Hoi, we hebben een maxicosie gekregen maar moeten we die vast zetten in de auto of kan dat gewoon met de auto gordels?
Verschilt wel per mc hoor, dus zou even een handleiding zoeken over hoe je 'm vast zet. Meestal staat het ook op een sticker op de mc zelf!
Wij zetten hem vast met de family fix. Dit zit al op de achterbank en hoef je alleen de MC op en af te klikken. Geen gedoe met gordels meer!
Wij konden kiezen uit cabrio fix of gewoon de autogordel. We kozen voor de gordel aangezien het in beide van onze's auto's moet kunnen en het een beetje duur word om bij allebei die cabrio fix te doen.
Wij hebben een Volvo v70 en kregen de Maxicosi met geen mogelijkheid in de gordel. Wij hebben dus een Easybase gebruikt. Wel even testen dus voor je met kindje uit het ziekenhuis komt bv!
Wij hebben hem in onze auto in een Easyfix zitten met isofix.. Maar in de auto van bijvoorbeeld mijn ouders zet ik hem gewoon vast met de driepuntsgordel.
Ik heb een driedeurs auto en een cabriofix en je kan m Ook met gordels vastzetten zodat ie met opa en oma mee kan ik zou echt niet met drie deurs zonder cabriofix willen
In mijn auto zit isofix dus daar hebben we zo'n base voor gekocht, maar in de auto van vl en opa's en oma's zal het toch met de gordel moeten... Wij hebben overigens een pebble...
Ik heb bij de eerste in het begin lopen kl#te met de gordel. Na enige tijd en frustratie een easybase aangeschaft. Ideaal...klik vast...hendeltje trekken en los. Voor de 2de ook weer easybase aangeschaft...voor mij geen gehannis met de autogordel =)
Ik heb net een nieuwe auto en was van plan zo'n base aan te schaffen, maar ik vind het met de gordel eigenlijk ook heel snel en makkelijk gaan. Dus ga het denk ik maar niet doen
Je haalt nu dingen door elkaar. De maxi cosi cabriofix is een gewoon autostoeltje voor babies. Deze kan je met gordels of met een base vastzetten, een easybase of een familyfix (isofix systeem ) Je kan je cabriofix dus op de basis vastklikken zoals wij in onze auto doen maar in de auto van mn ouders zet ik dezelfde autostoel met de gordels vast.
Wij hebben een easybase, echt 1 van de allerbeste aankopen. Zo ideaal, binnen 5 seconden staat de maxi cosi in de auto en binnen 5 seconden heb je hem weer los. Vond hem ook erg prijzig maar op marktplaats krijg je er de helft nog voor terug en hij is elke euro waard.