Dit snap ik werkelijk waar niet!!!

Discussion in 'De lounge' started by Minime3, Jul 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,902
    5,158
    113
    Jeetje, echt belachelijk. Echt niet te geloven. Hopelijk zijn je kinderen snel van de schrik bekomen en gaat het met jou ook snel beter.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,004
    15,622
    113
    Nabij Utrecht
    Vind het ronduit asociaal dat er werkelijk niemand gelijk stopt om te helpen. Tis zo'n kleine moeite maar een zo'n groot gebaar!
    Ik help ook altijd als ik zoiets zie en hoop ook dat men mij dan helpt, maar blijkbaar zijn er mensen die zelfs dit niet voor een ander over hebben. Echt... heb gewoon last van plaatsvervangende schaamte hiero.

3. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    2,567
    221
    63
    Ook meegemaakt......kind van 1 voorop en kind van 3 achterop. Ik bleef aan mijn fietszadel haken met mijn jas en kon daardoor dus niet afstappen en kukelde zo om, die koppies tegen de stenen aan.....fiets bovenop me. Aan een openbare weg. Het duurde 7 of 8 auto's voor er een stopte.....echt, wat heb ik mij daar toen ook over verbaasd. Een moeder met 2 kleine ukkies met een zware fiets bovenop met die 2 ukkies er nog vast ingesnoerd. Dochter haqd geschaafde handjes en een bult op dr kop en zoontje had ook een bult op zijn koppie......echt.......ik was flabbergasted!

4. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    1,333
    508
    113
    Female
    Roermond
    Ik geloof 2 maanden terug, de scootmobiel van een oud vrouwtje zat vast met de hondenriem. Wij zagen dat en waren eerst doorgereden (omdat we bij mijn ouders gingen eten). Na het eten gingen we naar huis en zagen we 3 vrouwen het oud vrouwtje helpen. Mijn vriend zei laten we stoppen en hun helpen. Iedereen kwam voorbij rijden en ons dom aankijken. Echt niet stopte om te helpen.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat akelig! Ik ben vorig jaar ook met de fiets gevallen bij school, de jongste zat in de gordeltjes, de oudste niet en ws aardig blauw op dr arm en heup. Hier gelukkig direct hulp gekregen. Je zal morgen wel beurs aanvoelen!

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Mensen zijn tegenwoordig egoïstisch. Bah.

In de randstadrail ook hoor. Sta je met je zwangeren buik en bekkeninstabiliteit 30 min lang en niemand staat op. Mensen kijken je alleen aan: ahh arme meid.
    Vreselijk.
    Wij proberen mensen altijd te helpen waar kan. Kleine moeite toch?

7. Minime3

Minime3 Bekend lid

Oct 13, 2013
    674
    133
    43

Och wat zielig. Gelukkig wel gelijk Hulp gekregen:)
    Begin me nu al aardig beurs te voelen hoor...moet morgen ook nog werken;) hoop dat het niet erger word.
    Been heeft nu de regenboog erop staan..Zo blauw
    Ach...Als dat alles is.

8. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Ik ben pas ook met de fiets gevallen na de kleutergym. Allebei de kindjes op de fiets en de moeders waarmee je tijdens de gym zit te kletsen liepen er ook gewoon voorbij.
    Lukte mij wel om de fiets weer overeind te komen en de kinderen lagen te lachen in hun zitjes op de grond. Het ging ook in slow motion dus ze hadden zich geen pijn gedaan. Dat verschilt dus wel met jouw situatie maar ik snap idd ook niet waarom niemand even kwam helpen om de fiets weer rechtop te zetten.

9. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

Dec 2, 2011
    2,602
    125
    63
    Och jeetje, dat is schrikken! Wat vreselijk dat er eerst helemaal niemand stopte! Is toch een kleine moeite om iemand te helpen die is gevallen.

Gelukkig gaat het goed met je kinderen. Hopelijk gaat de pijn aan je been snel over!

10. missle

missle Fanatiek lid

Mar 4, 2010
    1,526
    1,073
    113
    Hier de zelfde ervaring toen ik met de motor gevallen was, niemand stopte. Ik kon niet op mijn ene been staan van de pijn en dus ook de motor niet oprapen. Na een hele tijd stopte er een taxibusje en stapte er een mini mevrouw uit die zei dat ze graag wilde helpen, maar dat ze de motor nooit opgeraapt zou krijgen. En toch was ik daar blij mee :)

11. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Ik snap dat niet hé.. doorlopen.. hoe durven ze:x
    Laat ze zelf vallen en dan niet geholpen worden.
    Gelukkig hebben je kindjes niets, maar kan me de schrik goed voorstellen, erg zielig voor je kindjes :(

Ik hoop dat het met je been weer snel beter gaat.

