In frankrijk heb je bij de Lidl invalide en familieparkeerplaatsen naast de ingang, errug handig! Want die Fransen kunnen er ook wat van met parkeren! Laatst ook hier, ging ik boodschappen doen, het was heel druk met parkeren staat er een bak van een auto schuin over drie! parkeerplaatsen! Hoe aso kun je zijn!
Maar dan staan er bij het zh dichtbij de ingang invalide parkeerplaatsen. Een goed ding. Staan altijd vol. Maar als je net als ik bij de vorige zwangerschap een keizersnede hebt gehad kun je toch maar mooi een end lopen naar je auto. Je hebt geen kaart en daar mag je niet staan. Ik zou flexibele invalide parkeerplaatsen ook wel een optie. Dan moet je wel aankunnen tonen natuurlijk dat je daar met een reden staat. Maar ik vind dat een invalide met kaart op zo'n moment niet meer recht heeft om daar te staan dan een invalide zonder kaart.
je kan toch gewoon een lage betaalautomaat bij die plaatsen neerzetten? zodat mensen met rolstoelen er ook bij kunnen....
1: Ik parkeer bij de albert heijn ook op de moeder & kind parkeerplaatsen. Ik heb tenslotte zoveel pijn in mn bekken door dat kind wat ik draag! Ik heb 1x een politieagent gehad die me op stond te wachten "Mevrouw, mag ik u even vragen waar uw kind is?" Dus ik wijs naar mn buik terwijl ik bijna niet meer kon lopen van de pijn. "Oh, ik begrijp het, ga uw gang!" Werkelijk geweldig! 2: Ik moet op mijn werk ook betaald parkeren. Ik werk in het centrum en werk in de zorg maar wij hebben geen parkeer vergunning. Ook bij het ziekenhuis moet ik gewoon parkeergeld betalen als ik kom werken, of ik moet zin hebben om een paar straten te gaan lopen.
Ik vind het sowieso belachelijk dat mensen moeten betalen om bij een ziekenhuis te parkeren. Je bent daar niet voor je lol.
Haha ik las even over dat OF heen. Had al meteen een beeld van zo'n oud verschrompeld mensje in een dikke SUV voor me
Mensen boven de 60 zijn niet oud en verschrompeld hoor En er zijn overigens veel 60+ers die een SUV kopen. Omdat ze het NU kunnen.
Wat kost het om bij iedere invalideplaats een lage betaalautomaat te plaatsen... Dat nog veel meer geld...
Nou dat denk ik toch echt niet. Alleen in Amsterdam al halen ze per jaar 72 miljoen euro op aan parkeergeld. Dan heb je ALLEEN amsterdam gehad, 12 miljoen in rotterdam net als in den haag, dan heb je dus pas 3 steden gehad en bijna 100 miljoen euro aan parkeergeld. Daar kan je best een paar automaten van neerzetten.
Zelfs al heb je daar niet helemaal 'schuld' aan, daar zit je meestal niet voor niets in. Dat heeft vaak wel te maken met het maken van onverantwoorde keuze's. Kan er geen medelijden mee hebben. En ik spreek uit ervaring. Ik vind het gewoon terecht dat iemand in de schulsanering evengoed moet betalen. Ik vind het al heel bijzonder dat er op deze manier een vangnet geregeld is in Nederland die ervoor zorgen kan dat je weer boven Jan komt en een nieuwe kans krijgt. Je leert er heel veel van om met minder rond te moeten kunnen komen. Zou je daarop gematst worden doordat zaken makkelijker betaalbaar zijn, dan hou je het probleem in stand, want er is geen leermoment meer. Mijn schuld is ontstaan door een ex, die ook bij zijn exvrouwen schuld achter heeft gelaten. Bij één zelfs meer dan 50.000 euro. Hoe sneu ik ook in zijn lieve, blauwe ogen ben getrapt, ik was er écht zelf bij! Het loopt nu met een sisser af, alles is redelijk binnen perken gebleven, maar deze 'les' had ik wel nodig. De mensen die ik ken die in schuldsanering zitten, is vaak niet veel anders. Sterker, ik ken er zelfs die zeggen gewoon "lekker makkelijk", je koopt je ding, maakt schuld en daarna wordt het fijn voor je opgelost. Die zijn er ook! Of invaliden moeten betalen of niet, tja, opzich ben ik wel voor gelijke behandeling. Zit er ook niet de gedachte achter dat er vaker minder validen bij het ziekenhuis moeten zijn en het hier dan om een zeer regelmatige patient gaat? Ik weet niet of dat uit maakt?
