@adi: de wet is zo dat als je zelf opvang biedt in je eigen huis je geen KOT krijgt jammergenoeg. De uren dat je werkzaam bent als gastouder mag je alleen je kids op eigen kosten naar kdv of gastouder brengen.
Oh, ok op die manier. Misschien dat ze dan voor jullie een uitzondering maken straks bij de gemeente, aangezien psz geen opvang is natuurlijk.
Laten we het hopen. Ik wilde juist de tweeling naar paz doen zodat ze ook met andere kindjes kunnen spelen als alleen thuis steeds.
ik vind het echt onzin van die psz! hier is het al en ik heb geluk dat ik geen baas heb op dit moment maar als ik weer zou gaan werken weet ik niet ofdat het nog wel te betalen is eigenlijk. denk dat sem wel blijft want die vind het nu echt leuk maar weet niet ofdat evy in de toekomst wel gaat. Ik breng mijn kindj niet naar de psz voor de opvang maar zodat ie iets leert en leuk kan spelen enz met andere kindjes
Ik had het erger verwacht. Zoals het er nu naar uitziet moet iedereen wat inleveren, arm en rijk en ook mensen uit de bijstand. Ben alleen ook erg bang wat de zorg gaat kosten. Bezuinigen moeten ze toch wel en er zijn genoeg maatregelen die ons als net onder modaal gaan treffen maar goed het is niet anders.
Psz vind ik heel wat anders dan kdv. Kdv is ter vervanging van opvang als bijdrage ouders werken. Psz is een voorbereiding op school en voor veel kindjes een stimulatie voor eventuele taal en spraakachterstand. Helaas tegenwoordig bijna net zo onbetaalbaar als de kinderopvang. Daar kan ik trouwens niks over terug vinden? De bezuiniging op kdv. Misschien iets om net als in België de scholen te laten beginnen met 2,5?? Zo kunnen meer moeders werken en mensen op de kdv vangen dan alleen nog maar op van 0 tot 2,5 en dan een speciaal klasje op school van 2,5 tot 4. Niet verplicht maar een keuze
Hier zijn de regels voor de psz vorig jaar november al verandert, en hier is het zo dat als je recht hebt op kot je kind niet naar de gewone psz mag, maar naar speciale psz die onder de kinderopvangwet vallen en waarvoor je dus kot aan kunt vragen. Kom je niet in aanmerking voor kot dan blijft alles gewoon hetzelfde. Ach die 1000 euro krijg ik toch niet want ik ben afgekeurd dus dan val je ook overal vaak tussen in, zo krijgen we bijvoorbeeld ook geen combinatiekorting want ik heb geen loon alleen moet ik wle loonbelasting betalen , ach ja we zullen het wel,zien. @ alcohol, wat vinden jullie van de verhoging van de leeftijd van 16 naar 18? Zelf heb ik het idee dat dit niet de meest verstandige is want veel jongeren halen op hun 18de direct hun rijbewijs en dan mogen ze ook ineens aan de alcohol ben bang dat dat veel extra verkeersslachtoffers op gaat leveren.
In de gevangenis kan je werken. Verdient nog best redelijk naar omstandigheden, want in de gevangenis hoef je niets te betalen (behalve extra's).
Van mij mogen ze de gedetineerden nog veel meer per dag laten betalen . Als je soms ziet en hoort dat mensen de keus hebben tussen een bekeuring betalen of een week de bak in kiezen ze voor het laatst, onder het mom dat is veel voordeliger, ik krijg eten, heb het goed voor elkaar, scheelt me thuis dus in de kosten, gas,licht, eten enz en ben de boete kwijt dus helemaal mooi. Dus dat mag van mij ook zeker aangepakt .
Dat denk ik ook Bovendien vindt ik het betutteling ten top vinden. Als je 16 bent en zwanger mag je wel trouwen en wordt je voor de wet als volwassen beschouwd. Maar alcohol, nee dat mag niet, blijf het zo belachelijk vinden. Wel mogen trouwen, wel een kind opvoeden, je eigen huishouden voeren ern werken, maar alcohol daar ben je dan te jong voor.
