heel veel bij me en dat ging best goed. Misschien kan je een draagdoek gebruiken? Op een gegeven moment vindt Evi (haha ik typte uit automatisme Eva ;)) het in de box ook wel leuk en kan ze zich daar even vermaken.

Oh en gefeliciteerd met Evi trouwens! Ik ken iemand die heeft een tweeling en die heten Iris en Evi :)

Deel Deze Pagina