hier kan ik echt boos om worden!!! Mijn zoon is ook te vroeg geboren (weliswaar met 31 weken en 5 dagen) en leeft gelukkig en is zeker geen hoopje cellen!!! Mensen snappen er niks van... ze realiseren zich niet dat er zat kinderen zijn die het wel redden met die termijn. Dan zouden ze zich wel 10 keer bedenken om zoiets tegen je te zeggen, maar nu jouw kindje het niet gehaald heeft hebben ze wel dat recht???!! Dat is alleen maar heel erg verschrikkelijk voor jou! Mijn kinderarts zei een paar maanden geleden tegen me: " ik kan het nu wel zeggen, want het gaat zo goed met Thomas, maar toen hij hier net in de couveuse lag was het natuurlijk nog een foetus/embryo (weet niet meer welk woord ze gebruikte)!" Klap in mn gezicht! Ik verliet het ziekenhuis lamgeslagen en heb geen woord kunnen uitbrengen om te reageren.. Ook toen zag ik dat niet, want die 'foetus' in die couveuse was mijn prachtige kindje!! Als ik nu foto's terug zie, zie ik wel dat hij er nog niet volgroeid uitzag, maar nog vind ik dat het wel mee valt... Van die injecties heb ik ook wel eens gehoord, maar ik dacht ook dat dat niet in NL kon... Misschien even aan je gyn vragen? iig gefeliciteerd met deze zwangerschap en we duimen voor je dat alles goed zal (blijven) gaan!
Oh wat erg zeg als mensen dat zeggen. Eigenlijk zou je terug moeten zeggen: we zijn allemaal een hoopje cellen! Maar goed als iemand zoiets kwetsends zegt is hij waarschijnlijk toch te bot en kortzichtig om te beseffen hoe hard dat aankomt. Net als 'miskraam' zeggen bij een kindje van 25 weken. Het beste kun je dat denk ik gewoon maar laten... Die mensen zijn gewoon echt bot. Oh ja, ik heb trouwens zelf een miskraam gehad, met 9 weken, en zelfs dat vond ik al een hele verdrietige gebeurtenis. Dus zelfs al is het echt nog maar een 'hoopje cellen' wat je verliest, dan nog kun je daar gewoon heel verdrietig van zijn. Laat staan als je dus in een later stadium van de zwangerschap je kindje verliest. Dat is natuurlijk nog ontelbaar veel malen erger. Het lijkt me afschuwelijk en ik wens jullie dan ook veel sterkte!
hai mama,s Wij hebben ons zoontje verloren met 37 weken zwangerschap door een placentaloslating. God zijdank hebben wij nu 2 mooien dochters, en ben ik nu 11 weken zwanger van onze 4den kindje Mensen zeggen indd heel veel dingen en 9 van de 10 kramen er dingen uit.... Waar je de woorden bij te kort schieten. Niemand maar dan ook niemand weet hoe het is om een kind te verliezen.