Kennen jullie dat gevoel dat een nieuwe zwangerschap heel anders, zelfs vreemd aanvoelt? Bijv. mijn vorige zoon was enorm aanwezig en sterk in de buik. Trapte met 17 weken al zo hard dat mijn vriend het voelde. Was ook heel constant en elke dag aanwezig. Ik voelde me enorm stabiel en kon de hele wereld aan. Kon veel meer genieten van muziek. Nu blijkt dat mijn zoontje deze eigenschappen ook min of meer bezit. Hij is heel positief, aanwezig, erg druk en gek op muziek. Nu voel ik alleen nog gekriebel, vaak dagen niet. Ben pas nog een keer naar de verloskundige geweest, omdat ik al lang geen gekriebel meer voelde. Maar alles was goed. Zij vond het vrij vroeg, maar ik ben het zo anders gewend. Nu voel ik me ook minder stabiel. Wat huileriger, erg gevoelig, meer ups en downs. Heb wel veel zin in lekker eten! Het voelt nu zo anders, kennen jullie dat verschil???
Het IS natuurlijk ook een heel ander kind he! Ik zou niet weten of jouw gemoedstoestand tijdens de zwangerschap iets zegt over de karakter van de baby in je buik. Dat heb ik eigenlijk nog nooit gehoord. En het zou al gek zijn. Ik heb 3 babys tegelijk in mijn buik gehad, ze hebben totaal verschillende karakters, uiterlijk enz. Hoe zou ik me dan moeten voelen tijdens de zwangerschap? Ik zou je willen aanraden om er niet zoveel mee bezig te zijn op die manier. Dat je met 16 weken al gekriebel voelt is toch echt wel netjes en al vroeg. Daar zou ik op vertrouwen. En van andere kant: misschien is het gewoon een meisje, en voel je je daarom meer emotioneel en heb je zin in lekker eten
Of toch weer een knul wiens liefde door de maag gaat Ik zou er ook niet teveel aan ophangen hoor. Elke zwangerschap is anders, dat hoor je overal, en dat heeft natuurlijk met meer factoren te maken dan enkel de baby in je buik: jouw gezondheid en je lijf op dit moment zullen ook weer anders zijn dan in je vorige zwangerschap, (subtiele verschillen kunnen denk ik echt een wereld van verschil maken in hoe je je voelt), jij bent zelf veranderd doordat je moeder bent geworden, je hebt nu je zoontje al om voor te zorgen en hebt het dus drukker wat dat betreft dan bij zijn zwangerschap.... Bij Thirza voelde ik me ook heel anders dan bij de vorige zwangerschap, (alhoewel die helaas misliep). Zal bij een volgende zwangerschap wel opnieuw weer een hele andere ervaring worden
ik heb het ook, Ties was een enorme druktemaker en altijd bezig. dit kindje voel ik maar weinig en ook op de echo's zien we dat ie eigenlijk niet zoveel doet. op de pretecho zagen we ook een ander uiterlijk, Ties lijkt op mijn man en dit kindje lijkt meer van mij weg te hebben. gewoon een ander kindje, superleuk!
Toen ik je titel zag dacht ik jaaaa hier ook! Mijn 1ste zoon was een echte druktemaker, geen seconde rustig en ik werd helemaal bont en blauw geschopt van binnen. Heb zelfs een keer aan de vk gevraagd of het wel normaal was Hij is nu ook enorm energiek, al gelijk vanaf dag 1. Ook wel een heel moeilijk kindje geweest (huilbaby) en nu een pittig kereltje maar wel een énorm vrolijk mannetje. Bij deze zwangerschap voelt het totaal anders. Dit kindje voel ik soms de hele dag niet (of heel lichtjes) en dan ineens voel ik hem wat rondscharrelen. Hier en daar duwt hij een keer. Dit kindje komt ook echt naar mijn hand toe, duwt zich er helemaal tegenaan. Dat deed mijn 1ste zoon hélemaal niet. Ik was ook gruwelijk misselijk bij deze en was er ook helemaal van overtuigd dat het een meid was dit keer maar de echo wees uit dat dat duidelijk niet zo was haha Mijn 1ste zoon lijkt heel veel op mij dus ik ga er stiekem al een beetje vanuit dat deze op mijn vriend lijkt. Misschien is dat totaal niet zo maar ik vind dit kindje in mijn buik al zo totaal anders... ik ben erg benieuwd i.i.g.
Tijn was juist onwijs rustig in mijn buik, voelde hem pas met 23 weken. En nu bij deze zwangerschap, ik voel het kindje al vanaf 14 weken. Bij Tijn was ik de hele dag door misselijk. En nu helemaal niet. Een andere zwangerschap en een heel ander kind.
Inderdaad een ander soort kind, ander karakter. Ik vind het gewoon ook heel spannend en leuk om te kijken wat het gaat worden en daar ook over te fantaseren
Ik heb het ook bij de vorige twee zwangerschappen gehad en inderdaad... twee heel verschillende kinderen.... Dus ik geloof wel dat hoe het kindje in je buik beweegt iets zegt over zijn/haar karakter. Druk of juist rustig....