Ja fijn ook dat je dan een strafblad hebt Zo veel "makkelijker" is die keuze voor hechtenis dus echt niet. Dat heeft veel grotere gevolgen..
Diegene krijgt wel wéér een nieuwe registratie en bij eventuele volgende vergrijpen wordt harder opgetreden. Daarnaast ben ik van mening dat velen hier in Nederland heel makkelijk denken over het "wel even zitten", maar in praktijk valt dat moeten zitten toch wel enorm tegen. En natuurlijk zijn er altijd die kansloze gevallen die "wel willen zitten", maar eerlijk? Wat heb je eraan als ze een paar honderd euro betalen? Ze leren er sowieso niets van en dan heb ik ze liever een week niet op straat
Ik ben benieuwd wat wij dan gaan betalen aan zorg, wanneer wordt dat dan bekend? inkomensafhankelijk, leuk hoor (maar niet heus ben ik bang) maar komt er dan een tabel of krijg je in januari ineens een torenhoge rekening ofzo? wij verdienen ongeveer 1.5 keer modaal. Ik werk maar 9 uur per week. We hebben hoge lasten, houden weinig over, kunnen iig. niet op vakantie al 2 jaar en komend jaar zt het er dus ws. weer niet in, ik haal de kinderen zo vaak mogelijk om overblijkosten te besparen. Ik ga misschien vanaf januari 5 uur epr week extra werken, maar hey, als ik dat zo weg kan dragen naar de zorgverzekering terwijl we het hard nodig hebben, ik weet het niet hoor... Het is niet anders, maar ik hoop toch dat het enigzins te dragen is nog.
De meeste veranderingen gelden pas vanaf 2014 of zelfs vanaf 2015. Voor 1 jan 2013 krijgen ze bijna niks meer aangepast. Vooral vel dienst, die heeft al een jaar achterstand op t moment.
Sorry, even off topic, maar de Rabobank gecombineerd met een levensverzekering van Interpolis doen dat wel. Kijk maar bij de PAH. Je betaalt wel een hogere premie voor de levensverzekering maar je bent ook een groter risico voor de verzekeringsmaatschappij. En waarom wil je je kinderen naar de psz doen? Door met je opvangkindjes om te gaan krijgen ze toch ook de sociale vaardigheden mee die jouw opvangkindjes zelf ook leren?
Maar over het algemeen vind ik het wel een evenwichtig akkoord. Iets te veel nivellering en iets te weinig aandacht voor de eigen verantwoordelijkheid van mensen, maar ja, dat is ook weer mijn politieke kleur
Toen ik gisteren de presentatie van het akkoord hoorde, voelde ik voor het eerst sinds jaren weer een beetje trots en hoop over wat de politieke partijen doen. Eindelijk een praatje waar ambitie uit spreekt, zonder dat ze enorm somber doen of angst oproepen. En het spreekt me enorm aan hoe ze de onderhandelingen hebben gedaan; niet eindeloos compromissen sluiten zodat er niks gebeurt (zoals het de afgelopen 10 jaar is gegaan) maar beide échte veranderingen inbrengen. Er spreekt een veel positiever beeld uit, en dat spreekt me aan. Ik heb niet op deze partijen gestemd (ben wel lid van een ervan, en nu ook wel blij dat ik het lidmaatschap niet heb opgezegd), maar ik herken veel van mijn wensen en ideeën terug in dit akkoord. Komt het dus toch nog goed Ben alleen heel benieuwd wat er nu precies gaat gebeuren met de ouderenzorg. Die wordt dus helemaal opgedeeld tussen AWBZ, WMO en een beetje ZVW, en voor de rest zelf doen? Geen idee hoe dat een besparing van enkele miljarden moet gaan opleveren, maar dat zal wel blijken bij de uitwerking. Ik denk dat ik maar een rooster moet gaan maken (voor 2014 en verder) van wie wanneer gaat helpen met de schoonmaak van het huis van mijn moeder. Ach, als ik daar ben kan ik best stofzuigen of dweilen, of de ramen een keertje lappen.