Simone is nu 14 maanden. Vanavond heb ik de flesjes, de kolfsetjes met slangetjes en het kolfapparaat bij elkaar gepakt en alles gaat naar zolder. Ik heb al dik 2 weken niet meer gekolfd (denk ik, ik weet niet eens meer wanneer de laatste keer was) en ik heb er ook geen zin meer in. Simone drinkt nog elke ochtend en soms een paar slokken in de avond en overdag krijgt ze kv, en dat vindt ze waarschijnlijk nog lekkerder dan bij mama drinken! Ik was bang voor stuwing en/of minder productie toen ik ging afbouwen maar het maakt me nu ook niet meer uit eigenlijk, als ze wil drinken mag dat, als ze niet meer wil heb ik (en mijn borsten blijkbaar ook) daar geen moeite meer mee. Links geef ik al een dikke week niet meer en die heeft daar zonder problemen mee ingestemd, rechts levert 's morgens nog een flinke slok zodat we het ontbijt nog even kunnen rekken en 's avonds vooral een rustmomentje voor het slapen gaan. Al probeer ik dat nu door een voorleesboekje te vervangen, ze eet namelijk supergoed 's avonds en heeft de melk erbij echt niet meer nodig. Heerlijk zeg! En nu maar hopen dat het bij de eventuele volgende ook zo lekker gaat! Dat wilde ik ff kwijt!
Snap wel dat je het even kwijt wilde! Het is immers toch weer een stapje dat je neemt. Ik vond het ook een heel apart gevoel toen ik de kolf op zolder zette toen de jongste 2 werd. (alleen is ie inmiddels toch weer naar beneden gehaald omdat ik hem een keer 'nodig' had, haha) Liefs Hanneke.
Goh, ja! Wel een stap hoor! Je bent dus eigenlijk wel bijna gestopt, dan! En op haar aangeven, super dat ze zo goed eet Das hier wel anders: ze drinkt echt nog voor elk slaapje, 's nachts een of helaas weer meestal twee keer, en 's ochtends. En eet echt nog niet erg veel overdag. Ik ben nu erg in dubio of de kolf nog mee moet op vakantie, volgende week voor twee weken. Heb tijdenlang 's avonds nagekolft om mijn productie om die tijd op niveau te houden, maar daar ben ik net een week mee gestopt - vriesvak was vol Bij een productiedip in de vakantie kan ik haar natuurlijk lekker veel aanleggen, maar veel nachtvoedingen zit ik niet op te wachten. En een keer papa-nachtdienst kan natuurlijk ook niet echt lekker zonder kolf , maar is niet echt onmogelijk. Ik weet het niet goed!
@Babel: Ik ken jouw principes niet maar opvolgmelk 3 is ook erg lekker, aldus mijn dochter Ik ben daar rond deze leeftijd wat gemakkelijker in geworden. We hebben het al zo lang 'netjes' gedaan, ik combineer nu zodat we geen stress hebben over de hoeveelheid en toch de gezonde voordelen van borstvoeding blijven hebben! win-win!
hier ging ie met 9 maanden al weg kolven lukte zo ie zo al niet meer en omdat ik het de eerste maand fulltime gedaan had vond ik het echt niks meer Ik had voor bij moeders nog een vriezer vol en tot ze 12 maanden was kreeg ze dus bij oma dr flesjes Nu drinkt ze ong 2 a 3 keer per dag en ik vind het goed zo. Dus toch knap van je dat je het zolang volgehouden hebt
Hier krijgt ze sinds een tijdje idd voor het slapen een flesje kv, dus zo principieel ben ik niet (meer). Geeft idd een boel rust over die avondvoeding, maar erop doorslapen doet ze alleen niet, haha. Verder zit de kolf toch maar in de tas, kan ik evt ook eens alleen op pad of een nachtje doorslapen, toch wel lekker.
met 9 maanden mogen ze ook gewone koemelk mits geen allergien dus als ZOey echt nog hongerig was kreeg ze pap voor het slapen ( gebeurde bijna nooit) en ook bij me moeder kreeg ze op di ochtend melk met pap scheelde ook weer kolven Dus hier is er echt geen KV aan te pas gekomen .