Draagmoeder Gezocht vanaf 3 mei

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Nijn84, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Het duurt nog even maar vanaf 3 mei gaat de KRO het programma draagmoeder gezocht uitzenden. In het programma worden 4 stellen gevolgd die via draagmoederschap (nog) een kindje proberen te krijgen.

KRO - draagmoedergezocht_homepage

Ik ga zeker kijken!

2. Delta

Delta Niet meer actief

ik ook denk ik! erg interessant

3. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik ga zeker kijken!

Ik zou het ook doen, draagmoeder.
    Heb nu 2 gezonde kinderen, straks nr. 3 (Als alles goed gaat).
    En zou graag een ander willen helpen..

Vind het een goed initiatief van KRO

4. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Dat lijkt me wel heel bijzonder! Ik weet niet of ik dat zou kunnen. Zou je het dan voor onbekenden of bekenden willen doen?

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    klinkt mooi! Kro heeft met Anita Witzier al diverse mooie programma's gemaakt, dus ik ben zéér benieuwd :)

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik zou idd ook niet weten of ik het kindje dan wel kan afgeven na de geboorte ik denk dat ik niet zo sterk in mijn schoenen sta.

Ik ga wel kijken

7. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Lijkt mij ook erg mooi! Ik zou heteerder doen dan eiceldonatie. Met draagmoeder ben je meer een soort 'tijdelijke opvang' om het even oneerbiedig te benoemen ;) en met eiceldonatieh eeft het kindje jouw genen en zal het ook altijd op jou lijken,dat lijkt mij confronterender uiteindelijk! Maar isheel per soonlijk, denk dat draagmoederschap ook erg moeilijk is.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Interessant, ik ga kijken want ik zou er wel meer van af willen weten. Ik denk dat ik het in bepaalde situaties wel zou wille doen. Maar alleen voor een bekend, om heel eerlijk te zijn.

Er zitten trouwens wel wat juridische haken en ogen aan. De vrouw die het kind heeft gebaard, is automatisch de moeder. Ook al is het knd genetisch niet van haar en is vooraf een afspraak gemaakt over draagmoedeschap.

Ik hoop natuurlijk dat het nooit nodig zal zijn. Maar als het toch zo zou lopen, denk ik dat ik het ergens wel een eer zou vinden om bijvoorbeeld een neefje of nichtje te dragen.
    Dat is gelijk de reden dat ik het alleen voor een goede bekende zou doen. Ik vind dat de ouders er de hele zwangershap bij betrokken moeten zijn. Ik weet niet of ik bijvoorbeeld mijn broer of zwager echt bij de bevalling zou willen hebben, haha. Maar de moeder in ieder geval wel. Zoiets deel ik toch liever met een goede vriendin of schoonzus dan met een soort van vreemde.

9. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Voor beide..

Zou zowel broertje en schoonzusje, als. Zusje en zwager helpen.
    Ook een onbekende.

Je draagt, imo, iets wat van hun is. Niet iets van jezelf en je partner.

Is hetzelfde als eicel donatie (hiermee help je ook anderen).. je helpt anderen met hun kinderwens, als ze zo wel eindelijk ouders kunnen worden, why not?

10. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Klinkt interessant, ik ga ook kijken. :)

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Het lijkt mij juist veel moeilijker om na 9maanden dragen een kind te moeten 'afstaan'. Ook al probeer je rationeel te denken, als je dat leven in je voelt groeien en bij de echo's ziet, heb je er toch al een band mee?

Ik ga het programma zeker kijken.
    Ik weet wat het is om je grenzen steeds meer te verleggen en dit soort programma's zijn erg interessant. Ook super dat er meer bekendheid aan wordt gegeven hierdoor.

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ga ook zeker kijken ;).

13. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Tjeetje Zara, Jij weet zeker wat het is om grenzen steeds te verleggen. Heftig :(
    Hopelijk brengt Spanje jullie iets moois!

14. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik zou het doodeng vinden en heel moeilijk vinden maar voor familie wat dicht bij mij staat zou ik het zeker doen! Degene die kinderen hebben weten hoe mooi zoiets iets is...dat gun je toch een ander ook.

15. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Jawel, maar toch zou ik het echt niet kunnen. Tja ik weet niet, ik vind het mooi dat het bestaat...maar nee, niet voor mij...

16. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou overwegen draagmoeder te zijn voor bijv. mijn zusje(s) mocht dat nodig zijn. Maar eicellen doneren zou ik niet kunnen, toch dat deel biologisch dat van jou is, een half kindje dat van je rondloopt. Nee, en zeker niet voor bekenden. Ik snap jouw kant ook erg goed Zara, dat je geen eicel wilt van een bekende.

17. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Denk dat ik hier ook naar ga kijken.

Of ik zelf bereid zou zijn draagmoeder te zijn weet ik niet. Denk dat ik dat pas weet als het me daadwerkelijk gevraagd zou worden. Geen idee hoe ik in zo'n situatie zou reageren. Ook al wil je een ander heel graag helpen bij hun kinderwens is het hele gebeuren rondom draagmoederschap niet niks.

18. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Juist nu ik moeder ben en weet hoe het voelt om een kind in je te dragen zou ik never nooit draagmoeder kunnen zijn.
    Eicel zou ik dus makkelijk kunnen doneren want daar ben ik dus echt niet aan gehecht verlies er maandelijk een paar.

19. unscientifique

unscientifique Actief lid

6 dec 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    Oh dat lijkt me een bijzonder programma, ja dat ga ik zeker kijken.

Zelf zou ik het niet kunnen, meer omdat mijn huidige zwangerschap me zowel lichamelijk als geestelijk onwijs tegenvalt.

20. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Even kijken hoe het loopt, maar ben wel van plan te gaan kijken.

Wat betreft het draagmoeder zijn, ik zou het wel kunnen. Voornamelijk omdat het niet mijn eigen eitje is op dat moment.
    Eiceldonatie zou ik dus weer niet kunnen, alleen om het idee dat toch de helft van mijn genen in dat kindje zouden zitten.
    Maak hier ook van redelijk dichtbij mee hoe moeilijk het is voor 2 mensen als een kindje krijgen niet lukt, zoals bij een nicht van mij. Als mijn baarmoeder dan nodig is om hun eitje/zaadje te laten volgroeien, doe ik dat met liefde.

Deel Deze Pagina