dit vind ik nou echt.......NIET LEUK!!!!!!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by banjabes, Mar 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter wordt nog steeds wel eens voor jongetje versleten, maar ik kan me daar niet druk om maken eigenlijk. Nou is het hier in het dialect trouwens ook heel normaal om hij en hem tegen een meisje te zeggen, dus vaak weet ik ook niet of mensen het nou wel of niet zien.

2. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik kan me er soms ook ontzettend aan irriteren!!!!! Vanochtend nog. Ik breng mijn dochter naar het kdv, daar werkt een (ik denk) koffiedame die bij mijn schoonmoeder in de straat woont. Zegt ze "je schoonmoeder zal wel hartstikke gek zijn op d'r kleinzoon". Daar sta je dan met je dochter op je arm, MET EEN SPIJKERROKJE EN ROZE MAILLOT aan..... . Ik heb maar ja gezegd en een vriendelijke glimlach opgezet. Grrrrr stom mens!

3. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Bij vreemde mensen vind ik het niet zo erg, maar ik kwam laatst mijn verloskundige tegen en toen ik Zoey liet zien zei ze: Oh, wat ben je toch een mooi mannetje! Nou.....het is een meid hoor, zei ik toen. Ze kreeg me toch een rode boei. Net goed, dat mag ook wel;).

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Ha ha ! Ik herken het wel ! Ons dochtertje is wel echt typisch een meisje zeggen de meeste mensen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand denkt dat ze een jongetje is. Maar andersom wel, ons zoontje is vaak uitgemaakt voor meisje, zelfs toen hij ouder was nog, én echte jongenskleren droeg. Onze kindjes lijken wel heel veel op elkaar dus ergens kan ik de verwarring wel eens begrijpen. De reden waarom de meeste mensen dachten dat hij een meisje was waren zijn enorm lange wimpers ... net alsof jongens die niet kunnen hebben ... ;)

Groetjes,
    Nikki F

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Laatst in de supermarkt deed mijn dochter een poging om uit de kinderwagen te klimmen en hing dus half schreeuwend uit 1 kant van de wagen. Toen was er wel een vrouw die zei: 'Goh, hij wilt er graag uit he!'

Maar op dat moment begreep ik het wel, dochter is een ontzettende klimmer en soms net een jochie dus nam het er ook niet kwalijk haha :p

6. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ach mijn huisarts zei laatst toen hij mijn dochtertje aan het onderzoeken was, MET LUIER OPEN, wat drinkt hij overdag en houdt hij het ook binnen??
    toen zij ik het is een meisje, kijk maar, hij moest heel erg lachen en zei, ja dat zie ik ook wel, excuus :D

7. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Hier ook hoor! Zoë heeft ook (bijna) nog geen haar, maar volgens mij toch echt wel een meisjeskoppie. Daar denken sommigen helaas anders over...
    Ook een keer gehad dat ze in de kinderwagen lag met knalroze mutsje op met daarop haar ZOË (van Simply colors, je weet wel), en dan nog vragen of het een jongentje of meisje is! ;)

8. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Zo herkenbaar, maar..............ik kan me er zo aan ergeren!
    Mensen denken gewoon niet na!
    Dean is echt een jongetje (hij heeft alleen wel een heel fijn/lief gezichtje), maar qua doen en laten en kleding (gewone stoere boy clothes van Gaastra, MC Gregor, Vingino, Ralph Lauren etc) maar soms zeggen ze ook ZE!:x
    Ik zeg dan altijd expres heel hard iets in de trant van : ZO KNULLETJE......om het ze te laten voelen hoe DOM ze zijn dat ze niet goed kijken en (plat gez.) de bek een dauw geven!

Mirre

9. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Natuurlijk zou de kleur van het mutsje al veelzeggend moeten zijn, maar de naam is inmiddels twijfelachtig. Ik kwam laatst namelijk ergens tegen dat iemand z'n zoon Zoë had genoemd :$ (echt waar! Ik heb wel 3 keer gekeken of ik het goed zag, maar t was echt zo...)

10. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    :( Na ja, dat vind ik echt gek! Zoë (of Zoey ;)) is toch echt een meisjesnaam, toch? Ook als je op namen-sites kijkt, staat deze naam toch echt bij de meiden! :) Apart hoor! (arm jongentje, hoop niet dat ie later als meisje wordt aangezien ogv z'n naam...)

