dit vind ik nou echt.......NIET LEUK!!!!!!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by banjabes, Mar 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2lingmam

2lingmam Lid

Oct 5, 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha wat grappig allemaal. volgens mij vragen mensen omdat ze gewoon niets beters weten te vragen als ze een kind zien.

heb een tweeling 1 jongen en 1 meisje en doe ze altijd echte jongens en meiden kleding aan, maar dan nog: 2 meisjes? 2 jongens?

vreselijk!!

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Ach ja, ik heb een blauw mutje met groot Noah aan de voorkant erop en nog vragen ze of het een jongen of meisje is en hoe hij dan heet ;)

Er is er zelfs eentje geweest die het voor elkaar kreeg om te vragen of dat zijn echte naam was :$... nee ik zet het er voor de grap op :p:D

3. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hier ook hoor.
    Stond een keer bij de kassa van de Ikea. Zegt die vrouw achter de kassa; "wat een mooie meid".
    Werd een beetje boos en zei "kijk nog maar een keer, dan zie je zelf ook dat je onzin praat".

Had had echt duidelijk jongenskleren aan. Mensen kijken gewoon niet goed.

4. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Ach, ik stoor me er eigenlijk helemaal niet aan.
    Lekker boeiend wat een ander zegt of denkt.
    Heel eerlijk zie ik zelf ook niet altijd goed het verschil hoor.
    En helemaal niet als het beebs zijn zoals onze dochter.
    Zwarte buggy, felblauwe voetenzak en een muts met verschillende kleuren.... Oh, wacht...ze heeft een roze speentje...:D

Houd zelf niet zo girly girl kleding dus die trek ik haar ook niet aan. Al word er 100 x gevraagd of het een jongetje is.

Als het goed is trekt dat nog wel bij... ;)

5. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ik heb het probleem gelukkig niet, mijn mannetje heeft ook echt een jongenstoet, maar ik zou me er ook erg aan kunnen irriteren.
    heb het 1 keer gehad toen ie nog een erg klein ukkepukkie was van een maand of 2, had ie een heel lief rood broekje aan (knalrood) met een wit truitje. sta ik in de rij bij de kassa, staat een oudere dame, jaar of 60 met haar dochter van ong. 30 achter me, jamie zit helemaal te lachen en te doen, zegt de oudere dame; ah wat een mooi meisje! zegt haar dochter; volgensmij is het een jongetje mam! (inderdaad!) zegt moeder; oh maar een rood broekje hoort toch bij een meisje?!!! nou brak mn klomp, rood kan toch voor alletwee? ik heb zoveel lieve truitjes en pakjes die knalrood zijn die jamie nou toevallig hardstikke leuk staan :p

6. Mickys

Mickys Actief lid

Oct 30, 2005
    339
    0
    0
    En als je dochter dan ook nog eens Sam heet (in mijn geval) dan snappen de mensen het helemaal niet meer. Grrrr.....

7. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    2,918
    0
    0
    owjah allemaal zo herkenbaar sommige mensen kunnen echt domme dingen zeggen he!!

nog zoiets ons meisje is rood:Dsupertrots nattuurlijk
    maar er zijn mensen die zien t en die zeggen'oew ze is rood'ach dat kan nog wegtrekken:$nou sorry hoor dat wil ik helemaal niet ben er heel blij mee en dat zeg ik dan gwoon hoor!!

en nog iets ons meisje heet jade(engels)en dan vragen ze hoe heet je dochter en dan zeg ik duidelijk jade en dan hoe????jane jay blablabla nee gewoon JADE haha:(

nu ben ik t wel gewend en praat maar gwoon mee haha!!;)

8. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik snap best dat het soms moeilijk te zien is of een baby een jongetje of een meisje is. Het eerste jaar vroegen mensen het vaak ook gewoon, prima. Maar de laatste tijd denkt iedereen echt blijkbaar zeker te zien dat onze dochter een jochie is, want ik krijg voortdurend te horen 'wat een vrolijk knulletje', 'wat is hij lekker op onderzoek uit', etc.

Ik vind het niet heel erg (ik wijt het aan de stoere winterjas die ze heeft), maar ik snap gewoon niet dat mensen er niet iets voorzichtiger mee zijn om een kind een jongetje of een meisje te noemen. Zeker als er onder de stoere jas een roze sjaal zit en vaak ook een meidenbroek en meidenschoenen. ;)

Maar ja, ze zeggen maar wat ze willen, ik verbeter ze ook meestal niet. Ik hoor vooral dat ze haar vrolijk en lekker onderzoekend noemen enzo. Maar ik blijf me er over verbazen...

9. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,074
    0
    0
    renkum
    he is idd heel vervelend dat mensen het niet zien mijn dochtertje heeft een rozo speen een lichtpaarse maxicosi en in de wandelwagen heeft ze een knalrose deken dan zou je denken dat het kwartje idd wel zou vallen maar nee hoor nog vragen ze wat is het grrrrr dan denk ik tijd vor een bril !!

10. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Snap ook goed dat het niet altijd te zien is hoor. Maar vraag het dan ipv zelf maar een conclusie te trekken.

