Haar aan een nieuwe vent koppelen, is misschien een optie ? Liefst dan wel één die nog honkvast is en in Nederland wil blijven. Hier overigens zo ook een vriendin en hier komt ze er niet meer in. En antwoorden op haar berichten doe ik ook niet meer, want dan denkt ze standaard ook dat ze mij terug quasi kan beginnen stalken. Ik probeer die "negeermodus" nu al een jaar of 5 en zo elk half jaar probeert ze nog es mijn leven binnen te dringen. Hier was het overigens niet alleen zichzelf opdringen en op de stoep staan op momenten dat het echt niet past en dat ze niets had laten weten. Nee, dan kloeg ze ook nog (als ik haar dan toch binnen liet) over 't feit dat ik geen fruitsap in huis had (zij drinkt niets anders). Of over dat het "toch niet zo opgeruimd was bij mij" (waar moeit ze zich mee?). En de leukste (not) was dat ze het niet vond kunnen dat ik en mijn vriend 13 jaar schelen want "het ideale leeftijdsverschil in een relatie is 2 jaar" (want haar ouders schelen 2 jaar qua leeftijd en zijn al 35 jaar getrouwd). Mijn partner dacht altijd dat ik overdreef, tot ze es binnenviel op een moment dat hij ook thuis was en ze dus wéér begon te zeuren. Toen ik 2 jaar terug - we hadden dus al 3 jaar geen contact meer! - verhuisde vroeg ze mijn nieuw adres en wou mevrouw zich uitnodigen op "huisje kijken". Want "ze was toch in de buurt" (we wonen tegenwoordig 30 km van elkaar - ik ben naar hier verhuisd, maar zo af en toe moet ze hier in de stad zijn). Nou, toch echt niet. De dag die zij voorstelde heb ik schoontjes de gordijnen dicht gelaten voor ik naar 't werk vertrok. (Want dat ik geen tijd had en moest werken was "onzin" volgens haar en "desnoods kom ik gewoon kijken langs de buitenkant", klonk het.) Mijn nieuw adres heb ik haar dus wel gegeven, want anders had ze toch weer zo zielig gedaan bij mijn ouders dat die het haar wel hadden gegeven (haar ouders kennen mijn ouders). Ik krijg nog elke verjaardag en kerst een kaartje. Met erbij de woorden "Wanneer spreken we nog es af?". Ik heb er echt geen behoefte meer aan en haar dat duidelijk zeggen helpt toch niks.
Dat zou wel heel handig zijn Mams1 Het zou me eerlijk gezegd niks verbazen ook niet. Fijn om te lezen dat het compleet negeren bij jou goed werkt Kaboutermeis! Aan iemand koppelen had ik ook al in mijn hoofd, maar natuurlijk heeft ze een hekel aan nederlandse mannen en heeft ze het liefst zo een man als die ik heb (een amerikaan dus). Want mijn man is haar ideale droomman, wat me ook wel zorgen baart haha!