Hoeveel voeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Tamara25, 10 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamara25

Tamara25 Lid

5 jul 2006
    52
    0
    0
    Eindhoven
    Hoeveel voeding geven jullie je kindje?
    Jada is nu 8 weken en weegt 6950 gram.(ze is ook erg lang,61 cm en niet te dik,gewoon een lekker stevige baby) ;)
    Ze krijgt 's morgens en 's avonds bv en overdag de fles.Ze drinkt dan ongeveer 160 cc.Is dit normaal?Ik probeer er wel een schema in te houden van om de 4 uur.

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Waarom krijgt ze eigenlijk de borst en flesvoeding? Is dat niet verwarrend?

3. Tamara25

Tamara25 Lid

5 jul 2006
    52
    0
    0
    Eindhoven
    Ze krijgt dat omdat ik overdag niet kan afkolven en ik haar toch graag bv wil blijven geven.En combineren mag gewoon,heb het nog nagevraagd op het cb.
    Voor mijn dochter is het niet verwarrend,ze weet nu al dat ze overdag de fles krijgt en heeft geen moeite om dan te drinken.

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Dat doen meer mensen hoor, borst/fles combineren.

Iman is 11 weken, weegt 4500 gram, is 55,5 cm groot en drinkt 6 x per dag 150 cc, maar die drinkt ze daar misschien 2 x op van.
    Ik denk dat 160 cc voor dat gewicht wel netjes is hoor!

5. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Tamara, volgens mij kan je de hoeveelheid voeding als volgt berekenen:

Je doet 150 x het gewicht van je kindje, dus bijv: 150 x 7 kilo = 1050cc mag ze drinken op een dag. Dit verdeel je over een aantal voedingen wil je bijvoorbeeld 6 voedingen op een dag geven, dus om de vier uur voeden, dan deel je die 1050cc door 6 = 175 cc per keer kan je haar dan geven.

Ik geloof dat het zo zit! Dus dan geef je voldoende!
    Ik doe het ook zo. En ik geef s ochtends en s avonds nog borstvoeding.
    S avonds om een uur of 10. De borstvoeding is dan niet zo verzadigbaar voor Tijn als de fles, dus hij komt soms eerder na de borst. Dan komt hij iets eerder. Dat gebeurt meestal als ik hem s ochtends de borst heb gegeven.
    Maar Tijn is echt een hongerig mannetje.. dus ik moet oppassen dat ik hem niet te veel flesvoeding geef. Wij hebben dan ook een schema van om de drie uur voeden. En we bouwen dit langzaam op. Dus we gaven hem 110cc per drie uur. Nu geven we hem 120cc en dan wachten we drie uur en een kwartier (soms een crime want hij komt eerder en dan moet je even volhouden tot die drie uur en kwartier), als hij dat gewend is dan geven we hem 130cc en dan om de drie en een half uur (weer een kwartier erbij). Zo hopen we binnenkort dat Tijn niet meer om de drie uur maar om de vier of vijf uur komt en passen de voeding daar dan weer op aan. Hij heeft gewoon heel snel weer honger *zucht*.. Maar ja kijken of het werkt..

Nou heel verhaal ervan gemaakt.. maar ik hoop dat je wat aan die stelling hebt van: 150 x gewicht.

groetjes

6. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Oh.. aah :confused: ... nu lees ik even hier bij een ander onderwerp op dit forum dat je niet meer dan een liter per dag mag geven..? Misschien moet je dat topic ook eens lezen... want dan gaat mijn stelling niet op dus...

Nu snap ik er zelf ook eventjes niet meer van. Tijn is namelijk heel hongerig... dus moet ik ook even kijken als hij straks ook boven die liter uitkomt :(

Maar voor jou geldt dat misschien nog niet omdat je ook nog borstvoeding geeft tussendoor... dus dan kan het waarschijnlijk wel. Dan kom je qua flesvoeding niet over de liter.....

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja mir idd... FV mag niet boven een liter per dag uitkomen. Dit omdat de niertjes dat niet aankunnen. Voor BV geldt dit niet!

8. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Joey krijgt ook BV en FV, hij drinkt overdag 165cc per fles en 's avonds voor het slapen gaan 200cc. Joey weegt (nou ja vorige week) 6860 gram en is 59 cm ;) . 6 voedingen per dag.

Deel Deze Pagina