Ik ben het met je eens. Wist het trouwens niet eens dat deze mensen gratis kunnen parkeren (althans, in Amsterdam dan, ik neem aan dat je daar bij een ziekenhuis was?). Die 5 euro per uur in Amsterdam is trouwens ook knetter (niet dat ik het niet begrijp, al die auto's in het centrum is geen gezicht en ontzettend onpraktisch) Wij parkeren dus echt nooit daar, gaan altijd met de fiets of het OV.
Dit is trouwens verschillend in iedere woonplaats, daar waar wij wonen moet je ook als 'gehandicapte' betalen...! Maar de invalidekaart kost ook een fiks bedrag... dur ik vind het niet vreemd dat je daar met een invalidekaart gratis mag staan. In mijn woonplaats betaal ik dus de invalidekaart ruim 200 euro .. en betaal ik gewoon parkeergeld!
Ik wilde net zeggen, invalidekaarten kosten ook geld. Daarnaast parkeren invaliden ook wel eens op normale plaatsen en dan moeten ze ook betalen. In tegenstelling tot de aso's die dan op de invalidenplekken gaan staan en niet parkeren.
Ooo dan heb ik er nog zo één! Je mag niet roken voor het ziekenhuis bij de ingang, dat moet buiten een straal van 100 meter... Maar waarom staan er dan wel taxi's pal voor de deur volop met uitlaatgassen te loeien?! Hier in Emmen is het betalen overigens wel beide gelijk, alleen minder valide kunnen de auto dichterbij parkeren.
Mijn moeder is invalide, zij heeft dus een kaart. En zij wil dus ook best betalen, zij wil alleen maar dichtbij een ingang staan. Wij hebben het er ook regelmatig over gehad. Het is is Den Bosch dus ook bijna altijd zo dat je niet hoeft te betalen als invalide.
in den bosch hoef je voor zover ik van mijn ma heb begrepen alleen de eenmalige aanvraagkosten te betalen (incl. keuring)... En de kaart is wel een paar jaar geldig. Mijn ma stelt de verlenging wel altijd uit, ze heeft zo'n hekel aan de keuring. Het is echt een vleeskeuring. Mijn ma heeft een verlamd been (met beugel) ze loopt met stok, ze heeft een kunstknie aan de andere kant (die los zit, en dus binnenkort weer vervangen moet worden, het cement heeft niet genoeg gehouden). Dan heeft ze een vergroeide rug, die de arts het liefst vast wil zetten, maar dat vindt mijn moeder nog een stap te ver. (Ja.. toegeven dat je lichamelijk achteruit gaat is niet makkelijk, dat zie ik wel). Verder werkt mijn moeder gewoon, heeft een goed inkomen. Zij vindt dus dat ze gewoon pakeergeld kan betalen. Maar het scheelt wel, tenopzichte van een gemeente waar je 200 per jaar moet betalen, denk dat ook zij dan van mening is dat het parkeergeld betalen dan beetje overbodig is.
Ik vind het niet meer dan normaal dat invalide mensen een eigen parkeerplek hebben, maar dat ze dan ook nog worden ontzien van het betalen van een parkeerkaart vind ik bijna discriminerend. Hoeveel invalide mensen zouden zich daardoor "anders" behandeld voelen terwijl ze gewoon met de hele maatschappij mee willen doen en gelijk behandeld willen worden?
ja, maar dat moet je niet te makkelijk zeggen. Mensen schuiven graag hun verantwoordelijkheid af...helaas en daar wordt helemaal niemand beter van. Je vergelijkt iemand met schuld met een invalide persoon. Ik vind dat hetzelfde als appels en peren vergelijken.