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    denk dat mensen zich schamen als ze vragen of het jongen of meisje is dus zeggen gewoon een geslacht en dan hebben ze 50% kans dat ze het goed hebben. Ik neem de mensen al niet eens meer serieus als ze zeggen dat onze zoon een meid is. 'Wat een mooie meid!' hoor ik regelmatig(uk helemaal in fel blauw gekleed) Als ze denken te zien dat het een meid is, zou het dan ook waar zijn dat ze 'haar' ook écht mooi vinden, of zeggen ze maar wat net als bij het geslacht raden ...

oja van de week in de winkel, Damian ging mee op de arm en stonden bij de kassa en hij pakte zo'n scheidings ding van de band af, om jouw boodschappen van de andere te scheiden. Dus ik zeg: 'Damian los' Zegt de kassadame: 'Oh ze mag best doen hoor, ondeugende meid' :$ Ik zeg notebene nog zijn naam! EN hij had een fel blauw mutsje op met zn naam erop!!

Op foto is onze mooie 'meid' Ziet ze er niet mooi uit met blauwe muts met naam en blauw jasje :D

12. Chantico

Chantico Niet meer actief

Haha, ja zelfs als je luid en duidelijk de naam van je kind gebruikt, horen sommige mensen nog niet dat het (in mijn geval dus) een meisje is... :(

Dat van dat gokken: als ik het niet zeker weet of een kind een jongentje of een meisje is en ik wil toch wat zeggen, dan vermijd ik altijd woorden die met het geslacht te maken hebben. Dan zeg ik bijvoorbeeld tegen de vader/moeder 'wat een lachebekkie' of tegen het kindje 'jij zit lekker in je wandelwagen!' en dan hoop ik dat de vader of moeder iets zegt als 'ja, daar kan hij/zij geen genoeg van krijgen!'. Maar ja, blijkbaar zijn veel mensen niet in staat om zo'n 'omzeilende' zin te formuleren en gokken ze dus maar wat.

Ik heb in ons geval alleen echt sterk het gevoel dat iedereen niet eens gokt maar zéker denkt te weten dat onze meid een knulletje is ;) Ik heb zelfs nog een keer extra haar jas bestudeerd of ik niet per ongeluk een jongensmodel gekocht had, maar nee, er staat 'fashion girl' op :p

13. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Haha ja sommige mensen die kijken gewoon echt niet. Ik kreeg vaak ook de vraag aan of mijn dochtertje een jongen of meisje lag. En dat terwijl ze in de roze wagen lag met roze jas en lakentjes...

14. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,170
    2,283
    113
    Hier is het nog erger, mijn oudste blijft stug 'zij' zeggen over zijn broertje..... mama, ze heeft honger. Mama, ze pakt mijn auto af. Mama, zij heeft ook een piemeltje!

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hier is/was het juist andersom! Onze Jesse kreeg met ongeveer acht maand opeens krullen, en daarna dachten heel veel mensen opeens dat het een meisje was! En ik hield ze toch echt wel kort hoor!
    Zelfs met een stoere spijkerbroek en blauw jasje vroegen mensen nog hoe 'ze' heette. :(
    Nu is hij net twee geworden, hij heeft nog steeds krullen, maar de laatste maanden heeft hij denk ik toch meer jongensachtiger trekken gekregen, want ik hoor het nu eigenlijk niet meer. Gelukkig maar. :D

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Tsja, en anders kunnen we altijd nog zo'n lelijk bandje kopen voor om het hoofdje van onze meisjes te draperen. Zo'n roze met zo'n strik ... ze waren te koop bij Prenatal ... niet echt mijn smaak, maar goed ... als je écht wilt dat iedereen ziet dat het een meid is moet je het er misschien voor over hebben ! ;)

17. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb t 1 keer gehad, toen had gijs een wit broekje aan, witte romper met lange mouw en een rood tshirt erover.. toen was ie een week of 8 denk ik..
    Nu moet ik er misschien ff bij vertellen dat ik niet vaak met hem op pad ben naar winkels oid, simpel omdat ik niet in een dorp woon, maar er een km of 6 vanaf en boodschappen vaan in 1 keer haal zonder hem of combineer als ik toevallig ergens even meot zijn..

Maar weet dat ik toen ook ziets had van "Huh.. tis toch duidelijk een manneke" Maar als je je kindje in roze/blauw steekt en men vraagt nog wat t is.. GRRR.. kan t me heel goed voorstellen dat je broek je dan op je enkels hangt..

18. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Hier gebeurde het ook regelmatig. Heb er geen probleem mee. Mensen willen gewoon een praatje maken, weten niet wat ze moeten zeggen of vragen. Dat mensen moeite doen om naar mijn mooie meid te kijken... leuk toch!

Nu doen ze alleen maar moeite om haar aan het lachen te maken. Ik vind het wel gezellig.

Wat ik wel vervelend vind is dat vreemde haar aanraken... toch een beetje smetvrees ;)

19. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb jaren geleden zelf wel eens zo'n foute opmerking gemaakt. Ik had een bijbaantje in de supermarkt en er kwam een vrouw met een peuter bij mij aan de kassa. Ik had het over haar zoon en toen zei die vrouw: 'Ja, het lijkt zo net een jongetje hè? HAAR vader dacht dat hij HAAR haren wel kon knippen, maar dat was niet zo'n succes...' Ik kon wel door de grond zakken. :D

20. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Ik ken het probleem ook, mijn ZOON heet Dagmar wat blijkbaar toch een meergebruikte meisjesnaam is.... Nou ja, wij vonden het een leuke jongensnaam!
    En hij heeft echt een jongenskop, wel met veel krullend haar maar toch. Ik moet zeggen dat ik best van hardroze hou voor een jongen, vind het stoer staan. Gewoon een leuk shirt in het roze met een stoere auto erop. Maar dat doe ik dus alleen nog aan bij bekenden om nog meer verwarring te voorkomen.

Share This Page