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Nou dat is vervelend. Zelf ziet iedereen dat mijn kindje een jongetje is, behalve mijn opa. Maar goed hij heeft Alzheimer en het komt er gewoon niet meer in, ik verbeter het ook niet. Hij is gek met zijn achterkleinkind en dat vind ik belangrijker.

12. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb dat ook altijd gehad zelfs met een roze jas bleef het een grote jongen. toen baalde ik er ook ontzettend van. inmiddels is mijn jongensdame een dame die groter is als ik van 15 jaar oud. en niet echt een meisjes meisje. ze griezeld ervan. heeft niks met roze makeup en giegelbuien en naaldhakjes. geef haar maar haar voetbal en hollandse nuchterheid. en ik ben apetrots op haar als ze de bal naar het andere eind van het veld schopt vanuit haar doel. ze is wie ze is. mijn dochter. mijn "niet dertien in een dozijn giegelende puber dochter". mijn speciale dochter. en ik ben apetrots op haar. inmiddels hebben mensen het niet meer over "jongen of meisje" maar over de persoon die ze is en wat ze uitstraalt en welke kwaliteiten ze heeft en dat is heel wat.

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    ik ken het! toen Damian 3maanden oud was liep ik met hem door de straat, hij had een blauwe broek aan, fel blauw shirtje, en een knal felle blauwe muts op met zijn naam Damian erop staan en ja je raad het al BUURVROUW VROEG OF T EEN JONGEN OF MEISJE WAS!!!! ik zei tegen haar: het is een meisje. zegt ze: "huh maar o ok. Wist niet dat de naam Damian ook voor meisjes was" TUURLIJK NIET KOE!

Heb dit vaker geflikt bij domme mensen die het vragen terwijl als je even goed kijkt dat je donderds goed ziet dat het een jongen is. De reacties die je dan krijgt is om te gillen van het lachen ;) Domme vraag, krijg je ook dom antwoord. Mensen vragen het om aardig te doen, niet omdat ze écht interesse hebben.

Gewoon dom antwoord terug geven, die vraag blijf je toch wel krijgen, kan je er net zo goed een leuk grapje van maken, heb je zelf ook nog een beetje lol zo nu en dan ;) :D

14. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hier ook erg herkenbaar, wij wonen in een gebouw met alleen maar bejaarden, en iedere keer weer hetzelfde.
    roze jas, roze muts, en nog steeds: wat een mooi mannetje.
    de enige keer dat ze een meisje genoemd werd was toen ze een zwart leren jasje aan had????

15. Tigger77

Tigger77 Actief lid

Sep 11, 2009
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooooh hoe herkenbaar, al hebben ze een jurk, een haarbandje aan of 2 oorbelletjes in nog vragen ze erom wat het is...
    Idd echt irri!
    Maar ja dat zelfde heb ik regelmatig (ik blank en blond, hij zwart als de nacht) als ik met onze dochter rond loop. Ach wat schattig, waar komt ze vandaag, is ze geadopteerd?
    Nee hoor helemaal zelfgemaakt! Zeg ik dan, tjeeez we leven niet meer in de middeleeuwen hoor...

16. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hier word Kyan ook geregeld gezien als een meisje. Maarja, hij heeft een heel fijn gezichtje en donkere glimmende kijkers en lange wimpers dus ja. Maar als hij dan in een stoere outfit is gestoken en dan nog zeggen van wat is ZE leuk dan vind ik je toch wel een retard hoor

17. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    mijn jongste had een hoofd vol haar en een roze romper met mama's meisje aan..en nog vroeg iemand oo wat leuk,is het een jongetje?

Ja hoor,vandaag wel.

18. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    oh herken baar hier is mijn meisje zoals iedereen zegt

hier is JULIAN mijn zoontje gemaakte foto van vandaag :p

alleen zijn haar beetje te kort geknipt hihi

ziet dit er nu uit als een meisje????

19. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    #39 bengeltje86, Mar 4, 2010
    Last edited: Mar 4, 2010
    hhh

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter had vanaf der geboorte een flinke bos haar, sliep in een roze wagen, droeg een speltje en was roze gekleed en dan nog kreeg ik de opmerking'o wat lief, is het een jongen of een meisje"" grrr.

sommige mensen zijn gewoon of goed achterlijk of doen net of ze belangstelling hebben maar kijken niet eens.

nando heeft ook een flinke bos en laatst op het cb dacht ook iemand dat het een meisje was en vroeg hoe "ze" hete.

Share This Page