Pff.. onbeschofte mensen..

12. Veera

Veera Niet meer actief

Te triest voor woorden. Mensen worden steeds asocialer. :(
    Ik liep met een grote zwangere buik toen er een hele oude mevrouw op straat haar wandelstok liet vallen. Echt niemand deed iets toen ze met pijn en moeite probeerde hem op te pakken. Ik was als zwangere ook niet zo fit maar heb hem maar wel opgepakt. De rest zat zo glazig te kijken, pff. Help zo'n mevrouw gewoon ff

13. Eki

Eki Fanatiek lid

Jan 20, 2012
    2,127
    1
    36
    Maar dan ben je toch in eerste instantie ook gewoon doorgereden :(

Vreselijk, dit soort acties, kan daar echt met mn hoofd niet bij :(

14. bea1988

bea1988 Actief lid

Jan 10, 2016
    245
    40
    28
    Vreselijk die mentaliteit, kan daar ook echt niet tegen. Toen ik 38 weken zwanger was ben ik naar een concert van Marco Borsato geweest. Na afloop verlaten we onze plaatsen maar op de trappen, die erg stijl waren, viel ik. Toen liep ook iedereen langs mij door, kon ik ook echt niet begrijpen.

Mijn stiefbroertje heeft een paar jaar geleden, was toen 12 jaar, een oudere zwaarlijvige vrouw omver gereden met zijn fiets. Het sneeuwde toen en hij fietste met zijn hoofd omlaag omdat de sneeuw koud was. Hij kreeg die vrouw toen niet recht en is toen overal gaan aanbellen voor hulp.

15. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Oh wat naar zeg. Ongelooflijk dat mensen niet helpen!
    Mijn zoontje van 18 mnd was vandaag ontsnapt uit de voortuin. Hekje zat blijkbaar niet goed dicht. Ik ging even iets pakken binnen en weg was hij.
    Loop in paniek de straat op. Fietst heel kalm een man voorbij en zegt ' hij gaat daar de hoek om'...
    Hallo dan hou je zo'n kind toch tegen als je geen volwassene erbij ziet? Hij kan zomaar de straat op rennen, heeft nog geen idee.

Je zult wel enorm geschrokken zijn. En teleurgesteld in je medemens bah
    Sterkte

16. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

Oct 5, 2014
    505
    589
    93
    Huh!? Na het eten?? Wil je nu zeggen dat dat vrouwtje daar minstens een uur heeft gestaan??
    Sorry.. dan vind ik jou net zo erg!
    Als het een geldige reden is dat je moest gaan eten.. grote kans dat alle mensen de voorbij komen ergens naar opweg zijn wat net zo (on)belangrijk is.

17. Veera

Veera Niet meer actief

Hahaha snapte hem ook niet. Eerst ff eten en daarna helpen 😂

18. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    1,333
    508
    113
    Female
    Roermond
    Er was er al iemand daar, maar we hebben uiteindelijk toch nog geholpen. Op de terugweg.

19. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Nou ja... jullie zijn dus ook gewoon doorgereden :$ En dan probeer je het goed te praten omdat je na het eten wel de moeite kon nemen.

Ik vind dit zo nergens op slaan. Ik help altijd mensen als ze hulp nodig hebben. Geen haar op mn hoofd die een gevallen moeder met kindjes zou laten liggen.
    Buiten dat het moreel verwerpelijk is iemand die je kan helpen aan zijn lot over te laten is het ook gewoon juridisch niet toegestaan aan een ongeval voorbij te lopen als het voor jou geen gevaar oplevert die persoon te helpen.

20. Frisbie

Frisbie Bekend lid

Apr 3, 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Heel vervelend ts. Helaas kijk ik er niet van op. Sterker nog, ik heb ze nog kanslozer meegemaakt.

Terwijl ik bezig was met een reanimatie: zouden jullie aan de kant willen gaan? Ik kan zo m'n garage niet uit en moet naar m'n werk ;). Overigens is dit slechts 1 van de vele voorbeelden die ik je kan geven.

Share This Page