Hallo dames, ik heb een vraagje. Mijn kleintje is bijna 5 maanden en krijgt al die tijd al bv, nu is het sinds 2 weken dat hij zich overstrekt bij het voeden en ook continue de tepel loslaat! Het overstrekken en loslaten word steeds erger en nu wil hij dus bijna niet meer drinken aan de borst, dat is sinds gister. Ik heb hem gister 1 fles na de borst gegeven, omdat hij te weinig op had en vanavond ook. Gister 90 ml, vanavond 200 ml. Hij heeft ze allebei opgedronken. Ik vraag me af waar dit aan zou kunnen liggen. Hij krijgt sinds 2 weken af en toe een fruithapje, maar alleen met "warm" fruit (dus geen citrusvruchten enzo) Hij heeft ook steeds rode wangen, vooral als hij moe is. (tandje?) Ik heb hem goed nagekeken op spruw en dat is niet te zien voor mij. Ik weet hoe het eruit ziet, want hij heeft het eerder gehad. Dat was toen hij 2 maanden was. Ik heb geen last van mijn borsten. Wel is het zo dat ik soms wat verdriet en stress heb omdat mijn partner en ik uit elkaar gaan. Maar ik ben geen negatief persoon en onze baby is een erg vrolijk kind. Ik heb niet het idee dat hij oorpijn heeft! Zouden jullie eens mee willen denken? Het is nu steeds een gevecht aan de borst! Ik zit dus sterk te twijfelen om nu al te gaan afbouwen, dit zou ik met 6 mnd toch al gaan doen omdat ik weer moet gaan werken. Ik kan niet kolven, lukt me niet! Ik loop niet over van de melk. Maar ik had zo graag 6 mnd bv willen geven! Nou heel wat info, hopelijk weten jullie iets! Alvast bedankt!
Mijn dochter deed dit toen ze 3 maanden was. Ineens overstrekken, steeds loslaten, rare kreten er soms bij.... Werd er een beetje hopeloos van en NIEMAND wist wat ik moest doen. Pfff......lekker handig ja Ben zelf tot de ontdekking gekomen dat ze een ander drinkpatroon aan het ontwikkelen was. Ik gaf haar automatisch elke 3 uren bv, maar dat overstrekken kwam dus doordat ze gewoon geen zin had!!! Vanaf dat moment ben ik dus echt op verzoek gaan voeden (vond dit wel even moeilijk). Maar toen bleek ze om de 4-4,5 uur te willen drinken. En als ik dan de borst aanbiedde ging het wel goed Zoo happy!! Dus dat was er bij mij aan de hand. Ze doet het soms nog wel eens hoor, maar dan weet ik dat ze te moe is om te drinken..... Jaja, je moet het maar net weten hihi Dus mss kun je een beetje in die trant denken?
Hoi Mamamirthe, nou daar heb ik ook al aan zitten denken, maar ik geef meestal al om de 4 a 4,5 uur bv en als het minder zou dan dan krijgt hij toch te weinig binnen? Ik maak hem vaak wel nog even wakker voordat ik ga slapen om wat te drinken. Is dat wel goed? Bedankt iig voor het meedenken!
Geen dank hoor, doe het graag.... Ja je moet het echt even ontdekken wat hij wil. Is moeilijk, ik weet het maar soms moet je het gewoon even aanzien. En echt geven als hij begint te piepen, zeker weten dat hij dan goed drinkt! Want wacht je echt tot hij honger heeft, of denk je na 4,5 uur, oh hij moet weer..? Owja, dat overstrekken was hier soms ook na 3 minuten....En dan weer steeds loslaten. Haha, wat dat nou weer was maar bleek dat ze effectiever ging drinken, en dus de borst al na 3-4 minuten leeg had. Dus andere borst gegeven en toen was het weer goed. Dus dat kan ook nog hahaha.....probeer dat ook maar eens. Ik heb me dochter nog nooit 's avonds wakker gemaakt voor een voeding, dat laat ik helemaal aan haar over.....
Misschien moet ik daar ook eens mee ophouden!! Nou dan ga ik maar naar bed hihi. Hij heeft net goed gedronken! Beide borsten heeft hij gehad, zonder overstrekken en hij kwam uit zichzelf! thanxx
Nou ik weet wat het waarschijnlijk is dat hij zo overstrekt! Ik ben ongesteld geworden en daardoor smaakt mijn melk anders en loopt mijn melk ook terug! bedankt mamamirthe!
Gelukkig heb je het gevonden! Hier ook overstrekken als m'n borst "op" is! Dan die andere, en dan is het goed. Succes!