Overlijdensakte/begrafenis

Discussie in 'Vlindertjes vanaf 25 weken' gestart door 2Die4, 10 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2Die4

2Die4 Lid

30 mrt 2009
    7
    0
    0
    Hallo allemaal,

Een vreemde vraag, maar wanneer een kind met 24-26 wkn prematuur wordt geboren en het overlijdt direct, krijgen de ouders dan een overlijdensakte? En moet er in dat geval een begrafenis of iets dergelijks plaatsvinden?

Alvast bedankt!

2. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Hoi,
    In nederland is het zo geregeld dat je na 24 weken zwangerschap je overleden kindje moet laten registreren,dus aangeven bij de gemeente zeg maar... Je kindje zal dan ook begraven of gecremeerd moeten worden....
    Ik zelf ben vorig jaar met 22 weken zwangerschap bevallen,de keus was toen aan ons zelf maar ze zeiden tegen ons dat als ik de 24 weken gepasseerd zou zijn het zou 'moeten' Wij hebben ervoor gekozen ons zoontje niet te laten registreren,ook niet in ons trouwboekje,hij is toch wel bij ons en we wilden het niet,het voelde niet goed... Wel hebben we hem laten cremeren maar wel door het ziekenhuis laten regelen zodat we dit zelf niet hoefde te doen,ik was daar veel te emotioneel voor..... Dus zijn as hebben wij nu wel gewoon thuis waar hijhoort...

Ik weet niet of je nu zelf voor die moeilijke periode staat??
    Sterkte ermee!!
    Groetjes

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    idd in nederland moet je je kindje vanaf 24 weken aangeven
    en begraven of cremeren
    voor de 24 weken mag je het zelf beslissen wat je doet.
    je mag ook zelf kiezen of je je kindje bij laat schrijven in je trouwboekje enzo.
    je kunt altijd een overlijdensakte krijgen.

4. 2Die4

2Die4 Lid

30 mrt 2009
    7
    0
    0
    Hartstikke bedankt voor jullie reactie! Ik sta misschien zelf binnenkort voor zo'n situatie en wilde weten waar ik aan toe ben mocht het zo ver komen...

Deel Deze Pagina