Hoi allemaal, Ik ben nieuw op dit forum en zou het leuk vinden om met anderen in contact te komen die in een vergelijkbare situatie zitten. Hier even ons hele verhaal: 17 maanden geleden gestopt met de pil, direct een vrij regelmatige cyclus van 28-32 dagen. De eerste maanden hield het me erg bezig. Ik heb getemperatuurd en ovulatietesten gedaan om mijn cyclus in beeld te krijgen. Helaas niet met het gewenste resultaat. Vanaf het begin hebben mijn man en ik het gevoel gehad dat we bij de gynaecoloog terecht zouden komen dus na 12 maanden proberen hebben we een afspraak gemaakt bij de huisarts. Hij heeft het zaad van mijn man getest en dat bleek gelukkig prima te zijn. Dus een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Cyclusanalyse en HSG waren allebei goed en ook de bloedtest een week na mijn ovulatie gaf een goede uitslag. Nu wachten we nog een half jaar af. Als ik voor eind februari niet spontaan zwanger ben, gaan we met IUI beginnen. De laatste maanden probeer ik me er minder mee bezig te houden wat er in resulteert dat ik eigenlijk helemaal niet meer op de hoogte ben van mijn cyclus. Meestal beginnen mijn borsten pijn te doen, ongeveer 2 dagen na mijn ovulatie, dus dat geeft me een redelijk idee over mijn NOD. Deze maand heb ik eigenlijk veel minder pijnlijke borsten, en ik heb de afgelopen twee dagen stekende, krampende pijn in mijn onderbuik, vlak boven mijn schaambeen. Iets in mij hoopt dat dit een symptoom is van een zwangerschap, maar ik weet dat het ook mijn blaas of mijn darmen kunnen zijn die de pijn veroorzaken. Donderdag a.s. zit ik op dag 28 van mijn cyclus, dus als ik vrijdag nog niet menstrueer zal ik even een testje doen. Ik hoop dat er dames zijn in een vergelijkbare situatie en dat we ervaringen kunnen uitwisselen! Liefs, Kniekie
Hoi! Toch wel een beetje vervelend he dat er niks uit de onderzoeken komt? Bij ons precies hetzelfde. Ben zelf 21 jaar, onderzoeken waren ook allemaal top, bij mijn vriend ook. Wij beginnen volgende maand met IUI Voel deze maand ook allemaal dingen die ik anders helemaal niet voel..loop mezelf gek te maken denk ik! Wel fijn dat jij een regelmatige cyclus hebt!!
Hoi Kniekie, wat spannend! Ik heb geen ervaring ermee,maar wil je succes wensen en ik ben benieuwd of je zwanger bent! Blijf dit topic even volgen tot vrijdag en hoop het heel erg voor je!
@Joppie1; Dankjewel @Loutje86; Ik zie aan je banner dat je in ronde 8 zit, en jullie mogen nu al met IUI beginnen? Bij ons mag dat dus pas na ruim anderhalf jaar. Inderdaad best frustrerend dat er niets uit de onderzoeken is gekomen en toch niet zwanger... Soms denk ik, hadden ze maar iets gevonden, dan hadden ze er iets aan kunnen doen. Nu is het gewoon weer afwachten
Dat denk ik dus ook..dan kun je er bijvoorbeeld medicijnen voor krijgen. En jij bent ook nog jong! Heel frustrerend. Wij mogen zo snel met IUI beginnen omdat mijn vriend zelf via IVF is gekomen..Over een weekje kan ik testen, dit was de laatste ronde dat we het zelf kunnen proberen.
Oh, ik wist helemaal niet dat het gevolgen had als je zelf via IVF gekomen was. Hoop voor jullie dat het deze maand raak is! IUI lijkt me ook wel belastend...
Ik wist dat ook niet hoor, maar de arts zei dat het erfelijk kan zijn en dat we er meteen aan kunnen beginnen. ik hoop het ook zo voor jullie! laat je het weten vrijdag? tot februari wachten... opzich ook wel weer fijn, misschien lukt het wel en dan hoef je niet steeds naar het ziekenhuis! nu de feestdagen etc eraan komen zal de tijd wel ietsjes sneller gaan hoop ik voor jullie ! spannendddd vrijdag!!
Herkenbaar, ik ben 26 inmiddels al twee jaar verder. Over 3 maanden mogen wij terug komen. Dan gaan we ook een eventueel vervolg traject in. Blijft spannend. Bij ons bleek ook alles goed te zijn, ik ben intussen wel twee keer zwanger geweest. Maar ging beide keren mis.
Hoi Sterre, Al twee jaar! pff.. Ik zie dat je de beide miskramen direct achter elkaar hebt gehad, heftig! Hoop voor je dat je snel weer zwanger bent en dat het nu goed gaat. Heeft het bij je eerste zwangerschap ook zo lang geduurd?
Helaas beide achter elkaar, 1,5 jaar niks. Toen twee keer achter elkaar zwanger waarvan de laatste niet volledig en ook nog in een curretage eindigde. Hele nare tijd, gelukkig ligt dat achter ons. Van mn zoontje raakte ik zwanger door de pil heen, ik was toen 19. 20 toen ik beviel. Zoontje is van zelfde partner, arts heeft aangegeven dat er niks 'mis' is. Omdat ik toch zwanger raakte, mochten we nog een half jaar zelf proberen. Na dat half jaar mogen we terug komen.
Afgelopen dinsdag kon ik mezelf niet bedwingen en heb ik toch maar een testje gedaan; omowit helaas... Nu zit ik vandaag op cyclusdag 29 en nog niet ongesteld. Wel wat lichte krampjes maar heb ook wat last van m'n darmen (altijd tweede deel cyclus). Nu schommelt mijn cyclus vaak tussen de 28 en 32 dagen en nu twijfel ik dus enorm of ik morgen ga testen of niet! Wil niet nogmaals de teleurstelling van een witte test, maar zolang ik niet ongesteld ben hou ik de hoop dat het misschien raak is. Wat zouden jullie doen?